Rovnice s parametrem. Vypočítejte rozměry obdélníku, pro který platí: Délku zmenšíme o 5 m a šířku zvětšíme o 10 m, a tím se obsah zvětší o 300 m 2. a)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Rostoucí, klesající, konstantní
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mnohočleny Násobení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Graf nepřímé úměrnosti
Mnohočleny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Konstrukce tečen pomocí Thaletovy kružnice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Komplexní čísla Grafický součet komplexních čísel Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Konstrukce trojúhelníku podle věty sss vytvořená v Zoneru Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné.
Dělení lomených výrazů
Rozklad mnohočlenů na součin
Příprava na lomené výrazy
Kvadratická rovnice.
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Výrazy Výrazy s proměnnými Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Graf nepřímé úměrnosti
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z.
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pravidla pro počítání s mocninami
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Matematický kufr Verze 3
Rostoucí, klesající, konstantní
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Rostoucí, klesající, konstantní
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Příprava na lomené výrazy
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Barvy a tvary logické řady
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Rozklad mnohočlenů na součin
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody jednotek času – 2. část
Transkript prezentace:

Rovnice s parametrem

Vypočítejte rozměry obdélníku, pro který platí: Délku zmenšíme o 5 m a šířku zvětšíme o 10 m, a tím se obsah zvětší o 300 m 2. a) Délka pozemku je o 20 m větší než jeho šířka. Původní rozměry délka = x + 20 šířka = x Nové rozměry délka = x + 20 – 5 šířka = x + 10 S= x. (x + 20) obsah = S Rozměry pozemku jsou 50 m a 30 m. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Rovnice s parametrem Vypočítejte rozměry obdélníku, pro který platí: b) Délka pozemku je o 28 m větší než jeho šířka. Původní rozměry délka = x + 28 šířka = x Nové rozměry délka = x + 28 – 5 šířka = x + 10 S= x. (x + 28) obsah = S Rozměry pozemku jsou 42 m a 14 m.. Délku zmenšíme o 5 m a šířku zvětšíme o 10 m, a tím se obsah zvětší o 300 m 2.

Rovnice s parametrem Vypočítejte rozměry obdélníku, pro který platí: c) Délka pozemku je o 25 m větší než jeho šířka. Původní rozměry délka = x + 25 šířka = x Nové rozměry délka = x + 25 – 5 šířka = x + 10 S= x. (x + 25) obsah = S Rozměry pozemku jsou 45 m a 20 m.. Délku zmenšíme o 5 m a šířku zvětšíme o 10 m, a tím se obsah zvětší o 300 m 2.

Rovnice s parametrem Vypočítejte rozměry obdélníku, pro který platí: a) Délka pozemku je o 20m větší než jeho šířka b) Délka pozemku je o 28m větší než jeho šířka c) Délka pozemku je o 25m větší než jeho šířka Všechny tři rovnice se liší pouze v rozdílu délky a šířky. a) Délka pozemku je o 20m větší než jeho šířka. b) Délka pozemku je o 28m větší než jeho šířka. c) Délka pozemku je o 25m větší než jeho šířka.. Délku zmenšíme o 5 m a šířku zvětšíme o 10 m, a tím se obsah zvětší o 300 m 2.

Rovnice s parametrem Všechny tři rovnice se liší pouze v rozdílu délky a šířky. Tento rozdíl délek označíme p. Vznikne jedna rovnice s parametrem p. Dosaďte za parametr p hodnoty z původního zadání a výsledky porovnejte..

Rovnice s parametrem Rovnici se dvěma proměnnými x, p nazýváme parametrickou rovnicí s neznámou x a parametrem p. Vyřešit rovnici s parametrem znamená: Určit množiny všech řešení, které odpovídají jednotlivým hodnotám parametru. Pomocí rovnice s parametrem zapíšeme více rovnic najednou. Jednotlivé rovnice se od sebe liší pouze hodnotou parametru.

Rovnice s parametrem Jak rozeznáme parametry od ostatních proměnných? Rozlišení nemůžeme nechat v tom, že některá písmena vyhradíme pro parametry. Musíme dodržovat úmluvu, podle které výslovně uvedeme, které proměnné považujeme za parametry a jaký je jejich obor.

Rovnice s parametrem Zapište následující rovnice pomocí jedné rovnice s parametrem:

Rovnice s parametrem Diskuze Rovnice nemá smysl. Řešením jsou všechna reálná čísla. Řešením je prázdná množina. Řešením je množina. a – parametr a  R Lze dělit výrazy (1 – a); (a + 1)?

Rovnice s parametrem Diskuze Rovnice nemá smysl. Řešením jsou všechna reálná čísla. Řešením je prázdná množina. Řešením je množina. Výsledky můžeme shrnout do tabulky: Rovnice nemá smysl.

Rovnice s parametrem Diskuze Řešení : p – parametr p  R

Rovnice s parametrem Diskuze Řešení: Rovnice nemá smysl. m – parametr m  R.

Rovnice s parametrem Diskuze Řešení: Rovnice nemá smysl. Řešení: p – parametr p  R.

Rovnice s parametrem Diskuze Řešení: Rovnice nemá smysl. Řešení: b – parametr b  Z Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.,ale