H ORNINY Mgr. Miroslava Zbavitelová Fotografie z vlastních zdrojů 2014/15 „Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol v oblasti cizích jazyků“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PETROLOGIE úvod a vyvřelé horniny.
Advertisements

Ukládají se na níže položených místech
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
MINERÁLY A HORNINY ÚVOD.
Autor Mgr. Hana Makovičková
HORNINY.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
© copyleft Jiří Trávník
Horniny přeměněné.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Horniny přeměněné (Metamorfované).
Vyvřelé (magmatické) horniny
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: VYVŘELÉ HORNINY
Horniny Vladislava Zubrová.
Petrologie přeměněné horniny.
Jaká je definice horniny ? Jak se liší hornina a minerál ?
Horniny.
SŮL KAMENNÁ bílý nebo průhledný nerost tvořící krystaly
Přeměněné horniny.
Dělení hornin Podle vzniku.
Usazené horniny - úlomkovité
Usazené horniny.
Usazené horniny.
Usazené horniny = sedimenty
CZ.1.07/1.1.10/
Třídění a určování hornin
HLUBINNÉ VYVŘELÉ HORNINY
Název Petrologie 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Přeměněné horniny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_434.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Vyvřelé horniny = vyvřeliny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s tříděním vyvřelých hornin, jejich.
HORNINY.
Horniny Filip Bordovský.
Petrologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se složením a vlastnostmi hornin. Materiál je plně funkční pouze.
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Horniny a minerály
Horniny vyvřelé Autor: Mgr. Marian Solčanský
V YVŘELÉ HORNINY - MAGMATICKÉ Mgr. Michal Střeštík.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_08_JF HORNINY A NEROSTY PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Zemská kůra a horniny. Zemská kůra Nejsvrchnější slupka pevného zemského tělesa Proměnlivá mocnost – Ø 30 – 40km Spodní souvislá vrstva – bazaltová (čedičová)
 vznikají z hornin vyvřelých, usazených i přeměněných za vysokých tlaků a teplot  při metamorfóze nedochází k roztavení hornin  nejvyšší možná teplota.
Přeměněné horniny Geologie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_141_ Horniny vyvřelé TEMA:
Horniny vyvřelé Geologie vypracovala: Mgr Monika Štrejbarová.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_13_Přírodověda 4.ročník_Minerály a horniny Téma: Minerály a horniny CZ.1.07/1.4.00/
VYVŘELÉ HORNINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tomáš Sobotka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
NEŽIVÁ PŘÍRODA - HORNINY
USAZENÉ HORNINY (SEDIMENTÁRNÍ)
PETROLOGIE Přehled hornin
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK VYVŘELÉ HORNINY Název školy
B) Výlevné vyvřeliny Vznikly utuhnutím magmatu vylitého na zemský povrch (lávy). Jsou jemnozrnné až celistvé.
HORNINY PŘEMĚNĚNÉ. HORNINY PŘEMĚNĚNÉ Metamorfované neboli přeměněné horniny vznikají ze všech druhů hornin v důsledku vysokých teplot, tlaků a chemizmu.
Zdroje surovin a jejich obnovitelnost
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr.Danuše Lebdušková
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, horniny Autor: Ing. Světlana Hřibalová Název.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VYVŘELÉ HORNINY (MAGAMTIKÉ)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Petrologie Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
HORNINY VYVŘELÉ. HORNINY VYVŘELÉ Hornina je heterogenní směs tvořená Hornina je heterogenní směs tvořená různými minerály, někdy i organickými složkami,
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
Škola:. Základní škola Kladruby
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Poznávačka horniny Aneta Gobernacová 9.A.
VY_32_INOVACE_19_Horniny
Petrologie 2 Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
Transkript prezentace:

H ORNINY Mgr. Miroslava Zbavitelová Fotografie z vlastních zdrojů 2014/15 „Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol v oblasti cizích jazyků“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/

H ORNINY USAZENÉ ÚLOMKOVITÉ 5. Jsme horniny složené z různě velikých úlomků, které vznikly rozrušováním hornin, následným usazováním a zpevněním tmelem. Pojmenuj nás. A/ sloužím jako štěrk B/ používají mě v sochařství C/ mohu být na střechách historických budov A B C 3. Jak se řekne odborně rozrušování hornin? 4. Pojmenuj horniny úlomkovité nezpevněné. 1.Co je hornina? 2.Jak se jmenuje věda o horninách?

H ORNINY VYVŘELÉ 1.Vyvřelé horniny vznikají z magmatu buď v … Země nebo na jeho …. 2. Magma je …, složená z … 3. Magma vystouplé na povrch nazýváme … 4. Nejznámější hlubinnou vyvřelinou je …, 1. složená z křemen, živce a …. 5. Častou výlevnou vyvřelinou je …, má … odlučnost (tzv. … varhany, známé z pohádky o pyšné princezně)

H ORNINY PŘEMĚNĚNÉ 2. Doplň: Horniny se přeměňují v hloubce za vysokých … a …. Mění se stavba hornin a dochází k … částic do jednoho směru, např. do lupínků. Hornina se pak štípe v tenkých vrstvách. Přeměňovat se mohou horniny vyvřelé, … i již přeměněné. A B C 1. Pojmenuj horniny: A/ je štěpný, tmavošedý až zelený s hedvábným leskem. Užívá se na pokrývačské břidlice. B/ má hodně slídy a silný lesk C/ vzniká přeměnou žuly nebo usazených hornin. Drtí se na štěrk.