MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2. 10. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

ZLOBÍ DĚTI VÍC? DĚTI ZLOBÍ JINAK!
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Jak na to, aniž bychom se zničili
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Hodnotový management Teorie rozhodování
V e d e n í l i d í.
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Struktura poradenského procesu
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
a jeho využití u klientů po CMP
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Interní trénink Coca-Cola HBC.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Zásady pro stanovování cíle PhDr. Milada Blažková 2014
LEADERSHIP DEVELOPMENT PROGRAM
Praktický seminář pro vedoucí pracovníky. Zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Dozvíte se, jak zdokonalit sebe a svoje vztahy s lidmi, jak.
Komunikace s rodiči.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Lenka Zahradníčková
Rozhodovací procesy.
Hodnocení pracovníků.
Systemický přístup v SP
Koučování a koučovací otázky
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková 2014
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Ing. Ladislava Kuchynková
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Vnitřní výpověď. Co to je Stav člověka, který výpověď formálně nepodal, ale mentálně se rozloučil. Vnitřní výpověď je stav narušeného spojení člověka.
ARTETERAPIE.
KOUČOVÁNÍ Milada Blažková
HISTORIE KOUČINKU A HLAVNÍ PŘEDSTAVITELÉ
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
Ovlivňování II. Ladislava Kuchynková.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Osnova výuky_únor 2011 MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Profesionální rozvoj a další vzdělávání učitelů Reflexe v práci učitele.
Gabriela Šustková, Josef Havela, Petr Štěpáník Koučování ředitelů škol informace k pilotnímu projektu.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Struktura poradenského procesu
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Umění ptát se Jitka Navrátilová, Ph.D
Koučink dětí a mladistvých
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Přístupy v kariérovém poradenství
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
HARMONOGRAM SENIMÁŘŮ 2015/16
Násilná osoba aneb co s ní
SOCIÁLNÍ BYDLENÍ V ARMÁDĚ SPÁSY - a co dál?
Ovlivňování II. Ladislava Kuchynková.
NÁSTROJE KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2013/14.
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková Únor 2013
Transkript prezentace:

MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2. 10. 2012

Timothy Gallwey

Sir John Whitmore

Marylin Atkinson

Hlavní témata koučování - cesta k osobnímu a firemnímu rozvoji teorie osobnosti základní koučovací přístupy proces koučování

Koučování orientované do budoucnosti orientované na výsledky orientované na pozitiva orientované na rozvoj a růst

Koučování – hlavní zásady zvýšení uvědomění podpora rozhodování Cvičení podpora pozitivních změn v chování Cvičení

Jaké existují modely koučování? individuální koučování skupinové koučování vedoucí koučuje své polupracovníky člověk koučuje sám sebe Dle Suchý J., Náhlovský P.

Kdy nejčastěji lidé volí koučink? nástup do nové pozice akutní problémy týmu neúspěch u zákazníka po pravidelném hodnocení když chtějí aktivněji pracovat s lidmi když uvažují o změně ve svém životě

Co se často zaměňuje? koučování mentoring poradenství terapie Cvičení

Teorie osobnosti avokádo iceberg (modely ilustrující složitost lidského chování) avokádo iceberg

Dva základní koučovací přístupy model GROW J. Whitmore, T. W. Gallway, M. Atkinson systemický přístup – rozhovor s cirkulárními otázkami, S. de Shazer, I. K. Berg, K. Ludewig, P. Parma

Model GROW Timothy Galway Sir John Whitomore Marlyn Atkinson

Systemický koučink Americká škola , Solution focused brief theraphy (krátká terapie orientovaná na řešení) Steve de Shazer a Insoo Kim Berg Německá škola - hamburská – systemische Therapie, Kurt Ludewig Novozélandská škola – narrative theraphy, M. White, D. Epson

Základní koučovací nástroje GROW SMARTER škála logické úrovně

Model GROW G - goals cíl R - reality skutečnost O - opportunity příležitosti W - will chtění

Model GROW G - goals Co chceš? R - reality Jak to vypadá teď? O - opportunity Jaké máš možnosti? W - will Co uděláš a kdy?

Koučování - základní přístupy k jedinci každý člověk je jedinečnou individualitou

Koučování - základní přístupy k jedinci lidé se mohou změnit pouze sami

Koučování - základní přístupy k jedinci lidé jsou z principu „dokonalí“, ne „neschopní“- každý je v pořádku tak, jak je

Koučování - základní přístupy k jedinci malé změny mohou mít velký dopad

Koučování - základní přístupy k jedinci každý člověk vnímá svět jinak

Koučování - základní přístupy k jedinci prověřovat je dobré, důvěřovat je lepší

Koučování - základní přístupy k jedinci každý člověk má vždy prostor k jednání

Koučování - základní přístupy k jedinci za vším stojí dobré úmysly a konkrétní užitek

Koučování - základní přístupy k jedinci změna je možná kdykoli

Koučování - základní přístupy k jedinci každý člověk je jedinečnou individualitou lidé se mohou změnit pouze sami každý člověk vnímá svět jinak lidé jsou z principu „dokonalí“, ne „neschopní“ malé změny mohou mít velký dopad prověřovat je dobré, důvěřovat je lepší Základem systemického přístupu je Radikální konstruktivismus každý člověk má vždy prostor k jednání za vším stojí dobré úmysly a konkrétní užitek změna je možná kdykoli

Nástroje koučování vytváření vztahu- raport

Nástroje koučování otázky

Nástroje koučování aktivní naslouchání

Nástroje koučování poskytování a přijímání zpětné vazby

Nástroje koučování přerámování

Nástroje koučování zacházení s chybami

Nástroje koučování návrhy řešení

Nástroje koučování mentální techniky Vizualizace Vizualizace

Techniky dotazování technika zázračné změny cirkulární dotazování reflektující tým externalizace problému zhodnocení pozitiv

Základy koučování - nástroje vytváření vztahu otázky aktivní naslouchání poskytování a přijímání zpětné vazby přerámování metamodel jazyka sdělení vzájemných očekávání zacházení s chybami návrhy řešení mentální techniky

Koučovací rozhovor Má pevná pravidla: na začátku je pracovní stanovení „zakázky“ - co přesně chce koučovaný řešit jaký mám z rozhovoru užitek na konci - první krok řešení

Cvičení: Vytvořte k následujícím tvrzením otázky, abyste o těchto výrocích získali co nejvíce informací. Všichni vědí, že dělám, co mohu. Nutí mě, abych byl nekompromisní. Dle Haberleitner