Úloha 3 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 David Holoubek 2014 Využití zvukového modulu NXT na základě pohybu - Pozdrav.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seznámení s prostředím programu
Advertisements

Prezentační manažer Kapitola 9.3 (Automatický chod - časování)
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Práce s okny.
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Návod na programování v NXT- G
Magický GarageBand.
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Modul 2 AutoCAD. Vytvoření zaobleného obdélníka  do příkazového řádku napíšete příkaz obdélník a stiskněte ENTER  dále zadejte do volbu A pro zaoblení.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/2.
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
GarageBand_1 Ing . Irena Uluçay.
OS Windows 7 I. Úprava a nastavení PC Práce se složkami a soubory
Hromadná korespondence, makro
VY_32_INOVACE_48_OS_Windows_7_II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Audacity Filip Mečíř. O co se jedná Zvukový editor a rekordér Multiplatformní software-pro Windows, Mac i Linux.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VSTUPNÍ A VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pracovní prostředí počítače
Informační a komunikační technologie 1.3 Nastavení počítače Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Vstupně-výstupní porty
I DENTIFIKAČNÍ MODUL POLOHY PRO ŘÍDICÍ JEDNOTKU ROBOTA NXT Adam Svoboda.
Nastavení prezentace.
Digitální učební materiál
Úloha - tlačítko VY_32_INOVACE_GR_783. TLAČÍTKO Zadání - vytvořte obrázek tlačítka GIMP: Postup: 1. Vytvoříme nový soubor o velikosti 88 x 31 pixelů,
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Základní nastavení systému
Přemístění části obrázku klonováním VY_32_INOVACE_GR_797.
Úloha č. 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 1 Měření úrovně zvuku pomocí zvukového senzoru na vstupu mikroprocesoru Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Detekce pohybu s vykonáním mechanické energie pomocí mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 1 Měření vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 2 Zabezpečení prostoru pomocí detekce zvuku. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT.
Úloha 2 Rozpoznání vzdálenosti pomocí ultrazvuku na vstupu mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Vzorová úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc iFiles – správce a prohlížeč dokumentů Co se všechno naučíme???
Ovládací panely Šablona 32 VY_32_INOVACE_1_7_Windows-ovládací panely.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Návod na programování v NXT- G část.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Paleta programování. Paleta programování obsahuje všechny programovací příkazy. Každý programovací příkaz určuje, jak se bude robot chovat či reagovat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu Co se.
Základy úpravy digitální fotografie Seznámení s program Zoner PhotoStudio.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
PowerPoint Program na vytváření prezentací Pozadí snímků  Pravým tlačítkem klikneme do snímku a otevřeme Formát pozadí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Základní pojmy,
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyVY_32_INOVACE INF Název.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc iMovie program pro tvorbu filmů na iPadu Co se všechno naučíme???
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Movie Maker program pro tvorbu filmů
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Hromadná korespondence 2 OpenOffice
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Pracovní prostředí počítače
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Tvorba webových stránek na google – Sites (6.)
Transkript prezentace:

Úloha 3 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Využití zvukového modulu NXT na základě pohybu - Pozdrav

Zadání úlohy Cílem této úlohy je sestrojit systém, který bude monitorovat stav ultrazvukového senzoru a pokud se k senzoru na určitou vzdálenost přiblíží předmět, mikrokontroler bude reagovat přehráním zvukového souboru „Hello“ z interní knihovny mikrokontroleru, v opačném případě bude mikrokontroler přehrávat daný tón. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Mikroprocesor propojíme s počítačem Otevřeme vývojový software, ve kterém vytvoříme algoritmus. Nahrajte program do mikrokontroleru Postup

Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Součásti pro úlohu vstupní zařízení: ultrazvukový senzor výstupní zařízení interní reproduktor

Algoritmus Vytvořte algoritmus, který bude detekovat pohyb v okolí mikroprocesoru pomocí ultrazvukového senzoru. Pokud se k mikrokontroleru přiblíží nějaký předmět, mikrokontroler bude reagovat přehráním zvukového souboru „Hello“ z interní knihovny mikrokontroleru, v opačném případě bude mikrokontroler přehrávat daný tón Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Spustíme vývojové prostředí LEGO MINDSTORMS Education NXT Programming V záložce File vybereme možnost New a vytvoříme nový projekt Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

V pravé části programu se nachází nástrojová lišta s programovými komponenty Nástrojová lišta obsahuje tři záložky, zvolíme prostřední – Kompletní zobrazení Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Flow Loop Smyčka je část kódu, který se opakuje, pokud je splněna podmínka Smyčka se nachází v záložce Flow pod tlačítkem s názvem Loop Seznámení s prvkem Smyčka Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Klikneme-li levým tlačítkem myši na programovatelný prvek, vyvoláme nabídku vlastností Control – Nastaví podmínku, kdy se má smyčka opakovat  Forever – Běží do nekonečna  Sensor – Běží pokud je na určitém sensoru daná hodnota  Time – Běží po určitý čas  Count – Běží po určitý počet opakování  Logic – Běží pokud má proměnná danou hodnotu Seznámení s prvkem Vlastnosti smyčky Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Flow Loop Pro čtení dat ze senzoru opakovaně použijeme smyčku Z panelu nástrojů vložíme komponent Smyčka do vlákna programu Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Seznámení s prvkem - switch Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Pomocí prvku Switch můžeme větvit program (vytvářet podmínky) Prvek Switch se nachází v záložce Flow pod tlačítkem s názvem Switch Horní část prvku je aktivována pokud je podmínka splněna Dolní číst prvku je aktivována pokud podmínka splněna není

Seznámení s prvkem - switch Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014 Control - V této oblasti lze určit zda se bude rozhodování switch řídit hodnotami které předem zadáte nebo výstupem ze senzoru Senzor – Zde lze nastavit z jakého senzoru bude brát switch data pro rozhodování

Vložíme switch do smyčky Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Nastavíme prvek switch  Control: Sensor  Sensor: Ultrasonic Sensor  Display: Flat view – ano  Show: Centimeters Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Chceme-li aby mikrokontroler vydal zvuk pomocí interního reproduktoru, použijeme prvek Sound Tento prvek se nachází v záložce Action pod tlačítkem s názvem Sound Seznámení s prvkem Sound Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Klikneme levým tlačítkem myši na programovatelný prvek a vyvoláme nabídku vlastností Action – Nastaví druh akce, přehrání souboru či tónu Control – Nastaví, zda tón přehrát nebo zastavit přehrávání Volume – Nastaví hlasitost Function: Repeat – Nastaví, za se má zvuk opakovat Seznámení s prvkem Vlastnosti Sound

Vložíme sound do vlákna programu, do smyčky, do kladné větve prvku switch Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Nastavíme prvek sound  Action: Sound File  Control: Play  Volume: 100  Wait: Ano Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Vložíme sound do vlákna programu, do smyčky, do záporné větve prvku switch Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Nastavíme prvek sound  Action: Tone  Control: Play  Volume: 100  Wait: Ano Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Program je dokončen, už ho stačí jen nahrát tlačítkem PLAY Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

Použité zdroje a literatura Všechna díla jsou z dílny autora. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014