RISKUJ PSYCHOLOGIE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Advertisements

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Prezentace Konference kariérového poradenství Březen 2012
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
(Základy psychologie)
Psychologie Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov01 Autor Mgr.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Emoce (city).
Dítě v dnešním světě - obrat k dítěti v pedagogice
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
Osobnost a temperament
PSYCHICKÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI
Temperament Pavel Šuranský.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Teorie motivace Adéla Furiková.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Teorie vzdělávání dospělých
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Sociální psychologie se zaměřením na sport
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
OPAKOVÁNÍ. Přetopená místnost Přehledné poznámky Příliš velká večeře Talent na jazyky Spolupráce se spolužáky Zábavné příklady Bolest hlavy Lehké učivo.
Základní charakteristika
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Diagnostika osobnosti Seminář 6 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Nejobecnější psychologický pojem – řada definic a přístupů. Většina obsahuje 3 základní oblasti : 1. Osobnost zahrnuje rozsáhlý soubor vlastností, procesů.
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Teorie vzdělávání dospělých
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
MOTIVACE.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Sociální psychologie – CŽV 2012
Dějiny psychologie současná psychologie.
Kejřová Psychologie.
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Transkript prezentace:

RISKUJ PSYCHOLOGIE

Psychol. směry 1000 2000 3000 4000 5000 Vývojová psychol. 1000 2000 3000 4000 5000 Činnosti, motivace 1000 2000 3000 4000 5000 Psychické vlastnosti 1000 2000 3000 4000 5000 Psychické procesy 1000 2000 3000 4000 5000 Duševní hygiena 1000 2000 3000 4000 5000

Co je tzv. kolektivní podvědomí? Kdo zavedl tento pojem? koncentrovaná zkušenost celého lidstva C. G. Jung

Pro který psychologický směr je typické zdůraznění sebepojetí, seberealizace, sebeaktualizace? Humanistická psychologie

Co je předmětem psychologie podle behavioristů? chování

Pro který směr je typický výrok „celek je více než suma částí“? gestaltismus

Co je nevědomí? Obrazy mimo oblast uvědomování, mají však vliv na chování člověka

Co vyjadřuje tzv. black box u behavioristů? prožívání, kterým se nezabývají

Co je tzv. sekulární akcelerace? Dlouhodobé zrychlení tělesného vývoje, za posledních100 let se urychlil nástup dospívání i celkový tělesný růst.

Kdy (v jaké fázi) nastává období prvního vzdoru? batolecí věk holem 3. roku života

Uveďte dvě hlavní činnosti adolescentů. Příprava na budoucí povolání, vytváření trvalejšího partnerského vztahu

Vysvětlete, co je syndrom „prázdného hnízda“ Vysvětlete, co je syndrom „prázdného hnízda“. Uveďte, ve které fázi nastává. Pocit osamění rodičů po odchodu a osamostatňování dětí. Pozdní dospělost

Kdy (ve které fázi) nastává období druhého negativismu? pubescence

Ve které fázi se objevuje? Co je konfabulace? Ve které fázi se objevuje? fantazijní konstrukce (smyšlenky) dítěte v předškolním věku

Vysvětlete, co je tzv. „plató efekt“ při učení. dočasné zastavení úspěšnosti učení

Která základní činnost převládá u dospělého člověka? práce

Uveďte výsledky učení. vědomosti dovednosti návyky

Uveďte šest základních faktorů, které ovlivňují záměrné učení. metoda, motivace, psych. a fyz. stav, výsledky předch. učení, prostředí, postoj okolí

Uveďte druhy dovedností. senzomotorické intelektové sociální

Popište ve správném pořadí Maslowovu pyramidu potřeb. metapotřeby (sebeaktualizace) potřeba respektu a uznání potřeba lásky a sounáležitosti potřeba jistoty a bezpečí fyziologické potřeby

Kdo sestavil první IQ test? Alfred Binet v roce 1905 (fr. psycholog)

Vyjmenujte čtyři temperamentové skupiny. melancholik, cholerik, flegmatik, sangvinik

Vysvětlete pojmy submise a dominance. s. – podřizování se d. – potřeba vést

Charakterizujte extroverta a introverta. e. – spol. otevřený, dobíjí síly z okolí i. – uzavřený do sebe, čerpá síly ze svého vnitřního světa

Popište vzorec, podle kterého se vypočítá inteligence. mentální věk IQ = x 100 chronologický

Uveďte stupně rozvinutých schopností. nadání talent genialita

Co je konvergentní a co divergentní myšlení? k. – směřuje k jednomu cíli, k jednomu způsobu řešení problému d. – hledá několik různých, paralelních řešení, tvůrčí postup

Které faktory ovlivňují fázi paměti – uchování? používání, opakování

Popište křivku zapomínání. bezprostředně po zapamatování zapomínáme nejvíce naučených informací

Vysvětlete, co je ambivalence citů. smíšené pocity, např. zároveň pociťujeme radost i strach

Definujte vjem. obraz předmětu nebo jevu, který v danou chvíli působí na naše smyslové orgány

O který psychický proces se jedná O který psychický proces se jedná? „Zobecněné a zprostředkované poznání předmětů a jevů skutečnosti lidským mozkem.“ myšlení

Jak se projevuje maladaptivní (neúspěšné) řešení zátěžových situací? destruktivním chováním (např. agresivitou, zneužíváním alkoholických a jiných látek, …)

Co je stres? zátěž

Co je deprivace? strádání

Vysvětlete pojem projekce jako reakce na frustrační zátěž. přičítání viny za vlastní neúspěch někomu jinému

Vysvětlete, co je senzorická (smyslová) deprivace. strádání vyvolané nedostatkem podnětů

Vysvětlete asertivní techniku „otevřených dveří“. akceptujeme kritiku tak, že ji plně či částečně přijmeme