2012 / 2013 Collegium Jak nebýt na oddíl sám, tým, spolupráce Má ň a 6. – 8. 2. 2015 Collegium.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2014 / 2015 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka - Rocky Ideologica.
Advertisements

2012 / 2013 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka Ideologica.
2014 / 2015 Katedra COLLEGIUM Vedení, styly vedení, káze ň, autoritativní p ř íkaz… Collegium Má ň a
2014 / 2015 COLLEGIUM Jak pomoci rádc ů m s budováním autority Má ň a 2.víkend: Collegium.
2012 / 2013 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
2014/2015 Katedra COLLEGIUM AUTORITA Má ň a Collegium.
2012 / 2013 Psychologie Komunikace Zuzana Psychologia.
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Představení společnosti Tomáš Vodenka – People manager ARTIN.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Koordina č ní skupina Rodiny, d ě ti a mládež Zámek "Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v D ěč ín ě " CZ.1.04/3.1.03/ “ 3. Komunitní.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Jsou venkovské školy horší než městské?
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Proč ZŠ Hostýnská?. Proč ZŠ Hostýnská? Dětské hřiště ZŠ Hostýnské disponuje dětským hřištěm, které nevyhovuje z hlediska bezpečnosti (chybějící dopadové.
Procesní management v oddělení logistiky
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Pracovní porada Pracovní list.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
Příbram Ing. Václav Chytil
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Aktivity a činnosti úseku služeb v oblasti dalšího vzdělávání
Výklad jako jedna z metod výuky
Sloupkový diagram Tematická oblast
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Vůdcovství – leadership část 2.
Pracovní porada Pracovní list.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
UČENÍ.
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Zlaté pravidlo.
Dětský klub Malý drak.
3. Metody pedagogické diagnostiky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Individuálně vzdělávací plán
Gymnasium Jižní Město Praha
Vzdělávání.
Organizační struktura
seminář k Teorii a metodice výchovy
Andragogika Vzdělávání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Děti jsou naše budoucnost
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Člověk a životní prostředí
Vztah k životnímu prostředí
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

2012 / 2013 Collegium Jak nebýt na oddíl sám, tým, spolupráce Má ň a 6. – Collegium

2012 / 2013 Kompetence Umí spolupracovat s ostatními. Umí pracovat v týmu. Ví, jakým jednáním m ůž e odradit ostatní lidi od spolupráce. Umí podporovat soudr ž nost skupiny (v oddíle), ví, ž e je to d ů le ž ité. Umí vytvo ř it ze skupiny partu (lidi se spolu cítí dob ř e, rozumí si). Uv ě domuje si pot ř ebnost spolupracovník ů p ř i vedení oddílu Ví, jak hledat a získávat spolupracovníky (v oddíle i mimo n ě j). Doká ž e si udr ž et kontakt s lidmi, kte ř í z oddílu odejdou, vyu ž ít je nap ř. jako „externisty“. Chápe, ž e pro úsp ě šné trvání oddílu je nutné hledat si nástupce. Ví, jak si nástupce najít a jak ho p ř ipravit pro p ř evzetí oddílu. Collegium

2012 / 2013 Oddíl Medv ě d ů a Brtník ů P ř íb ě h

2012 / 2013 Oddíl Medv ě d ů a Brtník ů Líbí se Vám oddíl Medv ě d ů ? Bylo tam v ů bec n ě co špatn ě ?

2012 / 2013 Je pot ř eba si shán ě t spolupracovníky!

2012 / 2013 Tým Drahý, ale mocný nástroj Collegium

2012 / 2013 Charakteristika týmu Co je tým? Collegium

2012 / 2013 Charakteristika týmu Tým je skupina Ne ka ž dá skupina je tým Synergický efekt (1+1>2) Collegium

2012 / 2013 K č emu je a není dobrý tým? Collegium

2012 / 2013 K č emu je dobrý tým? Nové úkoly Komplikovaná zadání Nedostatek informací Špatn ě strukturované problémy Collegium

2012 / 2013 Úplný tým Tým musí zabezpe č it všechny pot ř ebné funkce Tým musí mít všechny kompetence (znalosti, dovednosti,…) Tým by m ě l personáln ě pokrýt všechny týmové role Collegium

2012 / 2013 Týmové role Týmová role = sociální role (nap ř. šašek, pracant, organizátor) Rozdílnost je ku prosp ě chu (kdy ž jsou v týmu všichni stejní, nem ůž e tým fungovat) Více o Belbinovi na p ř íštím víkendu. Collegium

2012 / 2013 Týmová spolupráce Nejen práce, ale i zábava Být spolu pohromad ě jak p ř i práci, tak p ř i zábav ě Aby lidé v sob ě nevid ě li jen ty prošvihnuté termíny Team-building – víkend – jedno odpoledne/ve č er – ale i b ě hem porad (nejen porada, ale i ob č erstvení, jiný program) Collegium

2012 / 2013 Projekt 1+1>2 Velké úkoly rozd ě lujme na v ě tší Malé úkoly shlukujme do smysluplných celk ů Odlišujme samostatné projekty Kdo nám m ůž e pomoci? Collegium

2012 / 2013 Kde hledat lidi/spolupracovníky? Insourcing – Hledat č leny a spolupracovníky uvnit ř oddílu/st ř ediska – V ě d ě t, jaké lidi máme v oddíle/st ř edisku – Dát jim prostor, v ě d ě t, co umí Dále na dob ř e ohrani č ené úkoly: – Starší č lenové – Bývalí č lenové – Externí č lenové –Č lenové, co necht ě jí funkci, ale úkol Vyu ž ít toho, co umí Jasn ě zadávat úkoly, kompetence, prost ř edky Z ů stat v kontaktu Collegium

2012 / 2013 Kde hledat lidi/spolupracovníky? Outsourcing – Máte n ě kdo zkušenost?

2012 / 2013 Kde hledat lidi/spolupracovníky? Outsourcing – Rodi č e – P ř íbuzní a známí č len ů – Sousedi – Organizace v obci – Odborníci – Bývalí skauti (Tomíci..) – Lidi se zájmem o p ř írodu, outdoor (u č itelé p ř írodopisu, horolezci) – Lidi se zájmem výchovu (u č itelé…) – Lidé, kterým imponuje skautská myšlenka (kolegové…)

2012 / 2013 Na co si dát pozor „Pane profesore, my bychom pot ř ebovali n ě koho na kontrolu na Svojsíká č, na poznáva č ku list ů. Letos to nebude moc dlouhý, bude tam jen patnáct dru ž in. Jo a ješt ě tam budou dv ě šestky vl č at, ale ty se nebodují, ty to mají jen jako trénink na p ř íští rok. Ješt ě jsme p ř emýšleli o tom, ž e bychom to zkombinovali s kimovkou, co vy na to? Aspo ň pro ty, co mají odborku, ne?“

2012 / 2013 „Pane profesore, my bychom pot ř ebovali n ě koho na kontrolu na Svojsíká č, na poznáva č ku list ů. Letos to nebude moc dlouhý, bude tam jen patnáct dru ž in. Jo a ješt ě tam budou dv ě šestky vl č at, ale ty se nebodují, ty to mají jen jako trénink na p ř íští rok. Ješt ě jsme p ř emýšleli o tom, ž e bychom to zkombinovali s kimovkou, co vy na to? Aspo ň pro ty, co mají odborku, ne?“

2012 / 2013 Viz mejly rodi čů m Dobrý den, m ů j syn by k vám rád nastoupil ke skaut ů m. Kdy m ůž e p ř ijít na sch ů zku?

2012 / Dobrý den, m ů j syn by k vám rád nastoupil ke skaut ů m. Kdy m ůž e p ř ijít na sch ů zku? Dobrý den, ve č tvrtek v 6. S pozdravem Rulík – Petr Kontruš

2012 / 2013 DÚ Odpov ě d ě t na reálné mejly od rodi čů. Pro zjednodušení zašlu em a odpovíte té ž em, jako byste psali t ě m rodi čů m, ne mn ě ;)

2012 / 2013 Co musím mít rozmyšleno Srozumitelný jazyk Popis úkolu (job description) – O č ekávané výsledky práce, kritéria hodnocení – Délka kontraktu (doba ur č itá / neur č itá) –Č asové nároky – Po ž adovaná kvalifikace (formální /neformální) – Pravomoci a zdroje – Za ř azení v organizaci (nad ř ízení, tým, …) S kým mluvím – Pro č zrovna tento č lov ě k pro tuto práci – Pro č by to m ě l chtít d ě lat

2012 / 2013 Nezapomenout na: Vnímám úkol jako u ž ite č ný, smysluplný a d ů le ž itý Mohu vyu ž ít svých schopností Dostávám zp ě tnou vazbu, zda pracuji dob ř e

2012 / 2013 Získáním č lov ě ka k úkolu to nekon č í! Vedení Podpora Vzd ě lávání Zp ě tná vazba Foot in the door –Č ím dál šahám, tím mén ě m ůž u chtít – Z ů stat v kontaktu (pozd ě ji m ůž u chtít více) – Za č ít drobn ě jšími (ale smysluplnými úkoly) – Mohu vyu ž ít opakovan ě

2012 / 2013 HLEDÁNÍ NÁSTUPCE Collegium

2012 / 2013 Pokud vedete oddíl, jak vám byl oddíl p ř edán?

2012 / 2013 Nástupce Šéf musí znát své lidi Dostate č n ě dop ř edu se rozhlí ž et, komu bych mohl oddíl p ř edat Mluvit s ní(m) o tom (ve vhodnou dobu!) P ř ipravit ho! Nehodit ho do vody!

2012 / 2013 Aktivita Vybavte si č lov ě ka, s kterým se vám dob ř e spolupracuje. PRO Č ? Jaké jsou jeho VLASTNOSTI, díky nim ž se vám s ním dob ř e spolupracuje? Napište ty VLASTNOSTI na papír. 3 minuty... 29

2012 / 2013 Co spolupráci prospívá a co jí škodí? 30

2012 / 2013 Kdy si mám za č ít hledat svého nástupce?

2012 / 2013 Kdy si mám za č ít hledat svého nástupce? V den svého zvolení do funkce…

2012 / 2013 Shrnutí Tým je drahý, ale mocný nástroj Není dobré být na oddíl sám Insourcing, Outsourcing Dop ř edu rozmyšleno job description Získáním č lov ě ka k úkolu nábor nekon č í! P ř emýšlet na p ř ípadným svým nástupcem velmi dop ř edu a p ř ipravit ho na funkci

2012 / 2013 D ě kuji za pozornost