SINOVÁ VĚTA Milan Hanuš;

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. ročník S O U GONIOMETRICKÉ FUNKCE PDF Poznámky pro žáky se SPU
Advertisements

POZNÁMKY ve formátu PDF
Rovnoběžník a lichoběžník
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Obvody a obsahy rovinných obrazců
POZNÁMKY ve formátu PDF
SINOVÁ VĚTA PRO III. ROČNÍK SOU Poznámky pro žáky se SPU DOC PDF
POZNÁMKY ve formátu PDF
trojúhelníka Konstrukce Milan Hanuš,
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
TRIGONOMETRIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Goniometrické funkce Řešení pravoúhlého trojúhelníku
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
POZNÁMKY ve formátu PDF
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
 př. 7 výsledek postup řešení Vypočti velikost obsah trojúhelníku ABC. A[-2;1;3], B[0;1;3], C[-2;1;-1]
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
POZNÁMKY ve formátu PDF
Konstrukce trojúhelníku
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ÚHEL DVOU VEKTORŮ Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
př. 6 výsledek postup řešení
POZNÁMKY ve formátu PDF
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
1 GONIOMETRICKÉ FUNKCE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Obvody a obsahy rovinných útvarů.
KOSOČTVEREC 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI KOSOČTVERCE
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
DEFINICE GONIOMETRICKÝCH FUNKCÍ
LIMITA FUNKCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR POZNÁMKY ve formátu PDF.
Tangens a kotangens v pravoúhlém trojúhelníku (5).
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
POZNÁMKY ve formátu PDF
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
POZNÁMKY ve formátu PDF
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ vzdálenost dvou bodů střed úsečky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Goniometrické funkce Tangens Nutný doprovodný komentář učitele.
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Goniometrické funkce Kosinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Konstrukce trojúhelníku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI ČTVERCE 2. OBVOD A OBSAH ČTVERCE – SLOVNÍ ÚLOHY
Konstrukce trojúhelníku
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

SINOVÁ VĚTA Milan Hanuš; hanusm@sos-souhtyn.cz TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR SINOVÁ VĚTA Prezentace je dostupná i na http://sinvetsou.chytrak.cz Milan Hanuš; hanusm@sos-souhtyn.cz

Sinovou větu použijeme, když: jsou známé 2 úhly a 1 strana jsou známé 2 strany a úhel proti jedné z nich

Sinová věta: Poměr délky strany a hodnot funkce sinus protilehlého úhlu jsou v trojúhelníku konstantní. C γ a b r = poloměr kružnice trojúhelníku opsané β α A c B Výpočet strany: Výpočet úhlu:

Řešení obecného trojúhelníka zadaného podle věty usu Nejdříve dopočteme 3. úhel. Pak pomocí sinových vět zbývající dvě strany. C γ b a β α B A c Příklad: V trojúhelníku ABC je a = 5m; α = 50°20´; β = 30°. Vypočtěte jeho obvod. o = a + b + c; a = 5m, b = ?; c = ? b= c= Obvod trojúhelníka je 14,65m

Řešení obecného trojúhelníka zadaného podle věty usu Nejdříve dopočteme 3. úhel a pak pomocí sinové věty další strany. b a 100° α 33° A 9 m B Příklad: Na nepravidelné sedlové střeše svírají krokve a,b úhel 100°. Vzdálenost pozednic A a B je 9 m. Delší krokev A má sklon 33°. Jaká je délka krokví? α = ? α = 180 - 100 – 33 = 47° Délka krokví je 5 m a 6,7 m.

Řešení obecného trojúhelníka zadaného podle věty Ssu Nejdříve vypočteme pomocí sinové věty protilehlý úhel, dopočteme 3. úhel (součet úhlů v trojúhelníku) a opět pomocí sinové věty dopočteme 3. stranu. Příklad: V trojúhelníku ABC je a = 8 m; b = 5 m; α = 50°20´. Vypočtěte jeho zbývající vnitřní úhly. C b = 5m a = 8m γ α = 50°20 β B A β = ? γ = ? γ =100°54´ =28°45´ V trojúhelníku ABC je úhel β = 28°45´ a úhel γ = 100°54´

Procvič β = 69°17´ β = 15°32´ 3. a = 9,27 m c = 11,01 m β = 42°43´ 1. V Δ ABC je c = 3m, a = 5m, γ = 35°28´. Vypoči β . 2. Urči β v Δ ABC, je-li b = 70m, c = 125m a γ = 151° 24´ . 3. Urči délky zbývajících stran v Δ ABC, když b = 15m, α = 38°25“ a β = 95°. 4. V Δ ABC je c = 6m, a = 5m, α = 34°25´. Vypočti β . 5. Urči β v Δ ABC, je-li b = 80m, c = 135m a γ = 141° 14´ . 6. Urči délky zbývajících stran v Δ ABC, když a = 12m, α = 38°5“ a β = 105°. β = 42°43´ β = 21°46´ b = 18,82 m c = 11,72 m

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR K O N E C