Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá Cvičení 3 29. 10. 2014 od 14:00 do 15:30 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Advertisements

Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Konflikty a způsoby jejich řešení
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
Řečnický styl Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ PředmětČeský jazyk Ročník a obor1.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Media relations – základní vymezení
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Osobní prodej OSPRO/ S7 Jednotlivé fáze obchodního jednání.
Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Proces komunikace VYSÍLAČPŘIJÍMAČ Předávat myšlenky Porozumět informaci PŘENOS ZakódovatDekódovat Poruchy.
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Reálné a zobrazené vzory
Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Principy interaktivního programu. Co je to interaktivní program? Jedná se o program, během kterého jsou třída i lektor v intenzivním kontaktu – nejedná.
Zpracovala: Simona Hyková
Tiskový mluvčí jako profese
Shrnutí základních tématických okruhů
Profesní etika JUDr. Maxim Tomoszek.
Komunikace s rodiči.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
Komunikace a prezentace KOPRD
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Shrnutí základních tématických okruhů
Přesvědčivá argumentace
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Monitoring médií, legislativa, historie
Mediální monitoring, screening a audit
Zásady efektivní komunikace
Jak prezentovat Dana Hlaváčková.
Tiskový mluvčí v media relations Duben 2011: vláda chtěla ušetřit 6 mld Kč na stavebním spoření zavedením zvláštní 50% sazby daně z poskytnuté zálohy státní.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Manager nebo leader? Management je pozice
Tiskový mluvčí a media relations Cvičení , od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Krizová komunikace a princip kontinuity
Jak na PR (absolutní základ)
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Krizová komunikace, monitoring tisku
Shrnutí základních tématických okruhů
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Úvod do psychologie
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Krizová komunikace, monitoring tisku
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
Temperament, charakter, motivace
Vzdělání jako součást hodnotového zakotvení české společnosti
Transkript prezentace:

Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Děkujeme, že kouříte Nick Nylor – televizní show předvede seběvědomí a „korektní demagogii“ Your picture here Ing. Martin Švehla

Úloha mluvčích Ve společnosti – kultivace společenského dialogu a mediální scény V organizaci – vliv na rozhodování, odpovědnost za vývoj veřejného mínění, dostatečné pravomoci, kapacity Na mediálním trhu – Dodat relevantní informace k využití – Ovlivnit názory a postoje novinářů 3.3. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Schopnost přesvědčovat Důvěryhodnost (proč mu nasloucháme) – Má autoritu (kvalifikace, kompetentnost) – Má charakter (věrohodnost, spolehlivost, korektnost) Pozoruhodnost (proč mu věříme) – Dynamika (projev energičnosti, síly, aktivity) – Vyváženost (mezi aktivností a agresivitou) Schopnost prosadit se ( asertivita, nikoliv agresivita či pasivita) – založena na autoritě a odbornosti, pozitivní manipulace, najít kompromis, omezit zdůvodňování 4.4. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Technika přesvědčování Argumentací, založenou na – Logickém zdůvodnění – Vysvětlení neznámých souvislostí – Dokazování Vhodná struktura sdělení – Vlastní interpretace protiargumentů – Přehledná organizace faktů (induktivní, generalizující, analogická) – Paralely (zahraniční, známé, autoritativní) Fungující nástroje – Statistika – Citace obecně uznávaných zdrojů, autorit – Předložení důkazů – „Vox populi, vox Dei“ Nejsilnější argumenty buď na začátku (získat náklonnost) nebo na konci (využít a posílit náklonnost) 5.5. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

6.6. Hans Rosling Přednáška o statistice – zaujatý, energický projev

V kontaktu s novináři Dojem kompetentnosti posiluje – Odborná terminologie a její objasnění – Stručný, uspořádaný a logický projev – Odkaz na obecně uznávané autority Dojem spolehlivosti posiluje – Soulad verbální a neverbální složky projevu – Hledisko obecného prospěchu – Společná platforma s novinářem Účinnost sdělení posiluje – Respektování zájmů novinářřů, – Stručně, jasně, výstižně, – Prostor pro vlastní tvořivost novinářů 7.7. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Etické zásady a charakter Etika nesnižuje efektivnost práce TM, naopak zvyšuje jeho schopnost přesvědčování (nechceme-li se uchýlit k neetice) Demonstrace etické integrity TM – Schopnost aktivního naslouchání – Prioritní snaha řešit (problémy, nedostatky, konflikty) – Neskákat do řeči, nezvyšovat hlas, bez osobních střetů – Akceptování námitek, kultivovaný postoj k protistraně – Chyby a omyly okamžitě přiznat 8.8. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Etika, kterou lze požadovat od médií Podávání přesných a jasných informací Každá kauza má protistranu, která vidí věc jinak a má právo svůj postoj uplatnit Pečlivě oddělovat holá fakta od názorů a analýz, obojí vždy jasně pojmenovat Osobní život je soukromou záležitostí a jen zásadní obrat v kauze legitimizuje něco jiného Nevyužívat anonymní zdroje a slepé citáty (nikdo nemá právo napadat v médiích někoho jiného anonymně) 9.9. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Trpělivost přináší zlato Smiřme se s tím, že novináři (někteří) – Chodí pozdě, nevhodně oblečení, ptají se jednoduše a nemají v hlavě jen nás – Nemají rádi dlouhé proslovy, nepadají před autoritami na zadek ani do rozpaků, nejraději mluví s nejvyššími – Neplní všechny své sliby, nerozhodují o všem – Mají rádi stručné písemné podklady – Nemají rádi PR slovník, superlativy, – Uvítají pohoštění, ale pozor na dárky – těch běžných mají už plno! – Milují exkluzivitu, – Většinou umí anglicky, ale je lepší se zeptat – Nemají povinnost autorizace ani zveřejnění – Vyžadují osobní a profesionální respekt a mají vůči nám silné zbraně – Chybují – ale to lze napravit 10. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Zlaté zásady na závěr Co se do médií jednou dostalo, už se nedá vzít zpět Ponechat chybné informace bez opravy znamená je potvdit a setkat se s nimi opět, v nejméně vhodné chvíli TM má řídit komunikaci, jeho úkolem není se proslavit; nemusí být ani oblíbený, ani populární, na to jsou tu jiní! 11. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla