Marketingová komunikace 5. Přednáška 21. listopadu 2006 5. Přednáška 21. listopadu 2006 Eva Tomášková Katedra národního hospodářství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Direct marketing (stručně úvodem)
Úvod do integrované marketingové komunikace Leoš Bárta
Komunikace v mezinárodních aktivitách
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.
Marketingová komunikace
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
STRUKTURA - MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Základy marketingu Podniková ekonomika Marketing je… „…manažerská funkce zodpovědná za identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků zákazníka.
8. Marketing.
Propagace
Vítejte na Marketingu.
Kupní chování a EU.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Základy marketingu Podniková ekonomika
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
MARKETING 5 PROPAGACE. Význam propagace Důležitý nástroj marketingu Zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě strany Pro výrobce – nejméně.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingová komunikace
Psychologické působení propagace
Transkript prezentace:

Marketingová komunikace 5. Přednáška 21. listopadu Přednáška 21. listopadu 2006 Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková Katedra národního hospodářství

Obsah prezentace Segmentace Modely komunikace Komunikační cesty Nástroje komunikačního mixu Společenské a etické problémy komunikace Obal Cíl prezentace: Seznámení se s hlavními prostředky marketingové komunikace a poukázání na nové formy komunikačního mixu. Segmentace Modely komunikace Komunikační cesty Nástroje komunikačního mixu Společenské a etické problémy komunikace Obal Cíl prezentace: Seznámení se s hlavními prostředky marketingové komunikace a poukázání na nové formy komunikačního mixu.

Segmentace zákazníků Hromadný marketing Segmentový marketing Výklenek Lokální marketing Individuální marketing Hromadný marketing Segmentový marketing Výklenek Lokální marketing Individuální marketing

Typy segmentace trhu Homogenní preference Difúzní preference Shlukové preference Homogenní preference Difúzní preference Shlukové preference

Postup segmentace Průzkum Analýza Profilování Průzkum Analýza Profilování

Vybrané modely komunikace AIDA Pozornost Zájem Touha Akce Model postupných kroků Pocit potřeby Poznání Záliba Preference Přesvědčení Koupě AIDA Pozornost Zájem Touha Akce Model postupných kroků Pocit potřeby Poznání Záliba Preference Přesvědčení Koupě

Obsah sdělení Racionální apel Emocionální apel „Stát se předmětem touhy nikoliv volby!“ Kladné emoce Záporné emoce Morální apel Racionální apel Emocionální apel „Stát se předmětem touhy nikoliv volby!“ Kladné emoce Záporné emoce Morální apel vyděsí české kuřáky

Zdroj sdělení Odbornost Důvěryhodnost Oblíbenost Odbornost Důvěryhodnost Oblíbenost

Komunikační cesty Osobní Způsoby stimulace: Vlivné osoby Vytvořit propagátory poskytnutím produktu za výhodných podmínek Reklama s vysokou „konverzační hodnotou“ Spokojení zákazníci Vytvoření diskusních klubů Způsoby stimulace: Vlivné osoby Vytvořit propagátory poskytnutím produktu za výhodných podmínek Reklama s vysokou „konverzační hodnotou“ Spokojení zákazníci Vytvoření diskusních klubů

Komunikační cesty Neosobní Způsoby stimulace: Prostředí Události Způsoby stimulace: Prostředí Události

Komunikační mix Reklama Podpora prodeje Public relations Osobní prodej Přímý marketing Reklama Podpora prodeje Public relations Osobní prodej Přímý marketing

Reklama Veřejná prezentace Účinnost Znásobená působivost Neosobní charakter např. Oskar Důvody: Informativní reklama Přesvědčovací reklama Připomínací reklama Veřejná prezentace Účinnost Znásobená působivost Neosobní charakter např. Oskar Důvody: Informativní reklama Přesvědčovací reklama Připomínací reklama

Výběr reklamy Pět M: Mission (poslání) Money (peníze) Message (sdělení) Media (média) Measurement (měřítko) Pět M: Mission (poslání) Money (peníze) Message (sdělení) Media (média) Measurement (měřítko)

Zpracování reklamy Výběr tónu (výjimečnost, humor) Slova, která si získají pozornost Tvůrčí přístup Novinka – „Nový boom…“ Otázka – „Už jste vyzkoušeli?“ Historka – „Každé ráno jsem se cítil unavený…“ Příkaz – „Vyzkoušejte!“ Několik možností – „Několik způsobů, jak ušetřit…“ Jak, co a proč – „Proč nemá mé prádlo po vyprání tak zářivou barvu?“ Formát reklamy (tištěná reklamní sdělení umístěná „vzhůru nohama“ Výběr tónu (výjimečnost, humor) Slova, která si získají pozornost Tvůrčí přístup Novinka – „Nový boom…“ Otázka – „Už jste vyzkoušeli?“ Historka – „Každé ráno jsem se cítil unavený…“ Příkaz – „Vyzkoušejte!“ Několik možností – „Několik způsobů, jak ušetřit…“ Jak, co a proč – „Proč nemá mé prádlo po vyprání tak zářivou barvu?“ Formát reklamy (tištěná reklamní sdělení umístěná „vzhůru nohama“

Vlastnosti úspěšných reklam Inovace Přitažlivost příběhu Dokumentace vlastností Předvádění produktů, řešení problémů Výběr významných vlastností, které se stávají symbolem značky Inovace Přitažlivost příběhu Dokumentace vlastností Předvádění produktů, řešení problémů Výběr významných vlastností, které se stávají symbolem značky

Účinnost reklamy Jak upoutala reklama pozornost? Nakolik zaujala, aby se příjemci reklamy seznámili s celým sdělením? Nakolik je sdělení srozumitelné? Jak účinné jsou jednotlivé apely? Nakolik reklama vyprovokovala zákazníka k akci? Ztotožnění produktu, firmy a reklamy. Jak upoutala reklama pozornost? Nakolik zaujala, aby se příjemci reklamy seznámili s celým sdělením? Nakolik je sdělení srozumitelné? Jak účinné jsou jednotlivé apely? Nakolik reklama vyprovokovala zákazníka k akci? Ztotožnění produktu, firmy a reklamy.

Podpora prodeje Komunikativní Stimulující Vyzývající např. Opavia Důvody: Přilákání nových zákazníků Odměnění věrných zákazníků Zvýšení opakovanosti nákupů Komunikativní Stimulující Vyzývající např. Opavia Důvody: Přilákání nových zákazníků Odměnění věrných zákazníků Zvýšení opakovanosti nákupů

Zpracování podpory prodeje Motivační prémie Podmínky pro účast Doba trvání Načasování Motivační prémie Podmínky pro účast Doba trvání Načasování

Public relations Vysoká důvěryhodnost Schopnost zaujmout nakupujícího Zdůrazňování důležitosti např. Škoda Auto Vysoká důvěryhodnost Schopnost zaujmout nakupujícího Zdůrazňování důležitosti např. Škoda Auto

Osobní prodej Osobní kontakt Kultivace vztahů Reakce např. pojišťovací společnosti Osobní kontakt Kultivace vztahů Reakce např. pojišťovací společnosti

Přímý marketing a online marketing Neveřejný Přizpůsobený Aktuální Interaktivní např. poštovní zásilky - Reader’s Digest Výběr Neveřejný Přizpůsobený Aktuální Interaktivní např. poštovní zásilky - Reader’s Digest Výběr

Společenské a etické problémy marketingu (Kodex reklamy) Slušnost lidské tělo snižování lidské důstojnosti (ženy) Čestnost zákaz podprahové reklamy zákaz skryté reklamy zneužívání důvěry spotřebitelů Pravdivost zákaz klamavé reklamy Společensky odpovědná nesmí využívat motiv strachu, pověr, předsudků zesměšňování určitých skupin obyvatelstva (národnostní, rasové, náboženské cítění Zvláštní požadavky na reklamu zákaz srovnávací reklamy očerňování a zlehčování konkurentů napodobení ostatních reklam zákaz osobních doporučení Slušnost lidské tělo snižování lidské důstojnosti (ženy) Čestnost zákaz podprahové reklamy zákaz skryté reklamy zneužívání důvěry spotřebitelů Pravdivost zákaz klamavé reklamy Společensky odpovědná nesmí využívat motiv strachu, pověr, předsudků zesměšňování určitých skupin obyvatelstva (národnostní, rasové, náboženské cítění Zvláštní požadavky na reklamu zákaz srovnávací reklamy očerňování a zlehčování konkurentů napodobení ostatních reklam zákaz osobních doporučení

Obal produktu Ochrana Pohodlí Komunikace Zaujmou pozornost Globální vnímání Vidění nabídky Přesné vidění Přesvědčit Vybudovat osobitost značky Vybudovat věrnost Podat instrukce o spotřebě Informovat o výrobci Ochrana Pohodlí Komunikace Zaujmou pozornost Globální vnímání Vidění nabídky Přesné vidění Přesvědčit Vybudovat osobitost značky Vybudovat věrnost Podat instrukce o spotřebě Informovat o výrobci

Obal Návrhářské nástroje Tvar Kulatá krabice Pravoúhlá krabice Velikost Třetinkové láhve Barva Biointroskopie Teplé barvy Studené barvy Grafické zpracování Přidává produktu estetickou kvalitu Počet a rozložení produktů na obale Robusní láhev Elegantní láhev Materiál Sklo Plast Vůně Tvar Kulatá krabice Pravoúhlá krabice Velikost Třetinkové láhve Barva Biointroskopie Teplé barvy Studené barvy Grafické zpracování Přidává produktu estetickou kvalitu Počet a rozložení produktů na obale Robusní láhev Elegantní láhev Materiál Sklo Plast Vůně

Děkuji za pozornost