Na této prezentaci spolupracovali:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tepelná výměna prouděním
Advertisements

Změny teploty těles tepelnou výměnou
Tepelné záření (Učebnice strana 68 – 69)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Já vím, že je něco horké, ale proč?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tepelná výměna prouděním
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_08
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Šíření tepla.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál
Teplo.
FYZIKA 8. ROČNÍK ŠÍŘENÍ TEPLA
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Tepelné jevy.
Teplo přijaté a odevzdané © Petr Špína, 2011
Vnitřní energie II. část
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Šíření tepla Pavlína Králová, Jana Neuhauserová, Vladislav Orna, Jan Láska, Zdeněk Vrňák.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Šíření tepla Milena Gruberová Jan Hofmeister Lukáš Baťha Tomáš Brdek
Vodivost látek.
Šíření tepla TEPLO Q.
Prezentace tepla Skupina A.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Šíření tepla prouděním a zářením
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Vedení tepla (kondukce)
Elektrický odpor VY_30_INOVACE_ELE_727
Šíření tepla Dominik Pech Olina Křivánková Sabina Mrázková
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_13_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Šíření tepla.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
VY_32_INOVACE_05-45 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Šíření tepla vedením Jméno.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Zabývá se vedením tepla ve vodě a ve vzduchu. Vysvětlení principu teplovodního.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_06 Název materiáluPřenos vnitřní.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Leden  proces rozptylování částic v prostoru (čaj)  v kuchyni, chemii  vznik: smíchání dvou látek, kde se jedna v druhé rozpustí(např. hypermangan.
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Teplo Seminární práce z fyziky Vypracoval: Tomáš Pařízek a Jan Šplíchal Základní škola a Mateřská škola, Nový Hradec Králové, Pešinova 146 Leden 2013.
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
? Kde se šíří teplo zářením? Kde se využívá tepelného záření ? Vysvětlíš princip termosky ?
ŠÍŘENÍ TEPLA. a) VEDENÍM = dotykem těles (teplo se přenáší přes atomy). Nastává mezi dvěma dotýkajícími se tělesy nebo částmi téhož tělesa, které mají.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelná výměna prouděním TÉMATICKÝ CELEK:
Energie ohně.
TEPELNÉ VODIČE A IZOLANTY
Elektromagnetické vlnění
Šíření tepla zářením VY_32_INOVACE_25_Šíření tepla zářením
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Tepelná výměna prouděním
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vytápění Teplo.
PROUDĚNÍ TEPLA. PROUDĚNÍ TEPLA ? Umíš odpovědět Kde se šíří teplo prouděním? Kde se využívá proudění tepla? Dovedeš vysvětlit princip ledničky?
Skleníkový efekt Neboli skleníkový jev.
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
zpracovaný v rámci projektu
Interaktivní testy ze znalostí fyziky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Transkript prezentace:

Na této prezentaci spolupracovali: KAPITÁN: Jana Červenková Aneta Baróová Veronika Brázdová Jakub Hartl Eva Fulínová

Jak se teplo šíří z místa na místo V každé látce se teplo šíří vedením. Vedením přechází teplo i z jednoho tělesa na jiné, které se ho dotýká. V kapalinách a plynech se teplo šíří prouděním. Ve vzduchu nebo ve vzduchoprázdnu se teplo šíří zářením. Nejlepší tepelnou vodivost mají kovy(tepelný vodič). Sklo, dřevo a plastické látky mají zase tepelnou vodivost špatnou(tepelné izolanty Vzduch a voda vedou teplo velmi špatně.

Šíření tepla je jedním ze způsobů přenosu energie Šíření tepla je jedním ze způsobů přenosu energie. Teplo vždy předává těleso s vyšší teplotou tělesu s nižší teplotou. Druhy šíření tepla jsou vedení tepla, proudění tepla a tepelné záření. Vedení tepla je nejčastější způsob šíření tepla v pevných tělesech, podle rychlosti vedení tepla se pevné látky dělí na tepelné vodiče a tepelné izolanty.

Vedení tepla Částice v teplejším místě předávají část své energie částicím v místě s nižší teplotou, a tak se teplo šíří celým tělesem. Nejlepšími vodiči tepla jsou např.peří, textil. Špatnými vodiči tepla jsou tepelné izolanty to jsou např.dřevo, papír, sklo. Nejlepší tepelný izolant je vakuum, páč neobsahuje žádné částice.

Proudění tepla Proudění tepla vzniká pouze u kapalných, nebo plynných těles. Zahřátá kapalina má menší hustotu, a proto stoupá vzhůru, na původní místo se dostává chladnější kapalina z horních vrstev a naopak. Aby došlo k proudění tepla, musíme kapalinu vždy zahřívat zdola nebo ochlazovat z hora.

Tepelné záření (infračervené záření) se těleso zahřívá. Tělesa, který mají černý(tmavý), matný a drsný povrch dobře vyzařují a také pohlcují tepelné záření. Tělesa, která mají světlí(stříbřitý), lesklí a hladký povrch špatně vyzařují a také pohlcují tepelné záření. Tepelné záření je elektromagnetické záření o vlnové délce 700 nm(nanometr) a kratší než 1 mm (milimetr). Tepelné záření vydává každé zahřáté těleso, šíří se ve vakuu, ve vzduchu a v některých látkách např.sklo Pohlcením tepelného záření

Způsobuje skleníkový efekt. Skleníkový efekt vzniká při průchodu tepelného záření znečišťovanou atmosférou.Toto záření již atmosférou neprochází, proto dochází k otupování zemského povrchu a nebezpečnému tání ledovců.