Webová prezentace školy Služby Web 2.0 ve škole ICT Koordinátor Jihlava, listopad 2007 Tomáš Pitner Masarykova univerzita, Brno Universität Wien e-mail:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzděláváme pro budoucnost
Advertisements

© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Využití cloudových služeb ve školství
Martin Šimeček.  seznámit s APEXem – poskytnout základní manuál  vytvořit webovou aplikaci pro sběr informací o databázových systémech  naplnit databázi.
Stránka 1, © Vema, a. s.. Stránka 2, © Vema, a. s. Podnikové aplikace  Integrovaný podnikový systém (Integrated Business System):  komplex aplikací.
Webové služby nad IS/STAG 1 / 21 Seminář IS/STAG Kunžak 2008 Seminář IS/STAG – Kunžak 2008 Webové služby nad IS/STAG Lukáš Valenta.
 Vybraný scénář : Observe and create a resource  Třídy: 2.A a 3.B  Věk žáků: let  Vyučovací předmět: španělský jazyk (úroveň A1 – A1+)  Téma/
ECVET v Programu celoživotního učení
Sociální sítě.
Komunikace v malé neziskové organizaci AIESEC ČZU Praha Ondřej Fišer, Markéta Klucová.
NAŠE DOSAVADNÍ ZKUŠENOSTI S PŘEDMĚTEM NOVÉ METODY VZDĚLÁVÁNÍ.
Využitelnost technologie Instant messaging pro podporu podnikových aktivit a soukromé využití Petr Horák Brno, červen 2010 Vedoucí: Ing. František Dařena,
Návrh architektury moderních informačních systémů
Tvorba webových aplikací
© 2008 IBM Corporation Webov á ře š en í Petr Kunc Tom áš V á vra
Představení Office365 Břetislav Regner PROJEKT financovaný
HELPDESK Pomoc uživatelům s jejich IT problémy a zefektivnění práce servisních techniků.
ICT podpora komunikace nejen v distančním vzdělávání DisCo 2010, Plzeň, Jiří Jelínek Lukáš Novotný Fakulta managementu Jindřichův Hradec VŠE.
Školní Internetový Informační Portál ŠIIP, ZŠ Vrchlického, Liberec © 2006 Ondřej Peřina představení prvního roku projektu projekt SIPVZ č. 0358P
M-Cloud.cz Groupwarové řešení pro malé a střední podniky.
E-Learning Strategie společnosti Microsoft pro podporu vzdělávání
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
© 2009 IBM Corporation Lotus SW Přehled produktů Petr Kunc,
Internet.
Jak být či nebýt bit na Internetu? Pro firmy stále důležitější a stále složitější otázka.
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Typy elektronické komunikace
Ing. František Hůlka lektor webináře pro ICT metodiky
11. SLUŽBY INTERNETU.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
GIS??? Ve státní správě Karel Charvát. GIS?????? Je správné používat v souvislosti s využíváním prostorových informací ve státní správě, ale i v komerčním.
Sociální sítě I Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
uložené procedury (stored procedures) triggery, sekvence, pohledy, funkce, parametrické dotazy (prepared statements) komplexní agregace a SQL dotazy jiné.
Web 2.0, folksonomie a uživatelská rozhraní Lenka Němečková Eliška Pavlásková Založeno mimo jiné na prezentacích prof. B. Whitea „The Promise of Rich User.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Tomáš Sýkora GOPAS, a.s. Úskalí e-learningu Tomáš Sýkora GOPAS, a.s.
IVIG 2005, Systém informačního vzdělávání na UNC-CH Hana Landová ÚISK FF UK & SIC ČZU v Praze.
Služby internetu obr.: 1. WEB  WWW – (World Wide Web), také pouze zkráceně web v doslovném překladu "světová rozsáhlá síť“, neboli celosvětová síť 
Nové technologie pro webové aplikace v cestovním ruchu Nové technologie pro webové aplikace v cestovním ruchu Pavel Čech Unverzita Hradec Králové.
Úkol 1 - řešení týmové komunikace Promovaní inženýři (tým A, s út 12.45)
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
Tvorba webových stránek (nejen) pro projekty Pavel Budík PROJEKT financovaný z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZVYŠOVÁNÍ IT GRAMOTNOSTI.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Plošná inovace předmětů s využitím e- learningových nástrojů Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU)
Přístup do IS z mobilních zařízení Tomáš Tureček Katedra Informatiky FEI VŠB-TU Ostrava.
Webové služby pro komunikaci s informačním systémem eQuip Martin Širajch.
Projekt METODIKA II Vítejte na dnešní prezentaci.
Evropské jazykové portfolio v praxi
METODICKÝ SEMINÁŘ ETWINNING. eTwinning eTwinning Partnerství škol v Evropě Projekty spolupráce na dálku Komunita evropský škol.
Informační vzdělávání Nové trendy, web 2.0. IG a web 2.0 Decentralizované služby, kooperace, agregace zdrojů, princip aktivní účast uživatelů Důsledky.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
© 2004 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice e-Education Andrea Barešová Account.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
B2B Systémová integrace Jiří Macháček. Osnova ► Úvod ► Terminologie ► Parametry – požadavky ► Způsoby integrace ► Web-Services ► Příklady.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
, KOMUNIKAČNÍ NÁSTROJE. Elektronická pošta, zkráceně , je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické komunikační.
2OP863 Manažerská informatika 4ÚvodSnímek 1 2OP863 Manažerská informatika 4 Úvod doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
Přátelství a internet Lenka Hlavatá. Skype Skype je konečně opravdu dokonalý nástroj pro telefonování po internetu. Umožňuje bezplatně telefonovat z jednoho.
Workshop, Knihovna AV ČR, 4. října 2010 Mgr. Tomáš Foltýn Kramerius 4 Uživatelské rozhraní Do verze
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Web services – když si Java sedne s M$ na kus řeči Ing. Petr Přibyl CCA Group a.s.
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Randstad Java Academy vše o kurzu Gabriela Hrbáčková Director Randstad Professionals.
Formy komunikace na internetu. 1. Elektronická pošta -  Jeden z nejstarších způsobů komunikace na internetu  - odděluje v ové adrese.
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Kabinet informačních studií a knihovnictví Brno FF MU
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Transkript prezentace:

Webová prezentace školy Služby Web 2.0 ve škole ICT Koordinátor Jihlava, listopad 2007 Tomáš Pitner Masarykova univerzita, Brno Universität Wien tel:

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [2][2] Listopad 2007 Představení Tomáš Pitner –Masarykova univerzita, Brno, CZ –Universität Wien, AT –Proděkan pro celoživotní vzdělávání celoživotní vzdělávání průmyslová spolupráce další vzdělávání učitelů –Odborné zájmy Programování a návrh algoritmů (Java) Rozsáhlé podnikové systémy (Java EE) Značkovací jazyky Web 2.0

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [3][3] Listopad 2007 Obsah Webová prezentace školy na bázi Web 2.0 –Co je Web 2.0? –Typické služby Web 2.0 –Představení možností prezentace školy, učitele, studenta… na Webu 2.0 –Web 2.0 pro školu: Nejen směrem ven, ale i ve výuce!

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [4][4] Listopad 2007 Co je Web 2.0: Technicky Souhrnné označení pro moderní služby na internetu/webu charakteristické –vysokou interaktivitou skoro jako u desktopových/instalovaných aplikací žádné znovuzavádění celých stránek –maximální jednoduchostí použití minimální vstupní bariéra –“hezkým” uživatelským rozhraním komponenty jako na desktopu tzv. Rich Internet Applications

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [5][5] Listopad 2007 Co je Web 2.0: Uživatelsky Uživatelská dimenze –vysoká interaktivita skoro jako u desktopových/instalovaných aplikací žádné znovuzavádění celých stránek –maximální jednoduchostí použití minimální vstupní bariéra –elegantní uživatelským rozhraním “lehký” design komponenty jako na desktopu tzv. Rich Internet Applications dostatek multimédií –mobilita smartphones, telefony s Java ME, PDA,...

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [6][6] Listopad 2007 Našeptávání

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [7][7] Listopad 2007 Interaktivita jako na „desktopu“

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [8][8] Listopad 2007 Multimedialita

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [9][9] Listopad 2007 Co je Web 2.0: Sociálně Sociální dimenze –služby Web 2.0 často nemají smysl bez komunit kolem nich pro užitečnost služby nutné dosáhnout kritickou masu uživatelů síťový efekt - čím více uživatelů, tím větší užitek... –vytvářením komunit, sociálních vazeb social networking - spolupráce, zábava... social navigation - hledání lidí podle zájmů, profilu... social sharing - sdílení obsahu, názorů,...

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [10] Listopad 2007 Příklad: Sdílení

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [11] Listopad 2007 Co je Web 2.0: Technicky Technologická dimenze –nic převratně nového převážně využití stávajících protokolů, jazyků, nástrojů spíše technicky propracovanější, sofistikovanější využití –založeno především na HTTP - klasický protokol webu JavaScriptu - jazyk dynamického webu asynchronním volání - netřeba znovuzavádět celé stránky XML - výměna (semi)strukturovaných dat

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [12] Listopad 2007 Web Mashups Nový fenomén –integrace více služeb, vytváření tzv. mashups –kombinace s přidánám hodnoty

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [13] Listopad 2007 Volná integrace služeb - mashups

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [14] Listopad 2007 Volná integrace služeb - mashups

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [15] Listopad 2007 Volná integrace služeb - mashups

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [16] Listopad 2007 Volná integrace služeb - mashups

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [17] Listopad 2007 Volná integrace služeb - mashups

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [18] Listopad 2007 Typické technologie Web 2.0 Protokoly –HTTP/S (SOAP) Výměnné formáty –XML, JSON Uživatelské rozhraní –prohlížeč s JavaScriptem (AJAX) Programátorské rozhraní –Webové služby: REST, SOAP –Parazitní rozhraní („screen-scraping“) –Jednoduché HTTP rozhraní

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [19] Listopad 2007 Jak použít Web 2.0? V osobním životě –snadná sebeprezentace, zajištění přítomnosti na webu Wiki a blogy (wikidot.com, Blogger, Wordpress) –usnadnění a zlevnění komunikace VoIP a Instant Messaging (Skype, Google Talk, ICQ) –plánování a organizace běžných informačních a komunikačních úkonů PIM (RememberTheMilk, Google Calendar) –sdílení informací a dat online editory a úložiště (Google Docs, Buzzword, Zoho)

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [20] Listopad 2007 Osobně: prezentace, přítomnost Wiki –instalací na vlastní server technicky i finančně náročné nic signifikantního nepřinese možnost jemnější konfigurace a nestandardních modulů navíc –typy wiki platforem Mediawiki (PHP) TWiki PMWiki... JSPWiki

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [21] Listopad 2007 Příklady Wiki platforem MediaWiki (

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [22] Listopad 2007 Příklady Wiki platforem TWiki (

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [23] Listopad 2007 Osobně: prezentace, přítomnost Wiki - hostovaná –i zdarma –nemusíme se o nic starat (nové moduly, upgrade, ladění) –zajištěný provoz (dostupnost) –

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [24] Listopad 2007 Osobně: prezentace, přítomnost

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [25] Listopad 2007 Osobně: prezentace, přítomnost

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [26] Listopad 2007 Jak použít Web 2.0? V profesi –prezentace a “public relations” školy –komunikace se studenty a rodiči –bezprostředně pro výuku, scénáře

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [27] Listopad 2007 Web 2.0 v profesi Výhody –používám totéž, co já a ostatní v osobním životě –je to jednoduché a nemusím se o to moc starat –poznávám a učím se tím sám

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [28] Listopad 2007 Použití Web 2.0 ve výuce Univerzální přístup/Universal Access (UA) –všichni zúčastnění participují všemi směry –tradičně se řeší spíše technologické a designové aspekty přístupnosti –Web 2.0 jde směrem přístupnosti Nízká vstupní bariéra na Webu 2.0 –In Web 2.0, people can communicate and contribute online, express their views without any specialized skills - for the first time!

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [29] Listopad 2007 Výukové scénáře IA se službami Web 2.0 Zvážit cíle a očekávání –”Čeho chci ve výuce dosáhnout?” (student) Podpora Web 2.0 –skupiny (např. MySpace, Google Groups) –blogy (např. Blogger) –wiki (např. Wikidot)

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [30] Listopad 2007 Výukové scénáře IA se službami Web 2.0 Týmové práce –podpořit aplikace znalostí a zkušenost z přímé práce Podpora Web 2.0 –Komunikační služby … individuální komunikace (mnoho Web 2.0 služeb...) instant messaging … nebo i integrované řešení –Online pracovní prostory online office balíky (Zoho, G. Docs & Spreadsheets...) online úložiště a sdílení (MediaMax)

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [31] Listopad 2007 Výukové scénáře IA se službami Web 2.0 Týmová práce (pokr.)

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [32] Listopad 2007 Výukové scénáře IA se službami Web 2.0 Učení založené na projektech –umožní zvládnout složité problémy interaktivně a inkrementálně –obvykle kombinujeme s týmovou prací a –vzájemným hodnocením Podpora Web 2.0 –plnohodnotné služby Web 2.0 pro řízení projektů –nebo jen plánovací služby a sdílení CalendarHub, Google Calendar, Eventful –reporting blogy, Docs & Spreadsheets – “vystav a sdílej”

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [33] Listopad 2007 Výukové scénáře IA se službami Web 2.0 Sdílení a prezentace příspěvků –Smysl: vědět, co dělají ostatní –Místo jednosměrného definuj-vypracuj-předveď: podpořit sdílení a diskusi nad příspěvky a poskytnout prostor pro průběžné prezentace studenti se učí navzájem Podpora Web 2.0 –Jednoduché blogy & wiki –specializované prezentační služby a SW: Zoho Show Slideshare.net CamStudio (V3 Recording Tool)

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [34] Listopad 2007 Výukové scénáře IA se službami Web 2.0 Vzájemné učení –Smysl: students become more involved, “greater confidence, more motivation to work” –How? presentations, tutorials, even moderated course units Podpora Web 2.0 –Presentation tools & services, or content creation by –Wiki (installed or a Web 2.0 service) –Link (Delicious, Digg) or clip collections (Clipmarks)

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [35] Listopad 2007 Výukové scénáře IA se službami Web 2.0 Interaktivní prvky –interaktivita mezi studenty, instruktory, tutory a odborníky –Formy: brainstorming, kolektivní práce na teoriích, tematické workshopy, (online) konzultační hodiny Podpora Web 2.0 –mind-mapping SW (FreeMind) nebo –služby (bubble.us) –anotační služby (Diigo) –LiveOnline Rooms

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [36] Listopad 2007 Výukové scénáře IA se službami Web 2.0 Komunikace pomocí počítače –online komunikační služby (synchronní, asynchronní) Podpora Web 2.0 – , IM, VoIP –diskusní fóra –místnosti pro chat –LiveOnline Rooms

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [37] Listopad 2007 Výukové scénáře IA se službami Web 2.0 Návrhy (vlastních) problémů –Problémy k řešení, prezentaci či k rozmyšlení Podpora Web 2.0 –kolaborativní tvorba obsahu –anotace -> např. služba Diigo záložky, zvýraznění, anotace webových stránek sdílení anotací veřejně, v rámci týmu

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [38] Listopad 2007 Výukové scénáře IA se službami Web 2.0 Výukové kontrakty –učitel nastaví základní požadavky a tematický rámec - studenti si mohou zvolit něco specifičtějšího –musí se uzavřít kontrakt Podpora Web 2.0 –jako u Zvážení představ a cílů a Návrh problémů, ovšem individuálněji –Dobudoucna ! E-portfolia !

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [39] Listopad 2007 Výukové scénáře IA se službami Web 2.0 Sběr zpětné vazby a názorů –Strukturovaně či nestrukturovaně: dotazníky nebo otevřená zpětná vazba ve třídě, online dotazníky, průzkumy a fóra zpětné vazby Podpora Web 2.0 –nestrukturovaně: blogy, wiki –strukturovaně: průzkumy, kvízy služba Free Online Surveys InternetMailManager

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [40] Listopad 2007 Výukové scénáře IA se službami Web 2.0 Kombinované hodnocení –vtáhnout studenty do hodnocení vlastních a ostatních příspěvků –mělo by být zhodnocené učitelem Podpora Web 2.0 –generické nástroje pro kvalitativní (slovní) hodnocení diskusní fóra, blogy, wiki –“digging or burying” – Digg (ale lze jen veřejně!!!) –průzkumy

Webová prezentace školy, Služby Web 2.0 Koordinátor ICT, Jihlava [41] Listopad 2007 Diskuse Dotazy, prosím –Tomáš Pitner,