2D grafika Jak pracuje grafik s 2D daty Fotografie Statické záběry

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Advertisements

Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
Grafika Rastrová X Vektorová.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Úprava fotografie v ZME Mgr. Ivana Pechová. Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
INKSCAPE Vektorová grafika.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Úprava digitálních fotografií Terezie Svobodová. => cesta mezi fotoaparátem a tiskem…
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
GRAFIKA úvod.
GIMP – úpravy fotografií. Příliš tmavá fotografie Někdy se nám podaří vyfotit snímek tak, že téměř není vidět, co jsme fotili.
Zpracování obrazu Počítače & grafika Přednáška č. 7 Autoři: David Škaroupka, Jiří Liška, Miroslav Cepl, Michal Pokorný, Ivo Bílek.
Nástroj pro prezentace
Grafický editor GIMP (2)
Digitální fotografie 1.část ZS 2009 Pojem digitální fotografie Barevné modely Formáty digitálního obrazu Typy digitálních fotoaparátů Základní úpravy digitální.
G IMP. Gimp je bitmapový grafický editor s částečnou podporou vektorové grafiky Lze s ním vytvářet grafiku pro web, upravovat fotografie Čeští uživatelé.
1 Prezentace - Úvod Ing, Jiří Hejhal. 2 Moudrost Nestačí jenom být dobrý. Musí se to dát vědět.
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S RASTROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Grafický editor GIMP (2)
EXCEL 2010 Smart Art 4. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava.
Úpravy rastrových obrázků. Úpravy geometrické Ořezání (clip) Otočení (rotate)
Bitmapová (rastrová) grafika
Základy retuše v Adobe Photoshop
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Třeba se tak narodila… Ale třeba to jen umí s počítačem… ANEB UMĚNÍ JEDNODUCHÉ FOTOGRAFICKÉ RETUŠE.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Masky vrstev Nástroj vhodný pro úpravu a retuš fotografií.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafický editor GIMP (2)
Nástroj pro prezentace
Základní nástroje v Adobe Photoshopu
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Digitální učební materiál
Výběr pomocí nástrojů v Adobe Photoshop
Základní kroky při úpravě fotografií v Camera RAW
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

2D grafika Jak pracuje grafik s 2D daty Fotografie Statické záběry Záběry s pohybem kamery PC animace Pro neznalé - přiblížení práce grafika- co po něm chtít a jak mu usnadnit práci Pro znalé – jiný pohled na věc, doplnění souvislostí Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika PC pracuje s daným počtem pixelů s 3 (4) kanály barev (RGB + průhlednost) Barvu jednoho pixelu může však ovlivnit více prvků (objektů) Největší problémy jsou na hranicích prvků hrany_*.png Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Práce s pixely Čára a štětec (typy štětců, průhlednost) Guma Záplata a razítko - retušování Vyplnění Rozmazání a další funkce Práce se základními nástroji v Adobe Photoshop Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Vrstvy Díky maskám a průhlednosti můžeme vidět více vrstev současně Kombinovat se dají pomocí způsobu prolínání (Blending mode) Fire_*.jpg Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Posun a označení Posun, otočení a změna velikosti Zkosení, zkreslení (wrap, disort, persp.) Označení a přidání ubrání označení Obdélníkem Lasem a mnohoúhelníkem Kouzelnou hůlkou Barvou Vrstvou či kanálem Práce se základními nástroji v Adobe Photoshop Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Práce s vektory Geometrické obrazce Křivky Písmo Viz minulá přednáška Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Operace s kanály Světlost Kontrast Křivky Mixování kanálů Sytost Stejně pracují barevné filtry a presety Ukázka – důležité pochopit curves (z IMG_4273.jpg úprava na IMG_4273+.jpg ) a channel mixer (vypustění červené barvy z IMG_8142.jpg na IMG_8142+.jpg) Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika 2D funkce PS efekty Stín, záře, zkosení, obrys, překrytí barvou PS filtr Složitější úkony ke konkrétním problémům Hlavně fotky, lze i aplikovat dávkově na obrázkovou sekvenci PS = Photoshop Počítačová grafika, 2D grafika

Nepřesnosti fotografie Světlá a tmavá místa Hloubka ostrosti Vinětace Barevný posun a barevná charakteristika Šum a prach prebal.png Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Světlá a tmavá místa Oko i objektiv vidí v určitém rozpětí světlosti Zánik detailů v kritických místech Šedivost / kontrast HDR tónování IMG_427*.jpg Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Hloubka ostrosti Při pořízení je závislá na ohniskové vzdálenosti a na cloně Ohnisková vzdálenost je vlastně výřez Hloubka ostrosti se dá napodobit částečným rozmazáním snímku IMG_8142+.jpg (rozmazání podle masky – tj barevný přechod – mění se tak intenzita rozmazání Effect>Blur>Lens Blur) Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Fotomontáž Složení více fotografií použitím masek Retuš Barevná charakteristika Zkreslení, zrnění Rozlišení Většinou srovnat podle té méně kvalitní http://www.youtube.com/watch?v=vfkjHnsAsvg Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Masky Hranice definované pixely/ křivkami Animace hranic = rotoscoping Náročnost rotoscopingu někdy neovlivní, zda je záběr statický Ostré/ plynulé přechody Problém: rozmazání (pohybem) http://youtu.be/IxcnqF9htds Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Úprava videa Možno většinu hodnot animovat pomocí klíčových snímků Rozdíly oproti úpravě fotek Záleží na typu efektu a záběru Statický záběr Záběr v pohybu Typ efektu Vzdálenost efektu Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Rotoscoping Obkreslování reálných objektů Animace masek nejčastěji Použití lokálně na maskou oddělenou část obrazu Překryv vrstev, barevná korekce části obrazu, retuš http://youtu.be/IxcnqF9htds Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Klíčování Za reálným objektem bude dosazeno postprodukčně nové pozadí Automatické maskování Jednolitá plocha, nejčastěji greenscreen či bluescreen Bez vzorku, matné Problém s vpíjením a odrazy http://youtu.be/clnozSXyF4k Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Odrazy, světlo a stín Zůstávají na objektech vždy Stín a odraz se dají přidat ze stejného záběru jen v konkrétních situacích Simulace osvětlení objektu nekvalitní (chybí data, je třeba rotoscoping) Google –> „car side“ – převrátit svisle = odraz; převrátit svisle a vyplnit černou barvou = stín Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Matte paiting Dokreslená část ve videu Fotomontáž v záběru Pro objekty, které vidíme jen stále z jednoho úhlu Může přímo měnit/ navazovat na reálný objekt Retuš: MVI_4187_old.png -> MVI_4187_edit.png Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Pohyb ve videu Motion tracking Pohyb kamery i objektu Přichycení k výraznému shluku pixelů Přilepit grafický prvek / stabilizovat obraz Ve 3D - Camera tracking a matchmoving (příště) http://youtu.be/UFVhGoQ3iJo Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Compositing Skládání videových a statických vrstev FX nahrávky – prach, oheň, výbuch… Barevné korekce, záře, stíny Může obsahovat jednoduchou práci v 3D prostoru http://youtu.be/clnozSXyF4k Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Příprava Rešerše a příprava, jak co bude vypadat a chovat se Referenční záběry- jak by to v reálu vypadalo Vyfotit např. pozadí za greenscreenem, materiály Zkouška postupů- hledání nejefektivnějších řešení, volba vhodných plug-inů Testování efektů a postupů k jejich docílení Počítačová grafika, 2D grafika

Počítačová grafika, 2D grafika Poznámky Všechny úkony proveditelné na domácím PC Příprava na place – Google až když foto vážně chybí Rozlišení pomůže dobrému efektu Obecně problém s neostrostí Počítačová grafika, 2D grafika

Děkuji za pozornost