Týmová práce TYMP1/ C12 Kreativita 2 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2014-15.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Advertisements

1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Osobní prodej OSPRO/ S4 Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Paměť. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Your name your caption here NTTP 2010 Mozkové hemisféry Logika Detaily Fakta Pravidla Slova, jazyk Matematika Současnost Budoucnost Bezpečí Realita Pocity.
Jednotlivé fáze obchodního jednání/ dokončení Pavla Kotyzová
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
Týmová práce TYMP1/ C10 Rozhodovací metody. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Problém - sporná, nerozřešená otázka nebo nesnadný úkol - překážka Řešení problémů.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP2/ P5 Manažerské rozhodovací metody Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Jak se stát dobrým právníkem?
Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje.
Kreativita Pavla Kotyzová
Matematické metody v ekonomice a řízení II
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Osobní prodej OSPRO/ S7 Jednotlivé fáze obchodního jednání.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Jak se stát dobrým právníkem?
Kterou hemisférou myslíte ?
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Komunikační a prezentační dovednosti - KOPRD Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Tým a skupina Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
Rozhodovací procesy.
Komunikace a prezentace KOPRD
Skupinové řešení problémů. Týmová prezentace. Pavla Kotyzová
MYŠLENKOVÉ MAPY ÚVOD A PRÁCE S NIMI MODUL KURZU PRÁCE S INFORMACEMI
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Styly vedení lidí Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
Týmová práce TYMP 1/ C3 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Vedení týmů a týmová práce
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Týmová práce TYMP1/ C12 Kreativita. Rozhodovací metody. 2 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
DOMINANCE PRAVÉ A LEVÉ HEMISFÉRY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Týmová práce TYMP 1/ C5 Adairovy kruhy Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Kreativita Pavla Kotyzová
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Klíčové kompetence Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Týmové role Pavla Kotyzová
Tvořivé řešení problémů Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Transkript prezentace:

Týmová práce TYMP1/ C12 Kreativita 2 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ

3 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. VÁŠ POTENCIÁL DOSAHUJE TAM, KAM DOSAHUJE VAŠE PŘEDSTAVIVOST

Co je kreativita? 4 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. KREATIVITA = POTENCIÁL MOZKU + DOVEDNOST Jestliže jsme kreativní, otevíráme se všemu novému, co přichází, hledáme jiné možnosti. Nezůstáváme stát u starých zvyků, úkoly a problémy řešíme novými způsoby. Co přináší kreativita: nalezení nových řešení vyřešení problémů uvolnění atmosféry zvýšení sebedůvěry.

Dobrá zpráva 5 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Každý člověk je kreativní. Stává se ale, že lidé nemají dost odvahy nebo možností a znalostí, jak kreativitu rozvíjet. Stálý shon a předsudky kreativitu potlačují. Kreativitu lze procvičovat. Je třeba získat odvahu a nové věci zkoušet. Nedat se zastrašit a odradit bariérami.

Pravá a levá hemisféra 6 Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Všichni využíváme obě poloviny mozku, ale většinou máme tendenci se spoléhat na jednu polovinu více, než na druhou. Každá z hemisfér mozku zpracovává přijaté informace jiným způsobem. Když je levá hemisféra mozku aktivní, pravá he­misféra přejde do uvolněného, polomeditativního stavu spojeného s vlněním alfa. Nastane-li obrácená situace, přejde do tohoto stavu hemisféra levá. Americký neurofyziolog Roger Wollcot Sperry získal za svůj výzkum o obou mozkových hemisférách Nobelovu cenu za fyziologii a lékařství.

Kterou stranu mozku k myšlení preferujete? 7 Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Levou stranu preferující lidé mají tendenci být analytičtí, verbální, matematičtí, logičtí, lineární, zjišťující, symboličtí, a objektivní. Zaměření na: jazyk, logiku, počítání, psaní, motorické reakce, pojem o čase. Pravou stranu preferující lidé mají tendenci být více umělečtí, intuitivní, nápadití a neverbální, subjektivní. Zaměření na: sluchové vjemy a hudbu, uvědomování si komplexních souvislostí, představivost, denní snění, barva, dimenze.

Upřednostňování levé poloviny mozku 8 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Tendence analyzovat, abstrahovat, počítat, sledovat čas, plánovat postupy krok za krokem, vyjadřovat se racionálně, na základě logiky. Levou stranu preferující lidé říkají věty jako: "Pokud známe čísla a, b a c můžeme říct, že jestliže je a větší než b a b je větší než c, potom a je větší než c." Dodržování časového rozvrhu, struktura, posloupná cesta. Uplatnění: vědci, počítačoví analytici, účetní, právníci atd.

Upřednostňování pravé poloviny mozku 9 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Tendence využívat svou intuici, chvíle přímého vnímání, kdy vše zapadá na své místo - bez toho, aby bylo potřeba věci řešit logickou cestou. Věty: "Aha, teď to chápu", nebo "Tak, teď je to jasné". Pravou stranu preferující lidé často zapomínají na čas. Pracovat či přemýšlet mohou začít odkudkoliv. Uplatnění: tvorba, hledání nového.

Ještě lepší zpráva 10 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Prakticky každý disponuje plnou škálou duševních schopností. Přesto má většina z nás sklon se domnívat, že má vrozené vlo­hy pouze pro některé z těchto oblastí, zatímco pro ostatní již ne. Domníváme se, že jakékoli úspěchy ve slabších oblastech jsou pro nás jednou provždy nedosažitelné. Neuvědomujeme si, že: Dosud se nám podařilo rozvinout tyto oblasti potenciálních schopností, zatím­co ty ostatní jsme z různých důvodů prozatím ponechali v nečinnosti.

Ještě lepší zpráva pokračuje 11 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. ALE: jsou-li slabší oblasti správně rozvíjeny, mohou rozkvést. Nově získané schopnosti zpětně ovlivňu­jí vlohy získané již dřív, které se pak díky tomu dále rozšiřují. Rovnováhu mezi levou a pravou stranou mozku potřebuje dosáhnout každý z nás. Když se nám to nepodaří, staneme se relativně nevý­konnými. Musíme zajistit, aby obě strany mozku byly aktiv­ně vyváženy. Zdroj: Tony Buzan - Jděte na to chytře, nakladatelství Columbus

Etapy tvořivého procesu 12 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. Správné pořadí kroků: 1 Formulace problému 2 Představa o požadavku 3 Shromáždění informací 4 Analýza údajů 5 Ustálení informací 6 Intuice, rozeznání nápadu 7 Výběr řešení 8 Ověření řešení 9 Vyhodnocení

13 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. DOSTAL JSEM NÁPAD. PROTOŽE JSEM PŘEMÝŠLEL…

Literatura a zdroje 14 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C11 – Kreativita. ARMSTRONG, M.: Jak být ještě lepším manažerem, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing Počet stran 312, ISBN BĚLOHLÁVEK, F.: Jak řídit a vést lidi, 1. vyd. Brno, Computer Press Počet stran 92, ISBN ROBSON, M.: Skupinové řešení problémů, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing Počet stran 156, ISBN X. PLAMÍNEK, J.: Vedení lidí, týmů a firem, 1. vyd. Praha, Grada Publishing Počet stran 120, ISBN JAY, R., TEMPLAR, R.: Velká kniha manažerských dovedností, 1. vyd. Praha, Grada Publishing Počet stran 514, ISBN KIRST, W., DIEKMEYER, U.: Trénink tvořivosti, 1. vyd. Praha, Portál Počet stran 125. ISBN Kurz kreativity v programu Training of Management Trainers, Mc Kechnie Vlastní přednášky a trénink.