VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VELKOOBCHODNÍ NÁKUP A PRODEJ
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
CW – 13 LOGISTIKA Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. 22. PŘEDNÁŠKA Logistika a jakost.
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Vybrané problémy z distribuční logistiky
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
Velkoobchodní síť prostorově uspořádaný soubor obchodně provozních jednotek – velkoobchodních skladů. významný článek v logistickém procesu fyzického a.
Place – místo prodeje (distribuce)
Velkoobchodní nákup VELKOOBCHODNÍK - VÝROBCE
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Distribuce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Majetek Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
GLOBÁLNÍ RETAILING V EVROPĚ
Globální retailing v Evropě
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Velkoobchodní sklady se spotřebním zbožím
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
EKONOMIKA ZÁSOBOVÁNÍ Ing. Hana Kročová
Velkoobchodní operace
Marketingový mix Produkt.
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Obchodní činnost – vnitrostátní obchod
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DISTRIBUCE.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
TRH (tržní mechanismus)
ROZDĚLENÍ SKLADŮ PODLE ÚČELU A VYUŽITÍ
Zpracoval Ing. Jan Weiser Velkoobchod. Osnova výkladu Význam, funkce a úkoly velkoobchodu. Rozd ě lení velkoobchodních sklad ů podle vybraných hledisek.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
Zpracoval Ing. Jan Weiser Formy velkoobchodní činnosti.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
PŘEJÍMKA ZBOŽÍ PŘÍJEM ZBOŽÍ - zahrnuje tyto dvě hlavní operace: 1.odběr zboží od dodavatele 2.přejímku zboží - kontrolu množství a jakosti odebraného.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Objem a struktura trhu. Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod, maloobchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Distribuční politika klíčová slova
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
Hygienické zásady v prodejnách, osobní hygiena
Transkript prezentace:

VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 6 Obsah kapitoly definice velkoobchodu, předmět činnosti velkoobchodu, druhy velkoobchodních činností, dodávkový velkoobchod, agenturní - traťový velkoobchod, samoobslužný velkoobchod, regálový velkoobchod. Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková

Velkoobchod - definice podnik nakupující zboží ve velkém a ve velkém i prodávající maloobchodníkům, pohostinským zařízením a drobným výrobcům (cukrářům, lahůdkářům), a to bez podstatné změny, velkoobchod zboží většinou skladuje a rozváží odběratelům, vyskytují se však i dodávky traťové (bez vlastního skladování) a prodej menším odběratelům formou samoobsluhy (Cash & Carry), do velkoobchodních činností se zahrnuje i stáčení vín a olejů, pražení a balení kávy, balení ovoce, apod. Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 6 Velkoobchod je typický tím, že realizuje obchod mezi jednotlivými podnikatelskými subjekty. Zdroj: http://www.disk.cz/disk/article?325 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková

Předmět činnosti velkoobchodu 1) nákup velkých objemů spotřebního zboží z výroby a dovozu, jejich skladování a prodej maloobchodu, 2) vytváření zásob a sezónních zásob, jejich skladování a péče o tyto zásoby, 3) vytváření širokého obchodního sortimentu, 4) vyrovnávání prostorových rozdílů mezi nabídkou a poptávkou, 5) péče o množství, strukturu a jakost spotřebního zboží, 6) balení zboží a zajištění procesu dozrávání (ovoce) nebo také dokončování jeho prodejní formy (pražení buráků, atd.), zajišťování přepravy, 7) velkoobchodní výzkum trhu. Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková

Druhy velkoobchodních činností 1) Dodávkový velkoobchod (skladový) 2) Agenturní - traťový velkoobchod (neskladový) 3) Samoobslužný velkoobchod (skladový) 4) Regálový velkoobchod (skladový) Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková

1) Dodávkový velkoobchod skladový typ, nejobvyklejší systém velkoobchodu, zásoby se udržují na skladě a zboží se rozváží na základě objednávky až "do domu", součástí provozu bývá často i vlastní autodoprava. Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková

2) Agenturní - traťový velkoobchod neskladový typ, nezajišťuje fyzický pohyb zboží přes vlastní sklad, ale organizuje dodávky z výroby či od jiných velkých dodavatelů odběratelům - maloobchodníkům nebo i velkoobchodníkům, dodávky jsou levnější (vyloučení skladového článku). Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková

3) Samoobslužný velkoobchod skladový typ, tzv. systém Cash & Carry vznikl v USA, je určen pro menší odběry vlastním autem zákazníka, u kterého racionalizace přepravy zboží nehraje roli, výhody: okamžitá realizace objednávky, levnější nákup malých množství, snižování vlastních zásob, úspory času při očekávání dodávky. Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková

4) Regálový velkoobchod skladový typ, vznik v USA, podstatou je dohoda dvou stran - velkoobchodníka a maloobchodníka o tom, že maloobchodník bude na riziko velkoobchodníka prodávat ve vymezené části prodejny (ve vymezených regálech) sortiment, který velkoobchodník dodá, doplňuje a obměňuje, o výtěžek prodeje se dělí, typ oboustranně výhodné spolupráce. Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková

Obchodní činnosti - Kapitola 6 Typy velkoobchodu VO auto-moto, VO drogerie a chemie, VO kancelářských potřeb a vybavení, VO květin, VO obalů, VO potravin, VO skla a porcelánu, VO spotřební elektroniky a elektrotechniky, VO surovin a polotovarů, VO instalačního zboží a materiálů, VO dárkového zboží, VO hobby potřeb, VO klenotů a hodinek, VO nábytku, VO papírového a polygrafického zboží, VO potřeb pro bydlení, VO sportovních potřeb, VO stavebnin, VO textilu, oděvů a obuvi. Obchodní činnosti - Kapitola 6