SEMENA A PLODY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Generativní orgány rostlin – Plody Předmět, ročník
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Digitalizace výuky Příjemce
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
Anatomie II a morfologie rostlin
Opylení a oplození rostlin
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
PLOD.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Plod Bohumil Bareš.
Obecná botanika Semena a plody.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Plod (fructus).
Krytosemenné rostliny
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Morfologie rostlin – plod
Plod (fructus; fruit; Frucht)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Plody.
Plod (fructus) Morfologie rostlin.
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
PLODY.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Podzimní plody.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Matoušek Libor. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinné orgány – V. část – plod Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/12 Šablona:
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Plod. Plodenství. Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
SUBTROPICKÉ A TROPICKÉ OVOCE
DROBNÉ BOBULOVITÉ A DUŽNATÉ OVOCE
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vyšší rostliny Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_59_Růžovité
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ, ŘAPÍK, ČEPEL), KVĚT (TYČINKA.
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
generativní rostlinné orgány
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Období: září – prosinec 2011
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

SEMENA A PLODY

Semena a plody

PLODY Funkce: ochrana, výživa a rozšiřování semen Pouze u krytosemenných rostlin!!! Plod tvoří semeno (oplozené vajíčko) a oplodí (ze stěn semeníku) Podle typu oplodí dělíme plody na: A) dužnaté B) suché Semena a plody

STAVBA PLODU Semena a plody

DUŽNATÉ PLODY Měkké dužnaté oplodí Většinou 3 vrstvy: vnější tenká střední dužnatá vnitřní blanitá nebo ztvrdlá Př: malvice, peckovice, bobule MALVICE PECKOVICE Semena a plody

DUŽNATÉ PLODY BOBULE Semena a plody

SUCHÉ PLODY Mají tvrdé oplodí – většinou kožovité nebo dřevnaté. Suché plody dělíme na: Pukavé - po dozrání se otevírají, vícesemenné lusk, měchýřek, tobolka, šešule, tvrdka Nepukavé – jednosemenné, nažka, oříšek, obilka Semena a plody

PUKAVÉ PLODY LUSK (HRÁCH) TOBOLKA (MÁK SETÝ) MĚCHÝŘEK (BLATOUCH) ŠEŠULE (ŘEPKA OLEJKA) TVRDKA (HLUCHAVKA) Semena a plody

NEPUKAVÉ PLODY OŘÍŠEK (LÍSKOVÝ, VLAŠSKÝ OŘECH) NAŽKA (SLUNEČNICE) OBILKA (PŠENICE) Semena a plody

PLODENSTVÍ = soubor plodů (př. hrozen vinné révy) Z jednoho květu vznikne více plodů = souplodí – např. u jahodníku, maliníku, ostružiny. souplodí nažek (jsou na dužnině jahody) souplodí peckoviček Semena a plody

ROZŠIŘOVÁNÍ SEMEN A PLODŮ větrem – plody mají chmýr (pampeliška), křídla (bříza, javor) živočichy – plody mají háčky pro přichycení na srst, popř. trávicím traktem (dužnaté plody slouží jako potrava, semena nejsou strávena) člověkem Semena a plody

VÝZNAM PLODŮ Zdroj vitamínů (ovoce, zelenina), Zdroj oleje (olivový, řepkový olej) Hospodářský význam (bavlník v textilním průmyslu). Výroba nápojů (káva, kakao, chmel). Semena a plody

Semena a plody

Semena a plody