Tuhnutí vody…, V. Kopecká Václava Kopecká Katedra didaktiky fyziky MFF UK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Advertisements

Návody k fyzikálním experimentům na portálu Alik.cz
Objem a jeho měření.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Objem a jeho měření.
Fyzika Měření objemu a času.
Příprava laboratorní práce č.3
Měření objemu pevného tělesa
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Měření objemu pevného tělesa
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Co nabízí KDF MFF UK (např. vedoucím klubů malých Debrujárů a malým Debrujárům) Zdeněk Drozd.
Měření tepla Miroslava Maňásková.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Pomůcky. pomůcky Příprava vzorku kyseliny Příprava roztoku kyseliny v benzínu poměru 1:2000. Určení počtu kapek v 1 cm3 roztoku. Příprava vzorku kyseliny.
OBJEM a jeho měření.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Měření objemu.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Měření objemu pomocí odměrného válce
Číslo: VY_32_INOVACE_22_16 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tlak
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Archimedův zákon.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Hydrostatický tlak.
Atmosférický tlak Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
Fyzikální nápadník (sbírka úloh ze života) v novém kabátě
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
Fyzika hrou-opakování I.
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Měření objemu pomocí odměrného válce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Změny skupenství látek
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Termika VY_32_INOVACE_05-42 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
VY_32_INOVACE_
Měření objemu pevného tělesa
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Fyzika hrou-opakování I.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6
Třída 3.B Laboratorní práce č. 2.
Interaktivní test z fyziky – 6. ročník
Třída 3.A Laboratorní práce č. 2.
Transkript prezentace:

Tuhnutí vody…, V. Kopecká Václava Kopecká Katedra didaktiky fyziky MFF UK

* Každý čtvrtek od 17:00 * Nejenom pro středoškoláky * Pokusy, přednášky, exkurze, výstavy … * Zdarma Tuhnutí vody…., Kopecká

* Webový portál pro děti * Hry, soutěže, vzdělávání, zajímavosti * Nepravidelná tištěná příloha MF DNES – Alíkovy noviny Tuhnutí vody…., Kopecká

* Nejenom fyzikální pokusy * Publikováno 30 pokusů Tuhnutí vody…., Kopecká

* Hrátky s vodou, elektrostatikou, atmosférickým tlakem, hustotou, teplem, těžištěm, vajíčky či magnety * Výroba bumerangu, kompasu nebo kaleidoskopu Tuhnutí vody…., Kopecká

* Mimoškolní experimentování * Mladší i starší děti, s rodiči * Domácí úkoly * Učitel zadá, žáci doma provedou, hlouběji se zamyslí, * Navrhnou jinou variantu * Zdroj fotografií Tuhnutí vody…., Kopecká

* Profesionální fotografové * Petr Topič (povrchový důl, lakování boeingu) * Tomáš Krist (B. Obama v Praze) * Michal Sváček (sport, portréty osobností) * Michal Šula (sport) Tuhnutí vody…., Kopecká

* Účastníci kroužku fyziky * Inspirováno pokusem Eroze v mrazáku * 3 hodiny kroužku (příprava pokusů, měření změny rozměrů skleniček, měření) Tuhnutí vody…., Kopecká

* Co se bude měřit * Co je potřeba vědět před začátkem pokusu * Co může výsledky ovlivnit a jak tomu zabránit * Příprava pokusu Tuhnutí vody…., Kopecká

předpo sklenička obvod (mm) výška (mm) hmotnost (g) obvod (mm) výška (mm) hmotnost (g)

Tuhnutí vody…., Kopecká * Rozdíl objemů skleničky s ledem a bez ledu – vodní lázeň * Objem ledu nad skleničkou – vodní lázeň * Modelínová formička přebytku ledu - vylít vodou * Označit výšku ledu - led roztavit a dolít vodou * Dolít skleničku s ledem vodou a rychle vylít do odměrného válce * Rozbít skleničku a objem ledu změřit v odměrném válci

Tuhnutí vody…., Kopecká sklenička předpokladana změna objemu (ml) naměřená změna objemu (ml)

* Tuhnutí vody…., Kopecká