VY_32_INOVACE_10-1-4_Rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Pracovní činnosti v 6. - 9. ročníku. Rozdělení půd Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Půdy:.
Advertisements

Půda v ČR Hlavní zdroj obživy.
PŮDA PŮDA PŮDA.
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
Vánoční perníková vesnička
Kvarta A Podle učebnice Ekologický přírodopis
Vznik půd.
Úrodnost půdy, půdní druhy, půdní typy
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Půdy jsou všude kolem nás.
PEDOSFÉRA.
Planeta Země – Pedosféra
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra.
Rozdělení ovocných rostlin
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
PEDOSFÉRA.
PEDOSFÉRA.
Jakub Meloun Daniel Tureček David Berka 4. ročník
Rozmnožování ovocných rostlin
PŮDA.
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Vznik půdy - půda pokrývá povrch zemské kůry
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: PŮDA
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Pedosféra Filip Bordovský.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Půdy České republiky Igor Dostal.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S 19 TEMA: Pedosféra – půdní obal Země.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzická geografie Datum vytvoření
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_04 TEMA:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Pedosféra.
David Fischer a Ladislav Odvárka 9.A
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
VY_32_INOVACE_ZE6-14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Pedosféra = půda na Zemi
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
Půdy.
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_10-1-4_Rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Pracovní činnosti v ročníku. Rozdělení půd Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.Lada Bízová ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Anotace Prezentace slouží k seznámení žáků 6. ročníků s tím, podle čeho se půdy dělí a jaký mají znalosti o typech a druzích půd význam pro praxi v zemědělství. Prezentaci lze také použít k zápisům z hodiny do sešitu. Vypracovala Ing. Lada Bízová Oblast Člověk a svět práce

A/ Podle velikosti částic B/ Podle obsahu humusu

 A) Písčité: částice jsou hrubé, propustnost vody a tím i živin je velká. Živiny jsou vymývány do spodních vrstev a půda má tím nižší úrodnost.

 B) Hlinité: poměr hrubších a jemnějších částic v půdě a tím i zadržování živin a vody je na střední úrovni. Tento typ půd je nejčastější. Úrodnost je dobrá.

 C) Jílovité: velký podíl velmi jemných částic, které špatně propouští vodu a vzduch. Po dešti velmi mazlavé, po vysušení tvrdé, nepropustné. Nízká úrodnost, náročné obdělávání.

 A) Černozemě: půdy s nejvyšším obsahem humusu, tudíž nejúrodnější. Jižní Morava, Polabská nížina…

 B) Hnědozemě: nejrozšířenější typ půd v ČR, střední úrodnost

 C) Podzoly: nejméně humusu, více hrubých částic, nejnižší úrodnost, Vysočina

PÍSČITÉ HLINITÉ JÍLOVITÉ PODLE ZRNITOSTI ČÁSTIC

ČERNOZEMĚ HNĚDOZEMĚ PODZOLY PODLE OBSAHU HUMUSU

 JE NEJÚRODNĚJŠÍ ČÁST PŮDY  VZNIKÁ ROZPADEM ODUMŘELÝCH TĚL ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ