Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2012 Určeno:9. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Princip a popis jaderných reaktoru
Advertisements

Jaderná energie.
Jaderný reaktor a jaderná elektrárna
Digitální učební materiál
Jaderný reaktor Aktivní zóna – část reaktoru, kde probíhá řetězová reakce. Jako palivo slouží tyče s uranovými tabletami Moderátor – slouží jako tzv. zpomalovač.
Jaderná energie.
Jaderná energie Výroba paliv a energie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jaderná energie.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Atomové elektrárny.
Jaderná energie.
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Jaderné elektrárny Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Jaderná energie Martin Balouch, Adam Vajdík.
Jaderné reakce.
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Jaderný reaktor Jedná se o tlakovou nádobu ve které probíhá řízená štěpná reakce. Nejběžnější je tlakovodní reaktor označovaný PWR. Palivem je UO2 obohacený.
Atomová elektrárna.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_352
Elektronická učebnice - II
VY_32_INOVACE_16 - JADERNÁ ENERGIE - VYUŽITÍ
F_070_Jaderná energie_Jaderná energie Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Atomy Každé těleso je tvořeno malými, které se nedají dělit, nazýváme je atomy Látky jednoduché nazíváme prvky Látky složené nazýváme sloučeniny Při spojování.
Simulace provozu JE s reaktorem VVER 1000 Normální provoz i havarijní stavy Zpracovali: M. Kuna, P. Baxant, J. Fumfera.
ŠTĚPENÍ JADER URANU anebo O jaderném reaktoru PaedDr. Jozef Beňuška
Neseďte u toho komplu tolik !
Jak se trvale získává jaderná energie
Badatelský den Dukovany
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:duben 2012 Určeno:9. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2012 Určeno:9. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2012 Určeno:9. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:říjen 2012 Určeno:9. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2012 Určeno:7. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2012 Určeno:9. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:říjen 2011 Určeno:9. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2011 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:březen 2013 Určeno:7. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2013 Určeno:6. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:listopad 2011 Určeno:7. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2011 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:leden 2012 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2013 Určeno:6. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:říjen 2011 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:duben 2013 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2013 Určeno:7. ročník ZŠ.
Jaderná elektrárna.
Jaderné reaktory Pavel Tvrdík, Oktáva Jaderný reaktor Jaderný reaktor je zařízení, ve kterém probíhá řetězová jaderná reakce, kterou lze kontrolovat.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_35_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Jaderná elektrárna.
1 JE – jaderne elektrarny JE – Jaderné elektrárny 2 1 DDZ, rozdělení elektráren, Princip výroby elektřiny, 2 Objev elektronu, Historie JE.
Jaderná energetika. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku Slouží k naučení nového učiva. Žák používá znalosti z chemie. Žák vyjmenuje základní části jaderné elektrárny,
Jaderné reakce. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a příroda Okruh dle RVP: Fyzika Tematická.
Jaderná ELEKTRÁRNA.
Jaderná zařízení a jejich dopad na okolní prostředí
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Jaderné reakce Při jaderných reakcích se mohou přeměňovat jádra jednoho nuklidu na jádra jiných nuklidů. Přitom zůstává elektrický náboj i počet nukleonů.
Jaderná energetika, souhrnné otázky a úkoly
Jaderná energetika, souhrnné otázky a úkoly
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 02.
Transkript prezentace:

Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2012 Určeno:9. ročník ZŠ Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tématický celek:Energie atomového jádra Registrační číslo projektu:CZ / / Název projektu:VY_12_INOVACE_Min_F9_3_5 zs zacler Název příjemce podpory:Základní škola, Žacléř, okres Trutnov Anotace: → Jaderný reaktor.

J ADERNÝ REAKTOR

jaderná energie se uvolňuje a)při řetězové jaderné reakci štěpný materiál 235 U, 239 Pl, 233 U musí mít kritickou hmotnost výbuch x řízeně (jaderné reaktory) b) slučováním jader vodíku (nitro Slunce a hvězd) nepatrná část energie obsažené v látcepři reakcích částice x antičástice  uvolnění veškeré energie

primární okruh

aktivní zóna…část, kde probíhá řetězová reakce palivové články – štěpný materiál moderátor (voda, grafit) zpomaluje neutrony regulační tyče (kadmium, ocel + bor) pohlcují přebytečné neutrony zasouvání do aktivní zóny… z  výkon vysouvání z aktivní zóny… z  výkon havarijní tyče uvolněná energie je odváděna (voda, plyn) tlaková nádoba → horká voda → parogenerátor

sekundární okruh

pára z parogenerátoru → turbína → ochlazení, zkapalnění kontejment = ochranná vrstva z oceli a betonu

Jaderná energetika jaderný reaktorChicago, Fermi, Oppenheimer 50. létapokusy využít jadernou energii k výrobě elektřiny pohon ponorek a ledoborců od 60. let výstavba jaderných elektráren 1956první j. elektrárna v Británii

V jaderných elektrárnách se dnes získává přibližně 15% světové produkce elektřiny Francie (asi 78 %) Litva (asi 72 %) Slovensko (asi 57 %) Česko (asi 32%) – 13. místoDukovany, Temelín Jaderné zdroje (31 států) USA (104) Francie (58) Japonsko(51) Rusko (33) Jižní Korea (23) Indie (20) Velká Británie, Kanada (17)

Temelín Dukovany

+ malý objem spotřebovaného paliva – velký výkon prakticky nulové exhalace nepřispívají ke globálnímu oteplování nízké výrobní náklady - vysoké náklady na výstavbu náročné získávání paliva produkce jaderného odpadu riziko jaderné havárie výkon lze regulovat jen v malém rozmezí

Havárie 1986 Černobyl 1979Theres Mile Island (USA) 2011Fukušima (Japonsko)

radioaktivní odpad kazety s vyhořelým palivem se skladují v bazénu použitého paliva když radioaktivita klesne pod 50% → do spc kontejnerů, do skladů použitého paliva hlubinné sklady (žulové masy) perspektiva: vitrifikace – převod do formy skla vrty – ukládání do síry využití použitého jaderného paliva v nových typech reaktorů

Zdroje: wer_station.svg/800px-Nuclear_power_station.svg.png