SLOUŽÍ K:  NEPOHLAVNÍMU ROZMNOŽOVÁNÍ  K RŮSTU MNOHOBUNĚČNÝCH ORGANISMŮ  K REGENERACI MNOHOBUNĚČNÝCH ORGANISMŮ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OBECNÁ BIOLOGIE MITÓZA
Advertisements

Rozmnožování rostlin.
Fyziologie buňky Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
OBECNÁ BIOLOGIE OPLOZENÍ
Co je to genetika a proč je důležitá?
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Bakteriologie Určování bakterií.
Rozmnožování a vývin mnohobuněčných živočichů
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Buněčný cyklus je cyklus, kterým prochází eukaryotická buňka od svého vzniku po další dělení doba trvání cyklu se nazývá generační doba buněčný cyklus.
KVASINKY Jedná se o jednobuněčné houby – mikroorganismy patrné pod mikroskopem. Žijí všude kolem nás. Jsou složitější než bakterie (mají silnou buněčnou.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Zkoumání a ochrana přírody
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Buněčné dělení.
Rozmnožování obratlovců
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
B U Ň K A.
ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
BIOLOGIE ČLOVĚKA Tajemství genů (28).
Uspořádání rostlinného těla
LES ŘASY.
Základní struktura živých organismů
Dělení buněk.
Buněčné dělení Základy biologie
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní struktura živých organismů
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
GENETIKA.
PRIMA 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
PRIMA 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Živočichové rybníka a jeho okolí
Co jsme již poznali.
Stavba lidského těla.
Kvasinky Zbyněk Kačírek Václav Hujíček Josef Hanzl.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
PRIMA 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
SŠ, ZŠ A MŠ, KARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Rozmnožování rostlin Ověřeno: 6. ročník, VI. třída Cílová skupina: žák základní školy praktické VY_32_INOVACE_26_Rozmnožování.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Rozmnožování buněk
Název školy: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název: VY_32_INOVACE_01A_01_Vločkovci.
Žahavci – žahaví dravci
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rozmnožování buněk - meióza
Základy genetiky = ? X Proč jsme podobní rodičům?
Buněčná stěna, buněčné jádro
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Buněčný cyklus buněčný cyklus (generační doba) - doba mezi dvěma mitózami (rozdělení buňky na dvě dceřinné) - velmi variabilní, podle typu tkáně.
Základy genetiky = ? X Proč jsme podobní rodičům?
Buněčné dělení – část 1. Markéta Láchová, 7. E.
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Mitóza Nepřímé dělení Mitóza Je nejčastější způsob, kterým se dělí jádra tělních (somatických) buněk Období života buňky od jejího vzniku až po zánik.
Transkript prezentace:

SLOUŽÍ K:  NEPOHLAVNÍMU ROZMNOŽOVÁNÍ  K RŮSTU MNOHOBUNĚČNÝCH ORGANISMŮ  K REGENERACI MNOHOBUNĚČNÝCH ORGANISMŮ

SLOUŽÍ KE VZNIKU POHLAVNÍCH BUNĚK

Život buňky rozmnožování buněk - dělením: nejprve se dělí jádro a v něm chromozómy = nositelé dědičné informace, potom celá buňka 2 druhy dělení buněk: A) mateřská buňka se rozdělí na 2 shodné dceřiné buňky - slouží k nepohlavnímu rozmnožování a k růstu mnoho- buněčného organismu B) dělením mateřské buňky vzniknou 4 odlišné buňky s polovičním počtem chromozómů – slouží ke vzniku pohlavních buněk ( ♀ nebo ♂ ) buňky – různý tvar i velikost na buňky působí vlivy z okolního prostředí -pozitivně např. dostatek živin -negativně např. radioaktivita  rychlé dělení buněk (=nádor)

Závěr: 1)Co je chromozóm? Kde se nachází? 2)Jakými dvěma způsoby se můžou buňky dělit? Jak se nazývá původní buňka, jak buňky, které rozmnožováním vzniknou? 3)Vysvětli, čím se zásadně oba způsoby liší. K čemu se daný způsob dělení buněk využívá? 4)Co a jak buňky ovlivňuje? Jsou všechny buňky stejné?