Elixír do škol Irena Dvořáková, Leoš Dvořák KDF MFF UK Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Další nápady z Malé Hraštice 3: co lze měřit na člověku Leoš Dvořák MFF UK Praha.
Advertisements

Irena Dvořáková, ZŠ a MŠ Červený vrch, Praha 6
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Elixír do škol – aneb Heuréka na třetí a ještě mnohem víc
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Návody k fyzikálním experimentům na portálu Alik.cz
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Etická výchova a Finanční gramotnost
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VELETRHŮ
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
PPP – aktuální vývoj v ČR 28. září 2005 Julie Leitgebová, PPP Centrum.
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
Zdarma pro Vás aneb nabídka MFF UK, ČEZu a Eduforu školám
Centrum primární prevence Semiramis o.s. Ptácká 162, Mladá Boleslav Náplň práce lektorů Programů DPP.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
NADACE DEPOSITUM BONUM PŘEDSTAVENÍ ÚSPĚCH PRO KAŽDÉHO ŽÁKA,
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekty Dialog a Perspektiva reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , Ludmila Muchová
Elixír do škol, rok druhý
Video. Informace o projektu Projekt je financován z 85 % z prostředků Evropského sociálního fondu (ESF). Zbylých 15 % nákladů projektu je hrazeno ze státního.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
1 Společnost vědeckotechnických parků ČR Projekt SPINNET CZ.1.07/2.4.00/ Z regionálních workshopů… Petr Konečný Praha, Celostátní konference.
Pokračující aktivity Soutěžní přehlídka
1 „Studenti“ Jiří Dolejší, ÚČJF MFF UK Úkoly: popularizovat a organizovat exkurze studentů a učitelů Některé body popularizační činnosti JD se překrývají.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
1 Činnost komise IVIG v roce 2006 CPVŠK 2006, Olomouc,
10. krajské setkání metodiků Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/
Věda na scéně Science on Stage
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
ROLE ÚJOP UK VE VZDĚLÁVÁNÍ ZAHRANIČNÍCH VYUČUJÍCÍCH ČEŠTINY Dana Hůlková Nývltová ÚJOP UK.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
M-HELP PROJEKT NA PODPORU MATEMATIKY V JMK. Cíl: Zvýšení úrovně matematických dovedností žáků JMK Metody: - Zvýšení kompetencí učitelů matematiky - Transfer.
Trocha historie na úvod začalo to v 90. letech zálibou několika nadšenců pro hlavolamy, kvízy a matematické hádanky 2004 vznik Muzea zábavného poznávání.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
PRAKTICKÁ PODPORA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY S VYUŽITÍM AUDIOVIZUÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ reg.číslo:CZ.1.07/1.1.00/ Člověk v tísni o.p.s. vzdělávací program.
Činnost komise IVIG v roce 2005 CPVŠK 2005, Praha,
Prezentace výsledků projektu Centrum občanského vzdělávání CZ.1.07/1.2.00/
GJVJ Nižší gymnázium Prima - kvarta Hodinová dotace 2 hodiny týdně Seznámení s fyzikou, její uplatnění a význam Úvod do měření veličin, zpracování.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě 3. září 2015, Opava.
Vytvoření společné platformy podpory technického vzdělávání se zapojením všech stupňů vzdělávání, zaměstnavatelů a dalších subjektů.
RegioTalent – Regionalisierung ohne Grenzen1 Posouzení zřízení coworkingového centra v Jindřichově Hradci Leden 2015, Vypracovaly: Božejovská Martina,
Šachy do škol 2016/17.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
„Okna technickým oborům dokořán“
Polytechnické vzdělávání se zaměřením na tvorbu ŠAP/PA 22. března 2017
Magnety a vodiče v jednoduchých pokusech
Z historie komise pro historii matematiky a fyziky na MFF UK
Plán vzdělávacích aktivit
Plánování prvních kroků
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Statutární město Ostrava
Mgr. Dominika Pudilová manažerka projektu
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Podpora technického vzdělávání v Kraji Vysočina
VELETRH NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ 2015 | ZAČNI S NEZISKOVKOU
Š A B L O N Y II.
Centrum kolegiální podpory CKP
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
náhradní rodinné péče II setkání zástupců KÚ OSPOD a NNO
Spotřebitelské vzdělávání dětí a mládeže Poznatky z praxe
Složení centra. Složení centra Cíl: síť - spolupráce Proškolení pedagogů pro práci s nadanými Identifikace. Tvorba struktury práce s nadanými na škole.
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
Transkript prezentace:

Elixír do škol Irena Dvořáková, Leoš Dvořák KDF MFF UK Praha

Historie: od vkladních knížek k fyzice Ke dni zanikly vkladní knížky na doručitele (anonymní vkladní knížky). Čas na vyzvednutí vkladů – 10 let Lhůta doběhla, Česká spořitelna se rozhodla věnovat nevyzvednuté prostředky nové nadaci na podporu české společnosti. Co s nimi ?

Nadace Depositum Bonum Založení Úkol: zhodnocovat mimořádný výnos z anonymních vkladních knížek a pomoci navracet tyto prostředky české společnosti Největší nadace v ČR – vklad 1,45 miliardy Kč

Navracet peníze – ale jak? Projekt Elixír do škol: Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na druhém stupni základních škol

Elixír do škol Ve školním roce 2013 – 2014 pilotní běh: Podpora činnosti projektu Heuréka, podpora činnosti JČMF, podpora účasti sedmi českých učitelů fyziky na konferenci ICPE-EPEC 2013 Tandemy - studenti a čerství absolventi technických a přírodovědných oborů na univerzitách pracují jako asistenti ve školách Regionální centra pro učitele fyziky (nejen ze ZŠ)

Heuréka Semináře pro nové zájemce – v září 2014 bude začínat už 7. cyklus seminářů (dvouletý kurs, pět víkendů do roka) Vše zdarma (včetně metodických materiálů), ubytování ve škole v Praze Základní poznatky z fyziky (začínáme první hodinou v 6. třídě) Aktivně, učitelé pracují stejně jako žáci

Konference ICPE – EPEC 2013 Světová konference věnovaná vzdělávání ve fyzice 5. – 9. srpna, Praha 311 účastníků z 55 zemí Zaznělo osm zvaných přednášek, v sekcích bylo prezentováno 171 příspěvků, 15 workshopů a 120 posterů. Čeští učitelé (a to nejen ti podpoření) se opravdu neztratili, prezentovali spoustu zajímavých námětů.

Podpora JČMF Finanční podpora konference Veletrh nápadů učitelů fyziky a také této konference

Tandemy Spolupráce při výuce fyziky na ZŠ: učitel fyziky + student či doktorand VŠ technického směru (8 + 1 dvojice v ČR) Cíl ― ukázat dětem „živého vědce“ ― nové nápady do výuky ― ukázka spolupráce dvou dospělých lidí

Regionální centra Podpora sdílení dobré praxe Nové nápady, rady a náměty na pokusy Lidsky podané informace o novinkách ve fyzice Možnost půjčit si pomůcky a metodické příručky Setkávání jednou za měsíc Pro koho? Pro vás! Vše je zdarma, neformální, nepovinné. Žádné uspávající přednášky, žádné papírování.

Regionální centra – kde jsou JménoPříjmeníMěsto 1DanielVybíralFrýdek- Místek 2 MartinJacko Hradec Králové LenkaTakáčová 3JanDirlbeckCheb 4MiladaMarkováLetohrad 5PavelJirmanTurnov 6JiříKrásnýKroměříž 7DavidMichálekNymburk 8 JiříKvapil Olomouc VáclavPazdera 9KatkaLipertováPlzeň 10MiroslavJílekPolička 11StanislavGottwaldPraha 12JaroslavReichlPraha 13RitaChalupníkováChrudim 14 HanaKunzová Třeboň MartinKrynický 15VáclavPiskačBrno

První zkušenosti z center V prvním kole celkem 185 účastníků Různý obsah (využití nejen metodiky Heuréky, ale i zkušeností a nápadů mnoha dalších lidí, možná včetně vás) Různé metody, celkově spokojenost účastníků

První zkušenosti z center Učitelé mají zájem o půjčování pomůcek Učitelé jsou ochotni jezdit i dost daleko: „náš "region" se rozšířil na plochu od Vimperka po Jindřichův Hradec, čímž jsme se dostali přes 100 km, asi by to fakt chtělo ještě jedno centrum :)“ Co o tom říkají sami vedoucí?

Balíček pomůcek v centrech Sondy Vernier – Bodový teploměr – Dual-Range Force Sensor – siloměr – Gas Pressure Sensor – čidlo tlaku plynu – Go!Temp – USB čidlo pro měření teploty – Current Probe – ampérmetr – Voltmetr – TI Light Probe – jednoduchá světelná sonda USB mikroskop Multimetry (8 kusů)

Co dál? Příští rok bychom rádi otevřeli další centra ??? Bude to záležet na nás všech – pokud bude zájem ze strany učitelů, Nadace Depositum Bonum zase naopak ráda Elixír do škol podpoří.

Kde hledat kontakty Nashledanou v centrech, na akcích Heuréky i jinde!