Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: 65-42-M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Advertisements

ZÁKLADNÍ POJMY EKONOMIE
Trh a jeho zákonitosti.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Mikroekonomie I Formování trhu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Formování trhu Základní elementy trhu.
Mechanismus hospodářské koordinace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_PODSTATA.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Psychologie trhu Úvod.
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
Trh Pavel Šuranský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Trh Božena Genrtová.
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Trh a jeho fungování Milena Tichá
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_712 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: VF : b) přírodní zdroje.
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_613 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Výsledkové účty Jméno autora:
Tržní ekonomika, peníze, banky, burzy. Test - učitel
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_703 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Vývoj ekonomického myšlení.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_706 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Potřeby Jméno autora: Ing.
TRH (tržní mechanismus)
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.10 Ročník1. ročník.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Seznámit žáky s pojmy ekonomie, ekonomika, konkurence, monopol. Vysvětlit odvětví a sektory NH, fungování výroby. Zopakovat význam peněz. Materiál slouží.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO 15 Název.
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
Ekonomika – základní pojmy.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Ekonomika– národní hospodářství
Digitální učební materiál
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Trh a tržní mechanismus TNH 1 (S-2)
Název projektu: ICT ve výuce
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Název projektu: ICT ve výuce
Ing. Veronika Dostálková MBA
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
Transkript prezentace:

Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika, vztahy Jméno autora: Ing. Hana Juřicová Vytvořeno dne: 25. srpna 2012 Metodický popis: Podpora hodin Základů ekonomiky Anotace: Materiál je určen pro žáky 2.ročníku Hotelové školy-vysvětlení základních ekonomických pojmů – písemná práce, tržní ekonomika, vztahy

Písemná práce skupiny A 1. kapitál – definice, pojmy, rozdělení, zdroje, příklady 2. hospodářský proces – definice, činnosti – rozebrat 3. životní úroveň – definice, složky (7) 4. statky – definice, rozdělení, příklady 5. vývoj ekonomie Písemná práce skupiny B 1. práce – definice, pojmy, rozdělení, příklady 2. peníze – definice, vývoj, funkce, formy, měna, kursovní lístek 3. spotřeba – definice, rozdělení, příklady 4. potřeby – definice, rozdělení, příklady 5. výroba a výrobní proces – definice, rozdělení, příklady

Tržní ekonomika - založena na rozvíjejících se vztazích - tržní vztahy: - vztah mezi prodejcem, výrobcem a spotřebitelem (prodávající, kupující) - tržní mechanismus: - zabezpečuje fungování hospodářského procesu v tržní ekonomice - založen na procesu vzájemného ovlivňování, působení nabídky, poptávky, ceny - měl by být doplňován vhodnými zásahy státu - 4 základní předpoklady: - soukromé vlastnictví VF - volný pohyb cen - konkurence - dosažení zisku při podnikání

tržní vztahy: zboží – statek, služba, která je určena pro prodej (trh) - je výsledkem zbožní výroby (tržní produkce) - vlastnosti: - užitná hodnota (schopnost výrobku uspokojit lidské potřeby) - hodnota (určena množstvím VF obsažených ve statku nebo službě) - směnná hodnota (cena, za kterou se směňuje na trhu)

trh - oblast ekonomiky, ve které se střetává nabídka s poptávkou za vzájemného působení ceny - je základním prvkem tržního hospodářství (koordinuje a řídí složité ekonomické procesy a vztahy ekonomických subjektů) rozdělení trhu: 1. dle územního hlediska – a) místní (oblastní, regionální) (Teplice – lázeňské oplatky) b) národní – trh státu charakterizující určité produkty (Rusko – vodka) c) světový – autonomie národních trhů jen částečná (trh s ropou) 2. podle počtu zboží, které na trhu sledujeme – a) dílčí –trh, na kterém se prodává a kupuje jediný druh zboží (trh oděvů) b) agregátní – je trhem veškerého zboží

3. podle předmětu zboží, se kterým se na trhu obchoduje – a) trh spotřebních předmětů b) trh výrobních faktorů: - trh práce – poptávka – zaměstnavatel, nabídka – zaměstnanec, cena za práci – mzda, plat - trh půdy – specifický charakter – je statek s omezeným rozsahem - trh věcného kapitálu – výsledky výrobní potřeby – stavby, stroje c) trh finanční – trh peněz - trh finančního kapitálu Zde naleznete odkaz na výše uvedené pojmy: pracovní list č.18: Ke každému trhu z hlediska rozdělení vymyslete 3 konkrétní příklady.

pracovní list č.18: typy trhů: - agregátní trh – trh veškerého zboží - trh cestovního ruchu – nabídka a poptávka dovolených s cestovními agenturami - trh vzdělání - nabídka a poptávka po různých typech škol - trh s nemovitostmi – nabídka a poptávka realizovaná realitními agenturami - trh leteckých společností – nabídka a poptávka letů, či přepravních kapacit zboží