Anotace: Sčítání a odčítání v oboru 0-20, logická úvaha, úsečka Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: matematika Očekávaný výstup: žák sčítá a odčítá v oboru do dvaceti s přechodem přes desítku, žák používá sčítání a odčítání při řešení praktických úloh, žák rýsuje úsečky žák označuje body. Klíčová slova: Sčítání a odčítání v oboru 0-20, logická úvaha, úsečka Druh učebního materiálu: Prezentace s obrázky Cílová skupina: Žák Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: 1. stupeň, 1. období Typická věková skupina: 7-8 let Metodické doporučení: snímky 4 a 10 lze vytisknout Ověřeno v praxi dne: Ve třídě: 2. VY_32_INOVACE_47
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vanda Šimonová. Dostupné na MATEMATIKA PRO 2. ROČNÍK Matematika s příběhem
Byl listopad, dušičkové období. Venku foukal studený vítr, ale doma u kamen bylo útulno. Lídě se ven ani nechtělo. Chtěla si hrát s krabicovým domečkem pro panenky.
Než se o Lídě a jejím domečku dozvíte víc, trošku si procvičte sčítání a odčítání dávejte pozor, ať nespletete znaménka: = = = = = =
Tak co, nespletli jste se? = = = = = =7
Hru s domečkem měla Lída nejraději, v kuchyni vedle stolu na staré dřevěné truhle měla svůj hrací koutek. Dnes si řekla, že ušije panenkám do postele nový polštářek. Potřebovala šikovný odstřižek látky. Dokážeš vymyslet a spočítat, jak velký ostřižek látky Lída bude potřebovat na ušití čtvercového polštářku o rozměru: 7cm cm je značení pro centimetr 7 cm
Lída má tři pruhy látky dlouhé a) 8 cm, b)11cm, c) 20 cm. Ze kterého pruhu látky může ušít čtvercový polštářek? Rozměr polštářku: 7 cm a) 8 cm b)11 cm c)20 cm
Řešení: Musíme počítat, že polštářek je potažen látkou vepředu i vzadu, takže použije pruh dlouhý 20 cm, což je řešení c) 7+7=14 cm Jinou možnost nemá, ostatní látky jsou krátké. (Pruh dlouhý 20 cm musí samozřejmě ještě trošku ustřihnout.)
Lída byla strašně ráda, že dostatečně velký pruh byl ten, který se jí také nejvíc líbil, ten s modrými kytičkami. Pomněnkový. Když měla polštářek ušitý, vycpala ho kouskem vaty a dala panenkám do postýlky. Hodil se tam výborně. Když si Lída ještě jednou polštářek prohlédla, napadlo ji, že jí připomíná jehelníček, který nedávno viděla u tety Anežky. Takový jehelníček bych mohla ušít také mamince, jako dárek k Vánocům! Napadlo Lídu. A také si pomyslela, že má dnes šťastný den. Šla jí tak práce od ruky, že si s chutí ještě zopakovala to, co brali včera ve škole.
Obtáhni pastelkami podle pravítka všechny úsečky a pojmenuj je. Názvy úseček vypiš pod obrázek: S
Citace Obrázky - klipart