Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/21.3732 VY_32_INOVACE_53 Anotace: opakování učiva, sčítání a odčítání v oboru 0-20, slovní úloha, úsečka Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Matematika Očekávaný výstup: žák sčítá a odčítá v oboru do dvaceti s přechodem přes desítku, žák používá sčítání a odčítání při řešení praktických úloh, žák řeší a vytváří slovní úlohy se dvěma početními úkony, žák sestavuje a řeší slovní úlohy typu o „n“ více (méně) v daném oboru, žák kreslí křivé a rovné čáry Klíčová slova: opakování učiva v oboru 0-20 Druh učebního materiálu: Prezentace s obrázky Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: 1. stupeň, 1. období Typická věková skupina: 7-8 let Metodické doporučení: snímky 4,6 lze vytisknout, snímek 7 je nutno vytisknout černobíle Ověřeno v praxi dne: 28.11.2014 Ve třídě: 2.
MATEMATIKA S PŘÍBĚHEM Matematika pro 2. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vanda Šimonová. Dostupné na www.zsamsslapy.wbs.cz
Lída dnes ze školy spěchala domů, protože měla dnes spoustu práce Lída dnes ze školy spěchala domů, protože měla dnes spoustu práce. Musela pomoci doma mamince utřít prach, zamést kuchyň, donést odpadky do kontejnerů s tříděným odpadem. Také se chtěla zastavit v ohradě za klisničkou Lindou, pohrát si s krabicovým domečkem, ale největší úkol bylo zopakovat si učivo na zítřejší písemnou práci z matematiky. Stihla vše včas a navečer zasedla k učení.
Zkuste si s Lídou vypočítat několik příkladů na opakování. 8+7= 13-4= 15-8= 11-7= 16-7= 15-3= 14-9= 16-9= 14-6= 12+5= 19-7= 12+7= 7+9= 4+8= 3+15= 4+2+8-6= 1+7+8-3= 7-2+10-6= 5-3+8+4= 9-7+1+3= 5+8-3+7= 4+9-5+3=____-10+8-7=____+0+2+4+7=____
Správně: 8+7= 15 13-4= 9 15-8= 7 11-7= 4 16-7= 9 15-3= 12 8+7= 15 13-4= 9 15-8= 7 11-7= 4 16-7= 9 15-3= 12 14-9= 5 16-9= 7 14-6= 8 12+5=17 19-7= 12 12+ 7= 19 7+9= 16 4+8= 12 3+15= 18 4+2+8-6= 8 1+7+8-3=13 7-2+10-6= 9 5-3+8+4=14 9-7+1+3= 7 5+8-3+7=17 4+9-5+3=12-10+8-7=3+0+2+4+7=16
Strom KNIHOVNÍK pro rychlé počtáře: Vypočítej příklady a podle čísla ve výsledku vybarvi knihy na stromě KNIHOVNÍKU.
Barva knihy je výsledek příkladu: světle modrá 12-8 oranžová 20-19 tmavě modrá 11-8 červená 11-9 3 3 1 2 3 2 4 2 4 1 3
Slovní úloha: Děti na výtvarný kroužek měly z domova přinést barevné knoflíky. Jana přinesla 4 knoflíky, Jirka o 3 méně než Jana, Lukáš o 5 více než Jana. Zdeněk přinesl o 2 méně než Jana. Kolik knoflíků přinesli dohromady? Výpočty: ______________________________________________________ _______________________________________________________ Odpověď:_________________________________________________________________ _________________________________________________________________________
Děti na výtvarný kroužek měly z domova přinést barevné knoflíky. Jana přinesla 4 knoflíky, Jirka o 3 méně než Jana, Lukáš o 5 více než Jana. Zdeněk přinesl o 2 méně než Jana. Kolik knoflíků přinesli dohromady? Výpočty: Jana 4 Jirka 4-3=1 Lukáš 4+5=9 Zdeněk 4-2= 2 Celkem: 4+1+9+2=16 knoflíků Děti dohromady přinesly 16 knoflíků.
Narýsuj dva libovolné obrázky složené z lomených čar Narýsuj dva libovolné obrázky složené z lomených čar. Na jednom obrázku lomenou čáru otevřenou, na druhém lomenou čáru uzavřenou.
Tak, dnes jste si společně s Lídou pěkně procvičili učivo, které jste se naučili od začátku roku. Že se vám zdá teď už jednoduché a umíte počítat jako když bičem práská? Tak to jste na tom jako Lída, po tomhle domácím procvičování druhý den ve škole napsala test z matematiky na jedničku. Ne nadarmo se říká: Těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
Citace Obrázky - klipart