Shromáždění delegátů Asociace Středních zdravotnických škol SR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role odborné společnosti při sledování a zvyšování kvality
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Krok do života 1 projekt, který pomáhá mladým lidem odcházejícím z dětských domovů vstoupit do samostatného života.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Mimoškolní aktivity zábava a povinnost.
Zdravotnická sekce v rámci Asociace vyšších odborných škol ________________________________________ Valná hromada AVOŠ 20. dubna 2010 _______________________________________.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Asociace Ředitelů Zdravotnických Škol České republiky 10. dubna 2012 ______________________________ SZŠ a VOŠ zdravotnická Praha, 5. května JARNÍ SEMINÁŘ.
Zákonné podmínky pro výkon povolání nelékařů
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
NOVELY PRÁVNÍCH NOREM a jiné … PORADA ORP
Koncepce ošetřovatelství
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
současná medicína vyžaduje dokonalé technické zázemí,
Novinky ve specializačním vzdělávání
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Historie zdravotnického školství po 2.světové válce
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Globální granty Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Nelékařské zdravotnické profese v ČR. Nelékařské profese MŮJ PROFIL zahájeno studium na SZŠ, 1. vstup do nemocnice maturita, nástup na resuscitační.
Nástroje daňových úlev
● Kulatý stůl ke vzdělávání nelékařských zdravotnických povolání Střední a vyšší odborné vzdělávání nelékařských povolání MZ ČR 8. prosince 2014.
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Vzdělávání sester Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK Mgr. Pavla Kordulová.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce: Shrnutí, doporučení, diskuse 29. červenec 2008 Praha.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.
Seminář „Jak dál v přípravě zákona pro nelékařská zdravotnická povolání“ Výstupy z pracovní skupiny pro nelékařská zdravotnická povolání – směřování, cíl.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Možnosti mezinárodní spolupráce v mateřských školách Národní konference Erasmus+/eTwinning 13. – , Zámek Štiřín.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
ZPRÁVA PŘEDSEDKYNĚ O ČINNOSTI AVOš ZA Rok 2016
Cíl a identifikace výzvy
Math Exercises for You (Math4U)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Seminář pro žadatele Výzva 02_16_041 VOŠ
ROP JV – informace o novém programovém období
MAP – Místní akční plán ORP RK
Individuální projekt OP VVV
Zpráva o činnosti od minulé konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
PHmax ve středním vzdělávání
Zkušenosti a poznatky o praxích a výuce ve zdravotnických oborech Zdeněk Hon
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Podpora pedagogické praxe u předmětů odborné praxe studentů FZS TUL
Transkript prezentace:

Shromáždění delegátů Asociace Středních zdravotnických škol SR SZŠ Banská Bystrica, 16.4. 2015 PhDr. Karel Štix Předseda Asociace zdravotnických škol ČR

AKTUALITY ZE ZDRAVOTNICKÉHO ŠKOLSTVÍ ČR Viz: aktuální informace – zprávy STV (15.4.) – výpovědi a odchody lékařů a sester do zahraničí (aktuální na Slovensku i v ČR). Důvody: Platové podmínky Přepracování + vyhoření Demotivace z budoucnosti Rekrutace LP a NLP na „Západ“ Rošády na ministerstvech školství a zdravotnictví: Změny na postech ředitelů a vedoucích odborů (odvolání hlavní sestry k 1.4. 2015) „bezzubost“ ministrů a jejich resortů – nadvláda lobbistických skupin v Parlamentu KDO vlastně řídí české školství? KDO nese odpovědnost za budoucnost v otázkách vzdělávání?

AKTUALITY ZE ZDRAVOTNICKÉHO ŠKOLSTVÍ ČR V české kotlině vládne všeobecná spokojenost    Důvody? Kopírování evropského modelu vzdělávání („přínos“ Boloňského procesu kvalitě vzdělání) Spokojenost studentů: kreditní systém VŠ – garance „věčného“ studia ( je to tzv. trendy!) Spokojenost rodičů: každá rodina má vysokoškoláka! (80%) Spokojenost škol: každý „kus“ dobrý! Čím více studentů, tím více peněz… Spokojenost státu: všichni studují, nejsou nezaměstnaní… Kdo je vlastně nespokojen? Jediná (podstatná) skupina: Zaměstnavatelé: Nedostatek odborníků v praxi Nezájem o technické a řemeslné obory Umělé prodlužování studia na VŠ

AKTUALITY ZE ZDRAVOTNICKÉHO ŠKOLSTVÍ ČR Priority MŠMT: Vysokoškolský zákon (velká vůle po jeho prosazení ze strany VŠ) Školský zákon (povinná matematika u maturity – v návrhu) Priorita OVV MZ: Zákon o nelékařských povoláních (připravuje se již 5 let! ) Priority AVOŠ: Legislativní ukotvení VOŠ (posílit pozici VOŠZ) Nová filozofie – nevymezovat se vůči VŠ (VH AVOŠ 14.4. 2015) Nutnost: optimalizace a nastavení kompetencí

AKTUALITY ZE ZDRAVOTNICKÉHO ŠKOLSTVÍ ČR Vyhláška č. 99/2012 (Minimální požadavky na zabezpečení ošetřovatelské péče): Ve většině případů: vyhláška nerozlišuje mezi všeobecnou sestrou a zdravotnickým asistentem (je uvedeno např. všeobecná sestra bez dohledu a všeobecná sestra nebo zdravotnický asistent). Z vyhlášky nevyplývá rozdíl mezi všeobecnou sestrou a zdravotnickým asistentem V praxi by v tuto chvíli by měla každá všeobecná sestra pracovat bez dohledu a pouze zdravotnický asistent pod dohledem. Je to důsledek toho, že nejsou jasně popsány kompetence všeobecné sestry a zdravotnického asistenta. Proto zdravotnická zařízení nahrazují všeobecné sestry zdravotnickými asistenty (jsou levnější!). Na pediatrických pracovištích a v domovech pro děti do 3 let jsou požadovány dětské sestry (nechtějí všeobecné sestry se zaměřením na pediatrii, jak to navrhovala ředitelka odboru pro vzdělávání a vědu a jak se o to snaží některé vysoké školy). Na pracovištích intenzívní péče jsou kromě sester pro intenzívní péči (specialistek) opět všeobecné sestry nebo zdravotničtí asistenti.

PROGRAM ERASMUS + Podmínky realizace projektu: SZŠ a VOŠ zdravotnická České Budějovice 540 studentů – SŠ (výuka NJ) 120 studentů – VOŠ (výuka NJ) 60 int.PG/20 OSE/10 odb.PG THP – 5 (zapojeni do projektů) Externí PG – spolupráce v projektech Zkušenosti s projekty: OP VK (7); ROP (1); granty Finanční zázemí (křížové financování, předfinancování)

2 PROJEKTY ERASMUS + 1. ERASMUS+ Program mobilit (Rumunsko) -TUR, DEN, ESP, CAN, RU, CZ 2. ERASMUS+ Program mobilit a strategický program EuroCure – konsorcium (ČR + GER + HU) Ad 2: Realizace - 09/2014– 08/2016 „KA 2“ – Strategická partnerství Koordinátor (ČB) + partneři (8)

PROJEKT ERASMUS + PROBLÉMY: Organizace zahajovacího setkání („Kick – off“) Samotná příprava projektu (autoři – zacílení – pre-konzultace) „Dětské nemoci“ nového pojetí (řízení projektů – NA) Podpisy smluv (neúplnost údajů v el. systému – validace) Nesjednocení pravidel partnerů (postup podle původních) Opožděné platby Smlouvy mobilit žáků (odlišná pravidla – otázky pojištění) Odstoupení partnera/změna podmínek – KONEC PROJEKTU!!! Problémy komunikace (mail, skype, telefon, setkání) Nedůslednost partnerů (výkazy/včasné zasílání materiály) Jazyková bariéra – způsoby komunikace (nepodcenit!) Nedodržení indikátorů (změny počtů v mobilitách – finance!) Doprovod (tlumočníci, odborní učitelé – nutnost!) Byrokracie – podepisování smluv (právní subjektivita – HU)

PROJEKT ERASMUS + Nedostatky v žádosti (rizika neuznatelných nákladů) Finanční náročnost (dobře plánovat!) 100 – 1999 km - fixní částky (575 € - cestovné + pobyt); dle délky pobytu odstupňována finanční dotace Problém „drahých“ zemí (Dánsko, Skandinávské země, Velká Británie, Island…) Nezletilí žáci (striktní věková hranice) Sjednocení mobilit (termíny/počty/výstupy) Problém denních sazeb (kupní síla) : GER (214 €), ČR (137 €); SR + HU (74 €) Náklady na služby (tzv. mimořádné náklady – tisk, tlumočení, externí evaluátor, disseminace) – 25% škola; 75% Erasmus+ Organizace – všichni platí stejným dílem

PROJEKT ERASMUS + Žádosti – v elektronické podobě (NA požaduje i v tištěné podobě) Náklady – jednotkové (hod./km/osoba/počet dní) Mimořádné náklady – skutečné faktury! Jazykové kurzy – náklady hrazeny pouze u mobilit delších než 2 měsíce 2010 € - náklady na 5 týdnů praxe (hotovost žákům) Problém stravování během praxe (řešit předem!) Funkce v projektu – pracovní vztah k organizaci (int./ext.zaměstnanec) Neziskové organizace (dobrovolnické smlouvy)

DĚKUJI ZA POZORNOST