Mgr. Iva Vrbová, http://vrbova.webnode.cz/ SINOVÁ A KOSINOVÁ VĚTA Řešené slovní úlohy Mgr. Iva Vrbová, http://vrbova.webnode.cz/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Slovní úlohy o pohybu střetávací
Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
Pravoúhlý a obecný trojúhelník řešené příklady
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy O pohybu 2.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Goniometrické funkce Řešení pravoúhlého trojúhelníku
Několik základních pojmů
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
C) Slovní úlohy o pohybu
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Užití goniometrických funkcí
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pythagorova věta.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 2.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
Skalární součin 2 vektorů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Šíření zvukového rozruchu prostředím (Učebnice strana 169) Prostředí, kterým se šíří zvukový rozruch od chvějícího se tělesa k našemu uchu, je nejčastěji.
Trigonometrie ve slovních úlohách
Pythagorova VĚTA. PYTHAGORAS (6. století před naším letopočtem) Πυθαγορασ (Pí & ypsílon & théta & alfa & gamma & omíkron & ró & alfa & sígma)
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
2.10 Goniometrické funkce ostrého úhlu ve slovních úlohách 2 GONIOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu
Užití Pythagorovy věty Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPlanimetrie Datum vytvoření Ročník2.
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Využití goniometrických funkcí
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ vzdálenost dvou bodů střed úsečky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování
Goniometrické funkce Tangens Nutný doprovodný komentář učitele.
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
Základní škola Čelákovice
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy I. – o pohybu a řešené soustavami rovnic - procvičování
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Mgr. Iva Vrbová, http://vrbova.webnode.cz/ SINOVÁ A KOSINOVÁ VĚTA Řešené slovní úlohy Mgr. Iva Vrbová, http://vrbova.webnode.cz/

Předmět je pozorován v zorném úhlu o velikosti 60. 1 V jakém zorném úhlu se jeví předmět 70 m dlouhý pozorovateli, který je od jednoho jeho konce vzdálen 50 m a od druhého konce 80 m? Předmět je pozorován v zorném úhlu o velikosti 60.

2 Na vrcholu kopce stojí rozhledna 35 m vysoká 2 Na vrcholu kopce stojí rozhledna 35 m vysoká. Patu i vrchol vidíme z určitého místa v údolí pod výškovými úhly o velikosti  = 28°a β = 31°. Jak vysoko je vrchol kopce nad rovinou pozorovacího místa?

Kopec je vysoký přibližně 269 m.

3 Vypočítejte výšku stožáru, jehož patu vidíme v hloubkovém úhlu o velikosti 11°23´a vrchol ve výškovém úhlu o velikosti 28°57´. Stožár je pozorován z jednoho místa 10 m nad úrovní paty stožáru.

Stožár je vysoký přibližně 37,48 m.

Předmět je pozorován v zorném úhlu přibližně 2409´. 4 Určete velikost zorného úhlu, pod nímž vidí pozorovatel předmět 12 m dlouhý, je-li od jednoho jeho konce vzdálen 15 m a od druhého 24 m. Předmět je pozorován v zorném úhlu přibližně 2409´.

5 Dvě loďky jsou zaměřeny z výšky 150 m nad hladinou jezera pod hloubkovými úhly o velikostech 57° a 39°. Vypočtěte vzdálenost obou loděk, jestliže zaměřovací přístroj a obě loďky jsou v rovině kolmé k hladině jezera.

Loďky jsou vzdálené přibližně 87,82 m. 5 Loďky jsou vzdálené přibližně 87,82 m.

6 Dvě obce A, B jsou odděleny lesem; obě jsou viditelné z obce C, která je s oběma spojena přímými cestami. Jak dlouhá je projektovaná cesta z A do B, jeli |AC| = 2 003 m, |BC|= 1 593 m a |  ABC| = 63°23´?

Projektovaná cesta z A do B je dlouhá přibližně 2 122,16 m.

Vzdálenost |AC| je přibližně 776 m. 7 Cíl C je pozorován ze dvou pozorovatelen A, B, které jsou od sebe vzdáleny 975 m, přitom je | BAC| = 63°, |  ABC| = 48°. Vypočítejte vzdálenost |AC|. Vzdálenost |AC| je přibližně 776 m.

Fyzika: Pozor na jednotky!!! 8 Dvě přímé železniční trati se sbíhají ve stanici pod úhlem o velikosti 64°20´. Ze stanice vyjely současně 2 vlaky, každý po jiné trati. Jeden jel rychlostí 11 m/s a druhý rychlostí 15 m/s. Jak daleko byly od sebe za jednu hodinu a 16 minut? Fyzika: Pozor na jednotky!!! v1 = 11 m/s = 39,6 km/h v2 = 15 m/s = 54 km/h s1 = v1.t = 50,16 km s2 = v2.t = 68,40 km

Za hodinu a 16 minut byly od sebe vlaky přibližně 64,98 km.