Seminář pořádaný Výborem pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR pod záštitou poslance výboru Bc. Stanislava Mackovíka na téma PONEHODOVÁ PÉČE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Advertisements

Dopravní nehody dětí v roce 2013 a
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Statistika dopravních nehod
BEZPEČNĚJŠÍ SILNICE ZACHRAŇUJÍ ŽIVOTY Program EuroRAP v České republice Projekt EK Evropský atlas bezpečnosti silnic.
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
I jízda na motocyklu může být bezpečná…. Změna počtu usmrcených v EU v letech 2001 – 2010 (v procentech) zdroj: ETSC Počet těžce zraněných snížen o 31.
rok Průměr Stavebnictví ČR počet nehod na 100 zaměstnanců 3,433,383,223,192,921,85 3,00 ČR počet nehod na 100 zaměstnanců.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Technologické platformy a dopravní výzkum
Krajský úřad Vysočina, ul. Žižkova 57, Jihlava
Možnosti financování rozvoje zdravotnického IT a návratnost investic MUDr. Pavel Kubů.
Úvod do první pomoci. Právní odpovědnost 40/2009 Sb. - trestní zákoník § 150 Neposkytnutí pomoci (1)Kdo osobě, která je v nebezpečí smrti nebo jeví známky.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
Letecká záchranná služba
1 Informace k revizi Národní strategie bezpečnosti silničního provozu v roce 2008.
Koncepce environmentální bezpečnosti a snižování rizika katastrof
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Stále se zvyšující provoz na pozemních komunikacích sebou přináší vyšší rizika vzniku dopravních nehod a jejich následků. Jedním z období, které se projevuje.
I. Rok 2008 Celkem dopravních nehod Zjištěný alkohol DN s hmotnou škodou DN se zraněním alkohol a DN hmotná škoda4 918 alkohol.
Seminář pořádaný Výborem pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR pod záštitou poslance výboru Bc. Stanislava Mackovíka na téma PONEHODOVÁ PÉČE.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vyhodnocení činnosti KŘP Stčk – vnější služba – 2015 Praha,
INTEGROVANÉ BEZPEČNOSTNÍ CENTRUM krok k bezpečnému regionu Ing. Evžen Tošenovský Dr. h. c. hejtman Moravskoslezského kraje.
Zvýšení akceschopnosti Policie ČR při řešení mimořádných událostí CZ.1.06/3.4.00/ Aktualizace dne:
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Letecká technika pro záchranné práce v IZS CZ.1.06/3.4.00/ Projekt je spolufinancován z Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj v.
Národní výzkum dopravních nehod. Obsahem Národního výzkumu dopravních nehod je především jejich hloubková analýza (HADN). Ta je prováděna nejprve na místě.
AKTUÁLNÍ PRIORITY ČESKÉ REPUBLIKY V OBLASTI BOJE PROTI TERORISMU Ivan Langer ministr vnitra.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE ZA ROK
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
KŘP Středočeského kraje prezentace vnější služby Praha,
KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH ZLÍNSKÉHO KRAJE?
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Výbory a pracovní skupiny
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Prázdniny bezpečnější
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Prevence užívání alkoholu za volantem TÉMA: Aktivity BESIP pro snížení dopravních nehod pod vlivem alkoholu POSLANECKÁ SNĚMOVNA PARLAMENTU ČR
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Prázdniny bezpečnější
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Hloubková analýza dopravních nehod elektrokol
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Zvýšení akceschopnosti Policie ČR při řešení mimořádných událostí CZ.1.06/3.4.00/ projekt je realizován z Evropské unie, Evropského.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
A OHLASU OTROKOVICKÉ VÝZVY
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Seminář pořádaný Výborem pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR pod záštitou poslance výboru Bc. Stanislava Mackovíka na téma PONEHODOVÁ PÉČE

Oběti DN jsou jen vrcholem ledovce Na jednoho usmrceného připadají: 4 jedinci, kteří se stávají následkem nehody trvale invalidní 10 těžce zraněných 40 zraněných lehce Evropská unie věnuje ponehodové péči náležitou pozornost Ekonomické následky jsou enormní, ročně dosahují minimálně 1,5 % HDP

Definice sedmi strategických oblastí: 1.Zlepšit vzdělávání a výcvik účastníků silničního provozu 2.Zesílit prosazování pravidel silničního provozu 3.Bezpečnější silniční infrastruktura 4.Bezpečnější vozidla 5.Podpora používání moderních technologií za účelem zvýšení bezpečnosti silničního provozu 6.Zlepšit záchranné služby a služby následné péče o zraněné 7.Ochrana zranitelných účastníků silničního provozu Strategický cíl: snížit do roku 2020 oproti r počet obětí DN o 50 procent Materiál EK „Towards a European road safety area: policy orientations on road safety 2011–2020“ (tj. Směrem k evropskému prostoru bezpečnosti silničního provozu: směry politiky v oblasti bezpečnosti silničního provozu v letech )

Řetězec opatření mířících na bezpečnostní parametry vozidel a infrastruktury dostupnost pomoci v případě stavu nouze rychlost a koordinaci zásahů efektivitu první pomoci a rehabilitace vyhodnocování socioekonomických dopadů ponehodové péče vzájemnou výměnu zkušeností Šestá strategická oblast se týká ponehodové péče

Jedná se o řetězec opatření skládající se z následujících oblastí: konání osob bezprostředně po nehodě na místě DN přístup k tísňovému volání příjezdová doba IZS na místo nehody činnost přivolaných zdravotníků na místě zásahu a během převozu do nemocnice nemocniční péče případná rehabilitační péče o zraněné a jejich reintegrace do běžného života sběr dat a informační systém Co si představit pod pojmem ponehodová péče…

Zjištění švédské studie provedené v roce 2001: Zhruba 48 procent obětí DN utrpí zranění neslučitelná s životem Z těch, co utrpěli zranění, jež nebylo smrtelné, mohlo: 5 procent přežít, pokud by byli včas objeveni 12 procent by mohlo být zachráněno, pokud by byli zranění včas dopraveni do nemocnice cca 32 procent by mohlo přežít, pokud by zranění byli dopraveni do specializovaného traumacentra Potenciál efektivně fungujícího systému ponehodové péče je enormní

Akční program NSBSP 2011–2020 zaměřuje pozornost na opatření v následujícíh oblastech konání osob bezprostředně po nehodě na místě DN přístup k tísňovému volání příjezdová doba IZS na místo nehody činnost přivolaných zdravotníků na místě zásahu a během převozu do nemocnice nemocniční péče případná rehabilitační péče o zraněné a jejich reintegrace do běžného života sběr dat a informační systém

Zdroj: Světová banka, r Komplexní řízení oblasti bezpečnosti silničního provozu Výsledky Aktivity Bezpečné silnice – komplexní problematika

Děkuji za pozornost Roman Budský Tým silniční bezpečnosti tel.: