3. Přednáška - ZÁKAZNICKÝ SERVIS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

Princip 7 *S.
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Projektové řízení Modul č.1.
Logistika Ing. Jan Pivoňka.
Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Procesy Informační proces
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
CW – 13 LOGISTIKA Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. Únor PŘEDNÁŠKA Typové systémy.
LOGISTICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
SAP Ing. Jiří Šilhán.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Úvod do podnikových financí
Semestrální práce z předmětu Projektový management
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Vybrané metody analýzy
POZNATKY Z LOGISTICKÝCH AUDITŮ
Předmět: Řízení podniku 1
ZÁKLADNÍ SLOŽKY LOGISTICKÉHO ŘÍZENÍ
Koncepce marketingového řízení
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
TVORBA HODNOTY VNÍMANÁ ZÁKAZNÍKEM
3 Řízení materiálového hospodářství a fyzické distribuce
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Vyřizování objednávek – objednávkový cyklus, formy objednávek
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Systém řízení kvality.
2 LOGISTICKÉ SYSTÉMY Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
6. Koncepce řízení projektů
4. přednáška - LOGISTICKÉ NÁKLADY
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
Materiály pro účastníky pilotních kurzů konaných v rámci realizace projektu SOVA SYSTEMS Č.R., spol. s r.o. Brno „Vyšší úroveň dalšího vzdělávání v klíčových.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Zásoby Kateřina Pinkasová. Zásoby  jsou hospodářské prostředky, představují suroviny, materiály, součástky, polotovary, moduly, hotové výrobky  Jednorázově.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Webové portály LDS/MDS
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Transkript prezentace:

3. Přednáška - ZÁKAZNICKÝ SERVIS Tři pojetí služeb v logistice: 1.služba jako činnost 2. služba jako míra dosažených výkonů 3. služba jako filozofie řízení

Logistická činnost → jde o výkon nejvýše postaveným pojetím chápání služby je služba jako filozofie řízení materiálového toku úroveň logistického systému je dána rozsahem a kvalitou poskytovaných služeb

Služby zákazníkům lze chápat a definovat soubor funkcí zasazených do konkrétního organizačního uspořádání služby zákazníkům chápány procentem zakázek vyřízených v určité lhůtě služba zákazníkům je přidanou hodnotou, každá ze zúčastněných stran je na tom lépe po ukončení procesu

Za posledních 50 let při sledování vztahu dodavatel -zákazník lze konstatovat 70. léta služby na přání zákazníkům 80. léta vstřícné manažerské aktivity měření úrovně zákaznického servisu a využití elektronické výměny dat EDI (služby zákazníkům - základ diferenciace výrobků) přijatelná kvalita služeb se vyvíjí směrem k 85-95 procentům bezchybného plnění (norma)

80. léta vstřícné manažerské aktivity základem efektivních služeb jsou informace (přesné a včasné, zpřesňování zakázky krátce před jejím dokončením vyžadují se podrobné technické informace od zákazníka)

Vstřícné manažerské aktivity významná část změn vychází z aktivity kupujícího než prodávajícího (tlak na výkony vychází od zákazníků) v logistických systémech převažuje smluvní orientace nad orientací na jednotlivé transakce

Budoucnost vztahů dodavatel – zákazník stoupne tlak na zvyšování úrovně služeb zákazníkům pro rozvoj služeb se musí uplatnit strategie a uplatňovat ji uvnitř i vně podniku efektivní program služeb zákazníkům umožňuje integrace marketingové strategie

Budoucnost vztahu dodavatel - zákazník do procesu služeb musí vstoupit marketing, odbyt i výroba měření výkonů služeb zákazníkům by mělo být zaměřeno na kupujícího a ne na prodávajícího (normy soustředění na prodávajícího izolují management od potřeb zákazníka) zákazníci pohlížejí na služby jako na kontinuitu

Služby v logistickém řetězci informační systémy by měly být projektovány tak, aby zodpověděly otázky služeb zákazníků než jsou plněny informační systémy musí poskytovat informace zákazníkovi, ale i všem interním funkcím

Služby v logistickém řetězci zavést celopodnikové měření pro monitorování klíčových oblastí služeb zákazníkům (vytvořit normy, normy musí být přijaté pro všechny interní a externí komponenty – ovlivňující úroveň služeb zákazníkům)

Služby v logistickém řetězci na služby zákazníkům působí konkurenční prostředí a jiné vnější faktory (zpracovat metodiku pro sledování prvků vnějšího prostředí) program služeb zákazníkům musí reagovat na cíle podniku (rozdělení zdrojů, rozhodnutí o zásobách, druh dopravy musí být se službami propojeny)

Kvalita služeb v logistickém řetězci Složky služeb zákazníkům spolehlivost dodání úplnost dodávek krátké dodací lhůty

Služby zákazníkům - pokračování poskytované předprodejní a poprodejní služby spolehlivost dodání a úplnost dodávek musí být dominantními faktory (nesplnění sjednané lhůty zapříčiňuje poruchy v procesech a zvýšení nákladů)

Dělení služeb zákazníkům v závislosti na čase: předběžné služby při vlastní realizaci dodávky služby po realizaci dodávky

Dělení služeb dle měr na tři skupiny míry dostupnosti výrobků míry schopnosti poskytnout službu zákazníkům míry kvality služeb

Dodací lhůta časový interval mezi příchodem objednávky do podniku a převzetí objednaného zboží zákazníkem (přetrvává názor, že dodací lhůta je interval od převzetí objednávky až k dodání zboží zákazníkovi).

Stupeň úplnosti dodávek

Stupeň úplnosti dodávek Su stupeň úplnosti dodávek Zboží dodané / Zboží objednané lze dosadit počet objednávek, počet položek na objednávkách nebo finanční hodnotu zboží

Stupeň spolehlivosti dodávek

Stupeň spolehlivosti dodávek vysoká spolehlivost dodání krátké dodací lhůty vede ke snížení nákladů a také zásob poprodejní služby se stanou v krátké době významným kritériem pro hodnocení dodavatelů

Další služby v logistickém řetězci kvalita distribuce poskytování informací

Kvalita distribuce minimální počet nesprávných zásilek (nepoškození, s nechybějícími a nezpožděnými doklady) poskytování informací – vztahuje se k místu, kde se zásilka nachází, k přesné době jejího dodání

Kvalita distribuce finální spotřebitel, maloobchodní nebo velkoobchodní firma úroveň služeb je stejně významná jako cena Sféra výrobní - cena není tak důležitá jako úroveň služeb důležitá je spolehlivost a úplnost dodání

Užitek v logistickém řetězci finální výrobek se dostává k zákazníkům prostřednictvím mnoha účastníků logistického řetězce každý účastník se do řetězce zapojí, bude – li mít vlastní užitek

Zákaznický užitek vzniká zlepšením strategie sníží-li se náklady zvýšením produktivity zlepšením profilu na trhu podnícením svých zákazníků dodavatel musí pro zákazníky zajišťovat odpovídající zákaznický servis

Zákaznický servis často zaměňován s pojmem spokojenost zákazníků spokojenost však zahrnuje hodnocení všech složek marketingového mixu (produkt, cena, komunikace, distribuce)

Zákaznický servis- pokračování zákaznický servis – ( položky např. snadnost objednávání, poprodejní podpora, snadnost kontroly položek na skladu) výsledkem zákaznického servisu je přidaná hodnota

Zákaznický servis - pokračování přidaná hodnota se přidává v rámci směny (charakter krátkodobý, dlouhodobý charakter daný smluvními vztahy) přidaná hodnota se dělí mezi účastníky logistického řetězce, aby každý na tom po skončení procesu byl lépe než na začátku procesu

Zákaznický servis – definice je proces, v rámci kterého jsou účastníkům dodávkového řetězce poskytovány významné přínosy z přidané hodnoty, a to nákladově efektivním způsobem

Služby zákaznického servisu služby předprodejní služby prodejní služby poprodejní

Předprodejní složky servisu souvisí se strategií organizace v oblasti servisu mají vliv na to, jak zákazníci vnímají organizaci a jaká je úroveň jejich spokojenosti

Předprodejní složky servisu písemné prohlášení o politice zákaznického servisu (standardy servisu, požadavky zákazníka, měřítka hodnocení výkonnosti servisu, standardy měřitelné a dosažitelné)

Zákaznický servis - pokračování předání písemného prohlášení zákazníkům (zabránění přehnaných očekávání) organizační struktura (musí zabezpečit dosažení cílů, nemusí být stejná pro každý podnik, důležitá pozice vedoucích logistických útvarů v organizační struktuře)

Předprodejní složky servisu pružnost systému (plány pro nepředvídané události by měly být součástí systému) manažerské služby (pomoc při reklamním prodeji, pomoc při objednávání, pomoc při řízení stavu zásob) rozhodnutí předprodejních služeb servisu musí být stabilní, dlouhodobé povahy, nebývají předmětem častých změn

Prodejní složky servisu zahrnují úroveň vyčerpání zásob – úroveň vyčerpání zásob sledovat podle produktů a podle zákazníků, předcházení problémům, v případě vyčerpání zásob nabídnout náhradní produkt nebo dodávku z jiného zdroje

Prodejní složky - servisu informace u objednávek – o stavu zboží na skladě u objednávaného produktu, o stavu objednávky, o předpokládaném nebo skutečném datu dodávky a také informace o nevyřízených objednávkách

Prodejní složky servisu zahrnují nevyřízené objednávky by se měly sledovat podle produktů i podle zákazníků přesnost systému – široká paleta informací, informace přesné, chyby způsobují v informacích časová zpoždění generují zbytečnou administrativu rovnoměrnost cyklu objednávky

Cyklus objednávky od iniciování objednávky od zákazníka až po přijetí produktu zákazníkem podání objednávky zadání objednávky do systému vyřízení objednávky

Cyklus objednávky kompletace balení pro expedici doba přepravy vlastní proces dodání a převzetí zboží

Cyklus objednávky Zákazníci dávají přednost rovnoměrnosti cyklu než absolutní délce cyklu Dodací doba TBC (Time- Based Competition)

Speciální řešení dodávek Speciální požadavky na expedice a dodání, vysoké náklady než u standardních dodávek, náklady způsobené ztrátou zákazníka jsou vyšší Redistribuce - přesun zboží mezi různými distribučními místy, cílem je předejít vyčerpání zásob

Speciální řešení dodávek Snadnost objednání – jak je pro zákazníka snadné si objednat zboží, uživatelská příjemnost, přehledné formuláře, standardizované dodací podmínky, apod. Substituce produktů - v případě, že produkt není na skladě (jiný produkt, jiné balení), náhradu produktů je nutné předem dojednat

Poprodejní složky servisu podpora produktu nebo služby poté, co jej zákazník obdržel nejvíce opomíjená složka servisu potvrzuje se, že udržení a uspokojení současných zákazníků je mnohem rentabilnější než získání nových zákazníků

Složky poprodejního servisu instalace, záruka, opravy a náhradní díly sledování produktů – sledování které produkty byly prodány, kterým zákazníkům je to důležité při informování o potenciálním problému, stáhnutí nebezpečného produktu z trhu

Složky poprodejního servisu náhrada produktů – pro některý typ produktů nutné mít na skladě záložní produkty, minimalizace nesnází zákazníka stížnosti zákazníků, reklamace, vrácení zboží – precizní on-line informační systém (zpracovat údaje od zákazníka, monitorovat trendy, poskytovat nejaktuálnější informace)

Význam zákaznického servisu zákaznický servis představuje klíčové pojítko mezi marketingem a logistikou významné pro vytváření a udržování loajality a spokojenosti zákazníků služby marketingového mixu vytvářejí předanou hodnotu cena, kvalita, komunikace, distribuce je srovnatelná, pak kvalita zákaznického servisu přivádí zákazníky zpět

Význam zákaznického servisu zákaznický servis představuje důležitý faktor konkurenční výhody zákaznický servis bývá často opomíjen úroveň servisu se odvíjí od určitých norem, které jsou zavedeny v odvětví

Význam zákaznického servisu management má tendenci posuzovat zákazníky stejně, ale různí zákazníci vyžadují různou úroveň a typ služeb strategie zákaznického servisu musí vycházet z požadavků zákazníků