Kmoch, Zheliznyak, Pokorný a Hozman

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ Rakovského v Praze 12.  Ve škole je integrováno 35 dětí cizích státních příslušníků  Nejpočetněji je zastoupena skupina vietnamských žáků  Dále.
Advertisements

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
RASISMUS Zuzana Dvořáková.
MENŠINY A JEJICH PRÁVA Mgr. Michal oblouk.
Název: Poškozování lidských práv Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_ 581 _VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k.
Etnicita a rasa KSS/S2SŠO ZS 07.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci.
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
VY_32_INOVACE_29-08 Stát vznik státu.
ANTISEMITISMUS A NACIONALISMUS
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
MULTIKULTURa.
Národnostní menšiny a etnika
MIGRACE.
Podpora multikulturní výchovy na ZŠ – rozvoj tolerance a sociálních kompetencí CZ.1.07/1.2.08/
PROBLÉMY MENŠINOVÝCH SKUPIN I
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.17
Studijní obor: Sociální činnost
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Nástup fašismu Itálie.
Problémy menšinových skupin I
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Europoidní Negroidní Mongoloidní
Rasismus.
Jsme rozdílní II. Petr Machala. Nikdo z nás si nemohl vybrat, kdy, kde a komu se narodí. DISKRIMINACE.
RASISMUS.
geografie/věková pyramida ČR
Sociální patologie SCPT SCPA
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Poválečné.
Pro začátek si představte: Představte si, že bychom byli všichni naprosto stejní. Líbilo by se vám to? Asi ne. A přece máme strach z lidí, které neznáme.
REALIZACE PRÁV PŘÍSLUŠNÍKŮ NÁRODNOSTNÍCH MENŠIN
XENOFOBIE.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
IDEOLOGIE A STÁT I. IDEOLOGIEANTISEMITISMUSNACIONALISMUS.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Rasismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Práva národnostních etnických menšin. Slovníček pojmů Příslušník=člen nějaké skupiny /přísluší k ní/ Formulovat=vyjádřit, zpracovat Národ=společenství.
Menšina většinou znamená menší část z nějakého celku. Ve státě většinou žije jeden hlavní národ. Mezi námi žijí i příslušníci národnostních menšin. MAJORITA.
N ÁRODNOSTNÍ MENŠINY NA ÚZEMÍ Č ESKÉ REPUBLIKY Jana Hřebíčková 4.B.
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
16. prosince 2015 Jednání Rady vlády pro národnostní menšiny.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
MENŠINY A JEJICH PRÁVA MGR. MICHAL OBLOUK. MENŠINY Menšina = dobře vymezená skupina osob, která se odlišuje od okolní „většinové“ společnosti Druhy menšin.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
PROBLÉMY LIDSKÉ NESNÁŠENLIVOSTI
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Digitální učební materiál
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
Podpora žáků - mluvčích cizích jazyků z pohledu MŠMT
Náboženství Buddhismus.
Tolerance k národnostním menšinám
Slučitelnost zaměstnání a rodiny
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Porušování lidských práv
MIGRACE.
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Romové. -Původ Indie - Romské etnikum je nejpočetnější v Evropě a v Americe -V rámci Evropy se nachází zejména v jihovýchodní Evropě. Studiem Romů se.
Národnostní menšiny, migrace
LIDSKÁ PRÁVA y.
Transkript prezentace:

Kmoch, Zheliznyak, Pokorný a Hozman Rasismus a xenofobie Kmoch, Zheliznyak, Pokorný a Hozman

Rasismus Nenávist, nepřátelské pocity Postoje a chování k příslušníkům jiné rasy Individuální a spontánní, můžou se stát i hromadou akcí (pogrom)

PŘÍČINY RASISMU Prostředí, ve kterém vyrůstáme Přátelé Vědecké teorie

Vnímání romských a vietnamských menšin občany čr Zdroj grafů: http://www.tyden.cz/obrazek/graf-romove-4821d8524ffc1_545x254.png , 9.10.2014 http://www.hks.re/wiki1/lib/exe/fetch.php?media=2014:graf_4012.png , 9.10.2014

Rasismus ve světě USA – černoši (1. polovina 20. století) Česká republika – Romové (současnost) Francie – černoši VB - černoši

Xenofobie Chorobný strach z cizinců nebo cizího prostředí Může také být strach z neznámých míst Z řeckého xenos – cizinec, fobos – strach

PŘÍČINY XENOFOBIE Heterostereotyp Může být podporována různými ideologiemi

KONEc Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Rasismus , 1.10.2014 http://cs.wikipedia.org/wiki/Xenofobie , 1.10.2014 http://www.ostrovzl.cz/prevence/rasismus-xenofobie/ , 1.10.2014