SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Advertisements

ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Ekosystém pole Rostliny našich polí.
Zdroje včelí pastvy.
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Zemědělství ČR.
Zemědělství České republiky.
Krajina a životní prostředí
Na poli.
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
LOUKY, PASTVINY A POLE Filip Bordovský.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
PŮDA, ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNICTVÍ
ZEMĚDĚLSTVÍ.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Zemědělství.
Zemědělství ČR Název školy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Užitkové rostliny.
Sady a zahrady Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Primární sektor hospodářství
Polní plodiny Filip Bordovský.
Elektronická učebnice - II
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Bobovité.
Kulturní rostliny, pojmy
Hospodářské rostliny 4. ročník
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
ROSTLINY POLÍ.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém pole Rostliny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
  Autor: Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
Hospodářské plodiny.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
zpracovaný v rámci projektu
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Autor: Mgr. Eva Procházková
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I POLE

Osnova Charakteristika Zemědělství Zemědělské výrobní oblasti ČR Flóra a fauna polí Ohrožení orné půdy Remízky, meze a stromové formace Využití biomasy Pole a Brno

Charakteristika Orná půda Pole Monokulturní rostlinné formace antropogenně podmíněné Zemědělství Hlavní výživa Zranitelnost Synantropizace

Zemědělství Zemědělská půda: pole, louky, vinice, chmelnice, zahrady a sady Vývoj zemědělství: Sběr a lov JV Asie Neolitická revoluce Kopaničářská zemědělská kultura Semenářská kultura Smíšený typ zemědělství Žďárové hospodářství Hospodářství s přílohem Úhorové hospodářství: dvouhonné, trojhonné Zemědělská revoluce

Zemědělské výrobní oblasti v ČR Kukuřičná zemědělská výrobní oblast Kukuřice, teplomilné ovoce a zelenina, vinná réva,… Řepařská zemědělská výrobní oblast Obiloviny, řepka, cukrovka, chmel,… Bramborářská zemědělská výrobní oblast Brambory, řepka, len Pícninářská (horská) zemědělská výrobní oblast Převaha pastvin, víceleté pícniny

Flóra polí Plodiny Plevele Škůdci Obiloviny: pšenice, oves, ječmen, žito, kukuřice Okopaniny: brambory, řepa Olejniny: řepka olejná, slunečnice Pícniny: jetel luční, tolice vojtěška Luštěniny: hrách, bob, čočka Další: mák setý, chmel, zelí, cibule, len,… Plevele Penízek prorostlý, rozrazil rolní, srpek obecný, rmen rolní, mák vlčí, chrpa modrá,… Škůdci Rzi, plísně, houby,... Paličkovice nachová –námel

Fauna polí Škůdci Pavouci Mnohonožky a stonožky Hmyz Obojživelníci Mandelinka bramborová, bělásek řepový,… Pavouci Křižáci, lovčíci,… Mnohonožky a stonožky Hmyz Obojživelníci Ropucha zelená Plazi Ptáci Káně lesní, poštolka obecná, skřivan polní,… Savci Liška obecná, zajíc divoký, kuna lesní, srnec obecný,…

Ohrožení orné půdy větrná Degradace půdy Hnojiva Pesticidy Hutnění půd Eroze: vodní větrná

Remízky, meze a stromové formace Biokoridory Ochrana krajiny Migrační trasy Úkryt živočichů Potrava

Biomasa Biomasa = rostlinná hmota, alternativa fosilních zdrojů Biopaliva - řepka Dřevo, šťovík, konopí,… Spalování: menší množství oxidu uhličitého menší množství síry Vytápění, paliva

Pole a Brno