Obnovitelné zdroje Větrné elektrárny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Historie Vítr Větrné motory Využívání větrných motorů
Advertisements

Vodní elektrárny Marek Mik.
LODNÍ DOPRAVA.
Rozvodná elektrická síť
Větrné elektrárny Zpracovala: Jana Fojtíková
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ELEKTROMOTOR ZŠ Velké Březno.
Člověk a příroda.
Konstrukce princip a provoz
Větrné elektrárny Energie a ekonomika ve světě 3.A Jan Frydrych.
Alternativní zdroje energie
Větrná energie Energie větru.
VODA A ENERGIE František Čermák 13 let Zdeněk Hrubý 13 let 8
Česká republika-1 poloha, rozloha…
Vývoj člověka Lidé i jejich život na Zemi se postupně mění, vyvíjejí se. Gorila Gorila je jedním z lidoopů, který žije volně v některých pralesích. U nás.
Fy_102_Elektrické jevy_Elektromotor
Popis a funkce elektrárny
OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE
Elektrárny.
Větrné elektrárny.
06 Energie a její přeměny, stroje
Vodní energie Holeček Václav, Mikšátko Honza, Dočekal Petr, Šebestová Kristýna, Valentová Kristýna.
Vodní Elektrárna.
Větrná energie.
Michael Faltýnek, 2L VOŠ a SPŠE Olomouc
Ročníková práce Větrné elektrárny.
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
VODNÍ ENERGIE.
 Větrná energie jakou součást obnovitelných zdrojů energie nabízí jedno z možných východisek při řešení globálních klimatických změn a mizejících ložisek.
Vodní energie Aleš Sekal.
Vznik střídavého proudu sinusoida
Dariusova větrná elektrárna
Česká republika: Tepelné elektrárny Hospodářský zeměpis
Elektrický generátor Elektrický generátor je elektrický stroj, sloužící k přeměně jiných druhů energie na energii elektrickou. Nejčastěji se jedná o rotační.
Generátory elektrického napětí
ELEKTŘINA Z VĚTRU PRO KAŽDÉHO.
Finanční náročnost instalace miniturbínky
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výroba elektrické energie
Větrná elektrárna Větrná energie je označení pro oblast technologie zabývající se využitím větru jako zdroje energie. Nejobvyklejším využitím jsou dnes.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tato prezentace byla vytvořena
VYUŽITÍ MALÉ VĚTRNÉ ELEKTRÁRNY PRO VYTÁPĚNÍ MALÝCH OBJEKTŮ
Využití energie Slunce
Alternativní Zdroje Energie Autoři: Jiří Preclík Pavel Kopáček Emil Pišta : VII. D třída: VII. D.
Alternátory s vyniklými póly - hydroalternátory
Automatizační technika
Obnovitelné zdroje energie. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
Richard Dlouhý. Druhy elektráren  Vodní  Solární  Jaderná  Větrná  Tepelná  Geotermální Tyto elektrárny vytvářejí elektrickou energii.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotacePřehled.
Vodní elektrárny. Vypracovala: Veronika Prokešová, 15 let, třída 9.A a Jana Máčková, 15. let, třída 9.B ZŠ Chomutov, ak.Heyrovského Ak.Heyrovského 4539.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Obnovitelné zdroje energie, jsou zdroje, které mají schopnost se částečně nebo úplně obnovovat.(samy nebo za pomoci člověka)
ZŠ Strossmayerovo nám. 4, Praha 7 Autor: Ing. Miroslava ROMANOVÁ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav AUTOR: Jana Valášková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 13 _FYZIKA TÉMA: Elektrárny – typy elektráren ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
Elektrické točivé stroje
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Finanční náročnost instalace miniturbínky
Větrná energie Dominik Šnajdr 8.A.
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_08_Člověk a energie
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ / /21
Na příště… Nastuduj si článek na:
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_109_Fyzika_elektrárny_II
Obnovitelné zdroje energie a blízká budoucnost
Transkript prezentace:

Obnovitelné zdroje Větrné elektrárny

Rotor Rotor větrné elektrárny je zařízení, které odebírá energii větru. Přímočarý pohyb vzdušné masy, rotor převede na točivý pohyb, který se využívá k roztáčení elektrického generátoru a výrobě elektrické energie.

Rotor Srdce větrné elektrárny. Každý výrobce používá svůj princip soustrojí, tedy liší se i vybavení strojovny. Celá strojovna je ale vždy umístěna v sklolaminátové gondole. Nejčastěji je rotor umístěn na hřídeli.

Stožár Výška stožáru se v dnešní době standardně pohybuje od 40 do 110m. Najdeme ale nižší i vyšší instalace.

Základ Stožár je přišroubován k betonovému základu. To je nejtěžší součást z celé větrné elektrárny (hmotnost bývá přes 1000tun), ale nebývá vůbec vidět.

Historie větrných elektráren Větrnou energii používá lidstvo od dávnověku. Vítr poháněl plachetnice, větrné mlýny, vodní čerpadla. S větrnými motory se setkáváme už ve starověké Číně. Ve větrných mlýnech se větrná energie využívala v minulosti i na území našeho dnešního státu. Historicky je postavení prvního větrného mlýna na území Čech, Moravy a Slezska doloženo již v roce 1277 v zahradě Strahovského kláštera v Praze. Největší rozkvět doznalo větrné mlynářství v Čechách ve 40. letech 19. století, na Moravě a ve Slezsku o něco později. Celkem bylo na území dnešní ČR evidováno a je historicky ověřeno 879 větrných mlýnů.