2014 Výukový materiál EK 01 - 04 Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/03.0005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Smíšené a listnaté lesy
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
Přírodní rezervace na území Ostravy
Stromy.
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
BIOSFÉRA ČR.
Les.
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Lesy jako zdroj včelí pastvy
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
Povrch ČR.
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Přírodopis  Prezentace zaměřená pro přípravu na závěrečný poznávací test z přírodopisu druhého pololetí 6. ročníku základní školy!
LESNÍ PATRA.
Společenstvo les – test
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Sada fotografií na poznávání č.11 Stromy a keře
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
LISTNATÉ STROMY A KEŘE V OKOLÍ ŠKOLY
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Pedosféra Filip Bordovský.
Vyznáte se?? V následující prezentaci, Vám dám takový malý testík…
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Příroda ČR – přirozené ekosystémy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Stanovení hustoty a velikostní struktury populace stromů v lužním lese
KRAJINNÉ TYPY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Fytogeografické člení zemského povrchu
E NDEMITY, RELIKTY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
R OZŠÍŘENÍ ROSTLIN NA Z EMI Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo:
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Trénink krytosemenných dřevin
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Les-Lesní patra.
FYTOGEOGRAFICKÉ ČLENĚNÍ ČR
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
OKOLÍ BYSTŘICE PROJEKT NAŠÍM ÚKOLEM BYLO: Ekologicky zhodnotit území od Doubravy po silnici na Jeníkov - Stávající situace - Proč je Bystřice.
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Zpracoval : Petr Kuryviál. Děvín Největší vrchol pavlovských vrchů s nadmořskou výškou 549 metrů. Jedná se o podlouhlý hřeben s dvěma vrcholy. Na větším.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
VEGETAČNÍ PÁSY.
Název prezentace (DUMu): Společenstva
Přírodní společenstva v České republice
TYPY PROSTŘEDÍ.
Krajina České republiky
Společenstva lesů - stromy
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Biota ČR - Prezentace s výkladem
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Přírodní společenstva v České republice: LES
Dřeviny, nauka o dřevinách
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Jednoděložné čeleDě Bohumil Bareš
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Geobiocenologický klasifikační systém
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento projekt je spolufinancován ESF a SR ČR

 současnou vegetaci neboli společenstvo České republiky tvoří:  soubor lesních a nelesních společenstev  společenstva se formovala od skončení dob ledových  přímý a nepřímý vliv člověka

 naše krajina prošla významnými proměnami ve dvou časových obdobích:  a) v neolitu > první zemědělci káceli lesy a zakládali pastviny i pole  u nás asi před 7000 lety  b) ve středověku > osídleny podhorské a horské oblasti

 lesní společenstva:  olšiny  na zamokřených stanovištích  v pahorkatině  olše, ostřice, kosatec,  lužní lesy  podmíněny periodickými záplavami  vrba, topol, dub, jasan, dub, lípa, jilm

 teplomilné doubravy  rozšířeny v pahorkatinách  nejteplejší oblasti Čech a Moravy  dub zimní, javor, dřišťál, hloh, kakost  dubohabřiny:  vázány na teplejší pahorkatiny  dub letní, habr, líska, ptačí zob, ptačinec

 kyselé doubravy  v pahorkatinách  na kyselých horninách – žula, rula  chudé hnědozemní půdy  dominantní je dub zimní  bika ladní, kostřava

 lesní společenstva:  bučiny  podhorský a horský stupeň  buk, jedle, javor, mařinka vonná  suťové lesy  vyskytují se na prudkých kamenitých svazích  zásoba dusíkatých látek i vody  Javor mléč  významná půdoochranná funkce

 horské smrčiny  ve vyšších horských polohách  jednoznačně smrk  jeřáb ptačí, kokořík přeslenitý, žebrovice  probíhá zde tzv. horní hranice lesa  nad ní dominuje borovice kleč  po imisích smrk nahrazen výsadbami cizího původu

 nelesní společenstva:  společenstvo vod a mokřadů:  druhově chudá společenstva  rozhodující faktory > hloubka vody a její kolísání,  obsah živin i kyslíku  rákosiny  společenstvo rašelinišť  horské a podhorské oblasti  na kyselých půdách  rašeliníky > rozkládají se > rašelina  rosnatka  Šumava, Krkonoše, Krušné hory, Jeseníky

 společenstvo luk a pastvin  náhradní společenstvo lesů  podmíněno určitými hospodářskými zásahy  > kosení, pastva, hnojení, dosévání  pcháč oset, ovsík,blatouch, přeslička  xerotermní travinná společenstva  teplé a suché stanoviště  výslunné svahy  sveřep, kavyly

 KINCL, Lubomír, Miloslav KINCL a Jana JAKRLOVÁ. Biologie rostlin: pro 1. ročník gymnázií. 4., přeprac. vyd. Praha: Fortuna, 2006, 302 s. ISBN