Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odraz světla na rozhraní dvou optických prostředí
Advertisements

Geometrická optika Mgr. Alena Tichá.
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
Světelné jevy a jejich využití
Rozdělení kulových zrcadel a zobrazovací význačné paprsky
Zobrazení dutým zrcadlem
Geometrická optika Mgr. Andrea Cahelová Hlučín 2013.
AZ KVÍZ Starověké Řecko.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Práce a energie

Zobrazení zrcadlem a čočkou
Světelné jevy Optika II..
19. Zobrazování optickými soustavami
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
DALEKOHLEDY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lom světla.


39. Geometrická optika II Martin Lola.
Odraz světla.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain z WWW:
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - dutá
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - rozptylky
04/2012STROPY1 VY_32_INOVACE_514 Anotace: Materiál je vytvořen pro žáky 2. ročníku odborného vzdělávání s výučním listem oboru tesař. Je určen k zábavnému.

Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Geometrická optika
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Světlo, optické zobrazení - opakování
PYRAMIDA Jaderná fyzika
Souhrnné otázky, Světelné jevy
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Třída 3.B 3. hodina.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Transkript prezentace:

Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Pravidla hry Pomůcky: hrací kostka, stopky 1. Hru hrají dva hráči (dvě družstva). 2. Hru zahajuje hráč, který hodí vyšší počet bodů na hrací kostce. 3. Hráč vybere políčko s číslem od 1 do 28 z hracího pole. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Od jejího přečtení běží časový limit na odpověď 30 až 60 sekund. V případě správné odpovědi se hra vrací na základní hrací pole. 4. Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat do hracího pole barvu hráče, který danou otázku odpověděl správně, a to kliknutím na příslušné pole postranní tabulky v barvě hráče. 5. V případě nesprávné odpovědi dostává možnost druhý hráč. Pokud odmítne odpovědět, rozhoduje o přidělení hracího políčka hod kostkou s vyšším počtem bodů. 6. Otázky volí družstva vždy střídavě. 7. Ve hře vítězí hráč, kterému se podaří nejrychleji propojit všechny tři strany trojúhelníku, nebo má vyšší počet získaných polí při odkrytí všech otázek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

1. Jak se nazývá veličina (λ), která charakterizuje světlo? VLNOVÁ DÉLKA ŘEŠENÍ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2. Jak se nazývá záření s vlnovou délkou kratší než viditelné světlo? ŘEŠENÍ ULTRAFIALOVÉ (UV) ZÁŘENÍ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

ŘEŠENÍ INFRAČERVENÉ ZÁŘENÍ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 3. Jak se nazývá záření s vlnovou délkou větší než viditelné světlo, ale menší než mikrovlnné záření?

ŘEŠENÍ km/s ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 4. Hodnota rychlosti světla ve vakuu je …

5. Z jakých základních barev se skládá světelné spektrum? ŘEŠENÍ Č, O, Ž, Z, M, F ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

6. Jedna z fází Měsíce, kdy je Sluncem osvětlená celá polokoule přivrácená k Zemi, se nazývá … ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. ÚPLNĚK ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ NOV ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 7. Jedna z fází Měsíce, kdy není přivrácená část jeho povrchu k Zemi osvětlena Sluncem, se nazývá …

8. Jaký obraz vzniká v rovinném zrcadle? ŘEŠENÍ STEJNĚ VELKÝ JAKO PŘEDMĚT STRANOVĚ PŘEVRÁCENÝ VZPŘÍMENÝ ZDÁNLIVÝ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

ŘEŠENÍ DUTÁ, VYPUKLÁ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 9. Jaké znáte druhy kulových zrcadel?

ŘEŠENÍ OHNISKO ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 10. Jak se nazývá bod, který leží v polovině vzdálenosti mezi středem a vrcholem kulového zrcadla?

ŘEŠENÍ VRCHOL ZRCADLA ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 11. Jak se nazývá průsečík optické osy se zrcadlem?

ŘEŠENÍ KE KOLMICI ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 12. Pokud při lomu světelného paprsku na rozhraní dvou prostředí nastane případ, že úhel dopadu je větší než úhel lomu, potom mluvíme o lomu …

ŘEŠENÍ OD KOLMICE ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 13. Pokud při lomu světelného paprsku na rozhraní dvou prostředí nastane případ, že úhel dopadu je menší než úhel lomu, potom mluvíme o lomu …

ŘEŠENÍ SPOJKY ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 14. Čočky, které mění rovnoběžný svazek na sbíhavý, se nazývají …

ŘEŠENÍ ROZPTYLKY ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 15. Čočky, které mění rovnoběžný svazek na rozbíhavý, se nazývají …

16. Jaký obraz vzniká u rozptylky? ŘEŠENÍ ZDÁNLIVÝ VZPŘÍMENÝ ZMENŠENÝ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

ŘEŠENÍ OTTO WICHTERLE ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 17. Jak se jmenuje vynálezce kontaktních čoček?

ŘEŠENÍ LIDSKÉ OKO ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 18. Jak se nazývá párový orgán, který člověku umožňuje vidět?

ŘEŠENÍ LUPA ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 19. Jak se nazývá optický systém používaný na optické zvětšení pozorovaného předmětu, který je dostatečně malý a nachází se v blízkosti pozorovatele?

ŘEŠENÍ DALEKOHLED ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 20. Jak se nazývá přístroj k optickému přiblížení pomocí dvou soustav čoček nebo zrcadel – objektivu a okuláru, jímž se obraz pozoruje?

ŘEŠENÍ MIKROSKOP ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 21. Jak se nazývá optický přístroj pro zobrazení malého sledovaného objektu ve větším zvětšení?

SVĚTELNÝ TOK ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 22. Fotometrická veličina označující světelnou energii, kterou zdroj vyzáří za časovou jednotku, se nazývá … ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ OSVĚTLENÍ ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 23. Fotometrická veličina, jejíž hlavní jednotkou je lux, se nazývá …

24. Jak se lidově nazývají jevy spojené se spodním a svrchním zrcadlením? ŘEŠENÍ FATA MORGANA ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

25. Jak se nazývá prostor za tělesem, kam neproniká světlo? ŘEŠENÍ STÍN ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

26. Oční vada, při které se paprsky světla usměrněné čočkou sbíhají až za sítnicí, a na sítnici tedy nevzniká ostrý obraz, se nazývá … ŘEŠENÍ DALEKOZRAKOST ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

ŘEŠENÍ ROZPTYLKOU ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 27. Krátkozrakost se napravuje brýlemi s čočkou …

ŘEŠENÍ SPOJKOU ZPĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 28. Dalekozrakost se napravuje brýlemi s čočkou …