Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: KONSTRUKČNÍ ÚLOHA NA OTOČENÍ Označení DUM: VY_32_INOVACE_02_1_18 Autor: Mgr. Helena Šenkeříková Datum: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Matematika Tematický okruh: PLANIMETRIE Ročník: 2. ročník Anotace: Názorné řešení konstrukční úlohy na shodné zobrazení – otočení Použitá literatura: Planimetrie, učebnice pro gymnázia, autor RNDr. Eva Pomykalová, vydalo nakladatelství PROMETHEUS
OTOČENÍ Jsou dány tři různé rovnoběžky a, b, c. Na přímce a je dán bod A. Narýsujte rovnostranný trojúhelník ABC tak, aby bod B ležel na přímce b a bod C na přímce c.
I. Náčrt a rozbor
Jsou dány tři různé rovnoběžky a, b, c. Na přímce a je dán bod A. Narýsujte rovnostranný trojúhelník ABC tak, aby bod B ležel na přímce b a bod C na přímce c. II. Konstrukce
ÚKOL Jsou dány dvě rovnoběžky a, b vzdálené od sebe 5 cm. V rovinném pásu ohraničeném těmito rovnoběžkami leží bod C, vzdálený od přímky a 1,5 cm. Narýsujte rovnostranný trojúhelník ABC tak, že A a, B b a vrchol C je bod C.
VÝSLEDEK