Úvod do programování2 Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák Web: xjv.webnode.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Typová konverze, oblast platnosti, paměťové třídy 9 Verze
Advertisements

Pro začátek něco lehčího
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Pascal - příklady.
Programování funkcí v Excelu
Vstupy a výstupy v JavaScriptu Vstup: použitím metody prompt objektu window čtením hodnot z položek formuláře Výstup : použitím metody alert objektu window.
Základní pojmy v jazyce C
Programování 2 Cvičení 5.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. Jazyk PHP (Hypertext PreProcessor) je intepretovaný jazyk určený pro web. Je celkem jednoduchý, snadno přenositelný.
Prezentace a vysvětlení programového prostředí NXC
Programování v Pascalu
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
Programování v Pascalu Přednáška 5 RNDr. Hana Havelková.
Konstanty jsou datové objekty jejich hodnoty nelze v programu měnit Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA = “Zadej.
C# pro začátečníky Mgr. Jaromír Osčádal
Druhé cvičení Vytváření identifikátorů Datové typy
Programování v Pascalu Přednáška 7
Programování PA - 2.
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
Základy Visual Basicu.
PHP PHP – základy syntaxe (část 1) - 03 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
C# - struktury, výčtové typy, pole
Algoritmizace a programování
Informatika I 3. přednáška
Vyučovací hodina 1 vyučovací hodina: Opakování z minulé hodiny 5 min Nová látka 20 min Procvičení nové látky 15 min Shrnutí 5 min 2 vyučovací hodiny: Opakování.
Jednoduché datové typy
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Operátory (2. část) 4 Verze
PB161 Jmenné prostory, I/O proudy PB161 | Jmenné prostory, IO proudy PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování.
Datové typy a práce s nimi
DEKLARACE PROMĚNNÝCH A KONSTANT
Úvod do Pascalu. Co je Pascal? vyšší programovací jazyk poskytuje prostředky pro popis algoritmů, které odrážejí povahu řešených problémů, a nikoliv technickou.
Proměnné v PHP Každý programovací jazyk pracuje s nějakými hodnotami. To, do čeho se tyto hodnoty ukládají, se nazývá proměnné. Každý programovací jazyk.
Cvičení.
3. Příkazy  Příkazy dělíme na jednoduché a strukturované.  Jednoduché příkazy - žádnou jejich dílčí částí neni příkaz - přiřazovací, vstupu a výstupu,
Návrh a tvorba WWW Cvičení 4
PictureBox u vkládání obrázků u vlastnost Picture pomocí příkazu LoadPicture u přiřazení obrázku mezi dvěma prvky PictureBox Auto.Picture = AutoCerv.Picture.
Konstanty u jsou datové objekty u jejich hodnoty nelze v programu měnit u Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA.
VISUAL BASIC PRALG.
Návrh a tvorba WWW Přednáška 5 Úvod do jazyka PHP.
Objektově orientované programování - cvičení 1
10. Dynamické proměnné Dynamická proměnná se nezavádí deklarací proměnných, ale vzniká za běhu programu provedením speciálního příkazu. Nemá přidělen žádný.
2 UDÁLOSTI ONMOUSEOVER, ONMOUSEOUT Odkaz Událost je část kódu vyvolana za určité (uživatelem vyvolané) situace (kliknutí myší, přejetím kurzorem myši,
STRING A UKAZATELE. Co to je řetězec? Řetězec v Javě je samostatný objekt. Je konstantní, co znamená, že jednou vytvořený řetězec nelze změnit. Chceme-li.
Počítače a programování 1 7.přednáška. Základy Pole ve třídách a metodách Pole Arrays.
Příklady v jazyku C – část 1. Výstupy pomocí printf. printf(" Tisk textu \n v apostrofech \n ") ; p=10; printf("%d\n", p) ; /* tisk konstanty */ printf("Tisk.
Datové typy a operátory. Co jsou datové typy  Charakterizují proměnnou nebo konstantu – jaká data obsahuje  Data jsou v počítači ukládána jako skupiny.
ZÁKLADNÍ POJMY. ZDROJOVÝ TEXT PROGRAMU Tvoří: klíčová slova komentáře identifikátory.
Počítače a programování 1 2.přednáška. Základní lexikální struktura programu Program v jazyce Java je tvořen symboly a oddělovači Program Java je psán.
POSLOUPNOST test. ZKUSTE ODPOVĚDĚT Co je to komentář? Poznámky, které nám pomohou pochopit, když se k programu vrátíme po delší době, co jsme chtěli tou,
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. VYUŽITÍ JAZYKA Programování dynamických internetových stránek a webových aplikací vytvoření šablony webu kniha návštěv.
Úvod do programování Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Datové typy a operátory Základní programové.
Překladače 6. Sémantická analýza
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
Programování ÚVOD, PROMĚNNÉ, OPERÁTORY A PODMÍNĚNÝ PŘÍKAZ ERIK KRÁL.
Programování OPERÁTOR SIZEOF, FUNKCE, POLE JAKO PARAMETRY FUNKCÍ ERIK KRÁL.
Makra v Excelu syntaxe. Zápis nahraného makra SubEnd Sub O klíčová slova Sub a End Sub – začátek a konec makra O komentáře O text za znakem ', až do konce.
Počítače a programování 2
KIV/ZD cvičení 9 Tomáš Potužák.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Překladače Syntaktická analýza
Programovací jazyk C Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Algoritmizace a programování
Funkce výstupu (2) Funkce printf: deklarována v: stdio.h
5a. Makra Visual Basic pro Microsoft Escel
Překladače 6. Sémantická analýza
Opakování ze 3. cvičení deklarace proměnných výpis na monitor (výstup)
CU01 Informatika II 2/13 Základy algoritmizace
Transkript prezentace:

Úvod do programování2 Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák Web: xjv.webnode.cz

Proměnná a konstanta Proměnná je veličina, která může měnit svou hodnotu (to je její smysl), pojmenovaný kus paměti v PC Konstanta je veličina která vyjadřuje v celém kódu stejnou hodnotu (nastavujete ji, abyste měli jistotu, že se vám nepřepíše, např. Pi) Většinou však nastavujete více proměnné

Využití konstanty v PHP

Zápis proměnné Int moje_cislo = 2; (deklarace) moje_cislo = moje_cislo + 3; Alternativní přičtení čísla moje_cislo += 3; Moje_cislo ++; (zvýšení hodnoty proměnné o 1) Zápis konstanty (příklad) Const Const float pi = 3,14

Identifikátory Jména proměnných, konstant, funkcí, objektů Nesmí obsahovat jiné znaky než písmena anglické abecedy (bez diakritiky), čísla a podtržítko Př: moje_promenna2 int moje_promenna2

Datový typ Určuje jakých hodnot může nabývat proměnná, konstanta, objekt, funkce Základní datové typyPříklad zápisu proměnné Integer (číslo)Int moje_cislo Float (desetinné číslo)Float desetinne_cislo String (text)String muj_text Boolean (true nebo false)Bool logicka_promenna

Deklarace Zápis indentifikátoru + datového typu + přiřazení moje_cislo = 10 moje_cislo integer 10 Příklad v C#: int moje_cislo = 10; (znamená že proměnná moje_cislo bude datového typu integer (celé číslo) a bude mít počáteční hodnotu 10

Přetypování

Výraz Je tvořen operátory, operandy a spec.znaky Operandem může být: Proměnná, Konstanta, Volání funkce, Výraz Základní operátory: + - * / Příklad výrazu: vysledek = cislo1 + cislo2;

Příklady výrazů

Ovládací prvky Textové pole Popisek Tlačítko Atd…

Vlastnosti ovládacích prvků

Vlastnosti textového pole

Příště Písemka na základní VD (větvení programu) Řídící struktury programu Řídící struktury programu Události, přiřazovací příkaz Události, přiřazovací příkaz