1 VIKBA32 Informační vzdělávání Nástroje ve službách informačního vzdělávání Mgr. Jan Zikuška22.3. 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití cloudových služeb ve školství
Advertisements

E-learningové kurzy BC Primary Essentials TKT Essentials Learning Technologies for the Classroom CLIL Essentials.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Sociální sítě.
Komunikace v malé neziskové organizaci AIESEC ČZU Praha Ondřej Fišer, Markéta Klucová.
Ústřední knihovna FSS MU ÚK FSS MU, místnost 1.30, Martin Krčál Sociální sítě sdílejte, komunikujte a spolupracujte online.
Google spouští Vyhledávání v reálném čase globálně.
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Projekt CEINVE: cíle a aktivity Mgr. Jan Zikuška Kabinet informačních studií a knihovnictví, FF MU.
Název: Co nám hrozí na internetu
Zkušenosti ze studijního pobytu v univerzitní knihovně University College of Borås Bibliotheca Academica – CPVŠK Plzeň, 5. listopadu 2008 Lucie Vyčítalová.
Hana Landová Univerzita Karlova v Praze, ÚISK Zdeňka Civínová
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Eva Filípková Informační zdroje = zdroje, který přináší uživatelům informace, = zdroje, který přináší uživatelům informace, poznatky.
ICT podpora komunikace nejen v distančním vzdělávání DisCo 2010, Plzeň, Jiří Jelínek Lukáš Novotný Fakulta managementu Jindřichův Hradec VŠE.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Jako intranet Bc. Jan Beneš. Intranet - obecná funkcionalita  sdílení dokumentů  diskusní fórum  databáze kontaktů  novinky a aktuality  firemní.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
Půjčování čteček jako služba knihovny Mgr. Ilona Trtíková Ústřední knihovna ČVUT Seminář E-knihy
e-learning Lucie Rohlíková
1 Bez bariér: e-Learning, webináře a virtuální světy Mgr. Jan Zikuška Bc. Helena Selucká
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace Operační program Rozvoj lidských zdrojů Opatření 3.2.
Reklama na internetu zdarma ne všude je třeba platit Radek Volf |
Apple Computer Jan Šimík, Education manager, Apple IMC
New Marketing Media Michal Pilík.
WEBOVÝ PORTÁL ŽIVOT ONLINE.CZ. OBSAH Komu je portál určen Spolupráce Obsah portálu Návrh grafické podoby Účel.
Sociální sítě.
Sociální sítě I Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Propagace Martin Krčál VIKBB42 Knihovnické procesy a služby Brno, 9. května 2012 propagace nových služeb.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Web 2.0, folksonomie a uživatelská rozhraní Lenka Němečková Eliška Pavlásková Založeno mimo jiné na prezentacích prof. B. Whitea „The Promise of Rich User.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: říjen.
 Sociální síť, komunita, mobilní aplikace  Sdílení, vytváření, čtení článků.
Komunitní role knihoven. Komunití role knihoven je důležitá součást systému knihoven Koncepce rozvoje knihoven Priorita C -9, 10.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ.
 Podle řady nezávislých zdrojů se sociální sítě staly nejčastější aktivitou na internetu, čímž sesadily pornografii. A to je pravděpodobně jen začátek.
Evropské jazykové portfolio v praxi
Jitka Bláhová, Univerzita Hradec Králové
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Základní škola, Březinská 1702, Vlašim
VIKBA32 Informační vzdělávání Modely informační gramotnosti
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Informační vzdělávání Nové trendy, web 2.0. IG a web 2.0 Decentralizované služby, kooperace, agregace zdrojů, princip aktivní účast uživatelů Důsledky.
Sociální sítě Sociální síť, je propojená skupina lidí, kteří se navzájem ovlivňují. Sociální síť není tvořena na základě zájmů, vazeb nebo z podobných.
© 2004 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice e-Education Andrea Barešová Account.
Petr SUCHÁČEK, Gabriela ŠTEFANOVÁ. * Teoretická část  Instituce a ICT  Učitelé a ICT  Studenti a ICT * Empirická část  Dotazníkové šetření mezi spolužáky.
Július Hájek On-line Marketing Manager Microsoft
TWITTER Sociální sít ě. Co to je TWITTER? Sociální síť Funguje na principu tzv.mikroblogu Vedle Facebooku patří k nejpopulárnějším sítím na světě Uživatelé.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Elektronické formy vzdělávání na UK MUDr. Jitka Feberová, Ph.D.
Uvadající význam značek David Antoš, Lupa.cz. Kdo jsem? David Antoš Jabber:
FB – dobrá praxe Podněty a inspirace z MZK (poděkování Jaroslavě Dvořákové) a Jablonného v Podj. (poděkování Daně Zpěvákové) a dalších knihoven.
Přátelství a internet Lenka Hlavatá. Skype Skype je konečně opravdu dokonalý nástroj pro telefonování po internetu. Umožňuje bezplatně telefonovat z jednoho.
JAK LZE VYUŽÍVAT INTERNET - SABINA JANDÁČKOVÁ -. -KOMUNIKACE, SDÍLENÍ MULTIMEDIÁLNÍCH DAT, ZÁBAVA (HRY, APLIKACE) -ZAKLADATEL: MARK ZUCKERBERG -PŮVODNĚ.
ELearningový kurz informační výchovy na MZLU v Brně Zuzana Streichsbierová 3. června 2008, Informační den ÚVIS.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
Online aplikace pro rozvoj ICT kompetencí učitele Radek Maca Počítač ve škole 2016.
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Knihovna UTB ve Zlíně a její (nejen) elektronické služby PhDr
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
SOCIÁLNÍ SÍTĚ.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Městská knihovna jevišovice
Tvorba a zveřejňování e-publikací na Masarykově univerzitě
Jak lze využívat internet
VIKBA32 Informační vzdělávání
VIKBA32 Informační vzdělávání
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

1 VIKBA32 Informační vzdělávání Nástroje ve službách informačního vzdělávání Mgr. Jan Zikuška

2 Troška čísel na začátek

milionů 2,4 miliardy Počet uživatelů internetu

,9 PB PB 1PB = 1024 TB Přenos dat po internetu za měsíc

Počet zaslaných tweetu Počet vyhledávání na Google Videa nahraného na Youtube (v hod) Nových mobilních uživatelů „Utraceno“ na e-shopech (v dolarech) Nových Tumblr (blog) příspěvků hodin $ Každou minutu na internetu

Měsíčně aktivních uživatelů Mobilních uživatelů Každý den nahraných fotek Každý den „lajků“ Průměrný čas měsíčně 955 milionů 425 milionů 250 milionů 2,7 miliardy 6: Sociální sítě - Facebook

Podíl uživatelů Facebooku v % Podíl uživatelů Twitteru v % Denně přehrání videa na YouTube Lidé s přístupem k internetu Času týdně s tabletem 33% 50% (asi 140 mil. aktivních) 200 milionů 1,2 miliardy 13,9 hodin Mobilní data

Počet vydavatelů e-knih (poměr) E-knih na 100 tišt. knih (na Amazonu) Nej. důvod ke čtení e-booků (USA) Kolik přečte Američan za rok? - nečtenář e-knih / čtenář e-knih 4/5 (asi 80%) 114 výuka 15 / 24 Čtení a čtečky

Pracujte individuálně nebo diskutujte s kolegou (5 min) Pozorně si prohlédněte následující seznam nástrojů Sestavovaný on-line na základě hlasování více než 500 odborníků na vzdělávání z celého světa. Čísla za každým nástrojem udávají umístění v žebříčku v předcházejících letech (2011, 2010, 2009, 2008) Co Vás zaujalo? Překvapilo? Co jste očekávali? Aktivita

1. Twitter 1 | 1 | 1 | YouTube 2 | 2 | 3 | Google Docs 3 | 3 | 5 | 7 4. Google Search 15| 11| 8 | 6 5. WordPress 5 | 8 | 6 | 5 6. Dropbox 6 | 13| 71= | – 7. Skype 4 | 6 | 11= | 4 8. PowerPoint 19| 21| 13 | 8 | 9. Facebook 14| 9 | 31= | 24 | 10. Wikipedia 11| 16| 17 | Moodle 8 |10 | 14= | 9 | Top 11 Tools from C4LPT (Jane Hart)

Learning Management System Integrují široké spektrum nástrojů Nejen výuka, ale i komunikace a administrace Synchronní i asynchronní komunikace Komerční i open source Vhodné pro ucelené e-kurzy! Jaké jsou výhody a jaké nevýhody (znáte IS, ELF)?

Sociální sítě a nástroje pro komunity Jednoduchá komunikace. Zároveň plní propagační funkcí. Vhodné pro všechny možné aktivity. Na co si dávat pozor? Jaká je největší síla, na co především použít?

Tvorba a sdílení – audio, video, animace Výhody X nevýhody multimediálního obsahu? Publikování bez omezení Podcast – ipod a mobil v každé ruce Streaming – za málo peněz hodně muziky

Tvorba a sdílení – text a prezentace Jak lze využít blog ve vysokoškolské knihovně? Sdílená tvorba textu – podpora spolupráce Prezentace studijního obsahu Jednoduchost X efektivita Široké spektrum využití

Komunikace Jednoduchá forma X roztříštěnost Webináře ›Náročnost na přípravu, technologie ›Sdíleni pracovní plochy, dokumentů ›Audio a Video, Chat, Ankety

Mobilní aplikace a rozšířená realita Atraktivita a trend Náročnost na přípravu X efektivita Spíše doplňkové – rozšířenost zařízení 3 důvody proč využívat. 3 argumenty proč nemá smysl používat. 1 nápad pro využití kdekoliv ve výuce.

Virtuální světy a hry „all American teens play computer... games... the gaming experience is rich and varied, with a significant amount of social interaction“ (Pew Research Center, 2008) „certain types of video games can have beneficial effects, improving gamers’s dexterity as well as their ability to problem-solve“ (American Psychological Association, 2008)

Má to cenu řešit? KLADY X ZÁPORY

Bariéra v učiteli (ICT a pedagogické kompetence) Motivace studujícího – učit se? ICT gramotnost studujícího? Sociální a psychologická vzdálenost? Nevhodnost obsahu? Finanční a časová náročnost na přípravu? Zápory technologií ve vzdělávání

Snadná aktualizace obsahu a jeho transfer Komunikace a interakce mezi studenty Individuální studijní potřeby Motivace k procesu učení Neformální učení Sebevzdělávání a rozvoj učitelů Přínos technologií ve vzdělávání

MANUÁL! JAK NA TO?

Je vždy individuální – podle potřeb/možností … PROČ? Co vlastně chceme dělat? ›Komplexní on-line kurz ›Kurz bez zásahu učitele (tutora) ›Webové řešení pro inspiraci ›Kombinaci tradiční a on-line výuky ›Neformální vzdělávání ›Drobnosti a zábavu ›Spoustu dalších cílů Jak na to?

Stripy na UPOL v Olomouci Portál IVU na UTB ve Zlíně Blog studuj kreativně – MU a UTB Skupina na FB pro e-kurz KPI22 na KISK Ostrov v Secondlife (Sheilla Webber) PRO INSPIRACI TŘEBA

24 Těším se na příště Hezký víkend Inovace předmětu byla podpořena z projektu: Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU. Registrační číslo projektu CZ.1.07/2.2.00/