Vazby mezi složkami marketingu a logistiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistické náklady Ivan Gros
Advertisements

Logistika Ing. Jan Pivoňka.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Úvod do logistiky Historie vzniku logistiky Definice logistiky
Marketingový mix 4 P.
Doc. Ing. Tomáš Šubrt, Ph.D. Katedra systémového inženýrství
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
MARKETINGOVÝ MIX.
DI3MK_EPP1 Ekonomika a řízení průmyslových podniků 1
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Grafické zobrazení příkladu RETURN MANAGEMENT J.Skorkovský KPH.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_20_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Transport (8. ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Inquiries 06C8 AutorLadislava Pechová Období.
Tutorial: Economic Lyceum Topic: State Economic Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Teaching programme: Economic lyceum Topic: Economic State Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
3 Řízení materiálového hospodářství a fyzické distribuce
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Mass media and advertising Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Online piracy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Milan Cvrkal Dynamics ERP Insider Product Specialist Czech Republic Microsoft.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Vítejte na MARKETINGU.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_05_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_09.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Mechanik - elektrotechnik Topic: Basics of electrical engineering the 2nd. year Measuring inductance Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Vítejte na MARKETINGU. Údaje Vyučující: Klára Doležalová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
 Piston pumps are a type of water pumps which cause the liquid to flow using one or more oscillating pistons.
CENA - PRICE - PREZZO - PRIX - PREIS - PRECIO Jitka Dvořáková duben 2015.
3. Přednáška - ZÁKAZNICKÝ SERVIS
4. přednáška - LOGISTICKÉ NÁKLADY
8. Marketing.
2. přednáška - ŘÍZENÍ MATERIÁLOVÉHO TOKU
Model strategie marketingového mixu
Základy marketingu. Údaje Vyučující: Klára Kašparová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Complaints 06C16 AutorLadislava Pechová Období.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětKonverzace.
Tutorial:Business Academy Topic: Stock in trade Prepared by:Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
DIRECT MARKETING POSÍLENÍ ZNAČKY NA ZAHRANIČNÍM TRHU MIROSLAV NEČAS.
Big Data-Analytics.
Mezibuněčná komunikace Inaktivní osteoklasty
Tvorba marketingového mixu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Distribuční politika klíčová slova
Introduction to MS Dynamics NAV XVIII. (Reminders)
Introduction to MS Dynamics NAV XX. (Combined Shipments)
Vítejte na MARKETINGU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Observational studies. Curious look into available data from the CT.gov registry.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Introduction to MS Dynamics NAV (Return Management)
SHOPPER TRENDY NIELSEN SNÍDAŇOVÝ WORKSHOP
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Účetní schémata MS Dynamics NAV RTC-základy
Ing.J.Skorkovský,CSc. MASARYK UNIVERSITY BRNO, Czech Republic
Introduction to MS Dynamics NAV (ATP_CTP)
Transkript prezentace:

Vazby mezi složkami marketingu a logistiky Produkt Cena Propagace MARKETING Místo/úroveň zákaznického servisu Náklady na udržování zásob Přepravní náklady Figure 1-3 LOGISTIKA Množstevní náklady Skladovací náklady Náklady na vyřizování objednávek.

Logistika v běžném životě Kdy si všímáme logistiky? Ekonomické dopady Hlavní obchodní náklad Usnadňuje ekonomické transakce Přidává hodnotu ke zboží nebo službám vytvářením „užitku“

1 1 Definice logistiky Proces plánování, realizace a řízení efektivního, výkonného toku a skladování zboží, služeb a souvisejících informací z místa vzniku do místa spotřeby, jehož cílem je uspokojit požadavky zákazníků. Council of Logistics Management

Nature and Importance of Marketing Logistics Involves getting the right product to the right customers in the right place at the right time. Companies today place greater emphasis on logistics because: customer service and satisfaction have become the cornerstone of marketing strategy. logistics is a major cost element for most companies. the explosion in product variety has created a need for improved logistics management. Improvements in information technology has created opportunities for major gains in distribution efficiency.

Goals of the Logistics System Higher Distribution Costs; Higher Customer Service Levels Goal: To Provide a Targeted Level of Customer Service at the Least Cost. Lower Distribution Costs; Lower Customer Service Levels

Složky zákaznického servisu Předprodejní složky Prodejní složky Poprodejní složky Úroveň vyčerpání zásob Informace o stavu objednávky Složky cyklu objednávky Urychlení dodávek Přesuny zboží Přesnost systému Snadnost objednávání Zastupitelnost produktů Písemné prohlášení politiky zákaznického servisu Předání prohlášení zákazníkům Organizační struktura Pružnost systému Manažerské služby Instalace, záruka, úpravy, opravy, náhradní díly Sledování produktů Vyřizování reklamací, stížností, vrácené zboží Dočasná náhrada produktu

Definice Zákaznický servis je měřítko toho, jak dobře funguje logistický systém z hlediska vytváření užitné hodnoty času a místa pro určitý produkt, nebo službu. Proces, v jehož rámci jsou účastníkům dodávkového řetězce poskytovány přínosy z přidané hodnoty, a to nákladově efektivním způsobem. Představuje výstup logistického systému Nesmí být zaměňován se spokojeností zákazníků

Klíčové logistické činnosti 1 Klíčové logistické činnosti 6 Zákaznický servis Prognózování / plánování poptávky Řízení stavu zásob Logistická komunikace Manipulace s materiálem Vyřizování objednávek Balení Podpora servisu a náhradní díly Stanovení místa výroby a skladování Pořizování/nákup Manipulace s vráceným zbožím Zpětná logistika Doprava a přeprava Skladování

What is a marketing channel? A marketing channel consists of individuals and firms involved in the process of making a product or service available for consumption or use by consumers and industrial users.

Channel Flows A marketing channel can be compared to a pipeline that guieds the movement of entire merketing programs among channel members. Types of flows through the channel: Physical flow Ownership flow Information flow Payment flow Promotion flow

Nature of Distribution Channels: Why Use Marketing Intermediaries? Create greater efficiencies Transform producers product assortment into assortment wanted by consumers Match supply with demand Services and ideas must be available to target market For further details about this topic see pages 460-461

Why Use Marketing Intermediaries? An intermediary reduces the number of channel transactions Number of contacts without a distributor M x C = 3 x 3 = 9 Number of contacts with a distributor M x C = 3+ 3 =6 For further details about this topic see page 460

Traditional Marketing Channel Designs Producer Retailers or Dealers Distributors or Wholesalers Brokers or Agents Ultimate Buyers

The Design of Marketing Channels vs. INDIRECT DIST. DIRECT DIST. Use intermediaries to reach target market type location density number of channel levels Contact ultimate buyers directly using its own sales force or distribution outlets using the Internet through a marketing Web site or electronic storefront

The Design of Marketing Channels Direct distribution is typically used when: Buyers are easily identifiable Personal selling is a major component of the communication mix Organization has a wide variety of offerings for the target market Sufficient resources are available

The Design of Marketing Channels Direct distribution must be considered when: Intermediaries are not available for reaching target markets Intermediaries do not possess the capacity to service the requirements of target markets

The Design of Marketing Channels Indirect distribution must be considered when: Intermediaries can perform distribution functions more efficiently and less expensively Customers are hard to reach directly Organization does not have resources to perform distribution function

Channel Selection at the Retail Level Target Market Coverage Exclusive Selective Intensive Rolex Faberge Levi’s Sony Wrigley’s Coke

Dodatek Multilevel marketing Franchising

Conventional vs. Vertical Marketing Systems Manufacturer Wholesaler Retailer Consumer Conventional marketing channel Vertical marketing system Consumer Retailer Manufacturer Wholesaler For further details about this topic see page 465 Bull-whip effect

Types of Vertical Marketing Systems Corporate Common Ownership at Different Levels of the Channel i.e. Sears Types of Vertical Marketing Systems Contractual Contractual Agreements Among Channel Members Administered Leadership is Assumed by One or a Few Dominant Members i.e. Kraft Degree of Direct Control

Floor space of hypermarkets in squere meters per 1000 inhabitants