Násobení mnohočlenů SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor Mgr. Šárka Čížová Anotace
Advertisements

Sčítání a odčítání lomených výrazů
Výraz a jeho hodnota SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Číselné obory – racionální čísla a operace s nimi
Operace s lomenými výrazy
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Úprava mnohočlenu na součin pomocí vzorců
Číselná osa, intervaly SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Vlastnosti sčítání a odčítání
Odmocniny SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Náročnější úpravy algebraických výrazů
Procenta SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
VÝRAZY V ÚLOHÁCH AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty druhých ročníků všech učebních oborů, je zaměřena na osvojení.
Násobení mnohočlenů.
Převody jednotek objemu,
Množinové pojmy – průnik, sjednocení, rozdíl množin
Zlomky – usměrňování zlomků, porovnávání zlomků
Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)
* Násobení mnohočlenů Matematika – 8. ročník *
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny-násobení Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Násobení lomených výrazů
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_78.
procenta SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Zaokrouhlování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Množinové pojmy – množina, prázdná množina, podmnožina, rovnost množin
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
POMĚR AutorMgr. Šárka Čížová Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty prvních ročníků všech maturitních oborů,je zaměřena k osvojení pojmů.
Dělení mnohočlenu jednočlenem
Lomený výraz, smysl lomených výrazů
ÚMĚRA SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
ÚROK AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Digitální učební materiál je určen pro studenty prvních ročníků všech učebních oborů, slouží k osvojení pojmů úrok,
INTERVALY SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Převody jednotek délky, obsahu
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Mocniny s celočíselným exponentem
DRUHá a třetí odmocnina
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Vlastnosti násobení a dělení
Mnohočleny – sčítání a odčítání
Dělení mnohočlenu dvojčlenem
VÝRAZY OBSAHUJÍCÍ MOCNINY AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty druhých ročníků všech učebních oborů, je zaměřena.
VÝRAZY OBSAHUJÍCÍ ODMOCNINY AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty druhých ročníků všech učebních oborů, je zaměřena.
Lomené výrazy – smysl výrazu
Druhá mocnina dvojčlenu, rozdíl druhých mocnin
Souhrnné opakování - příklady k procvičení
Složené lomené výrazy SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Absolutní hodnota reálného čísla
Číselné obory-racionální a iracionální čísla
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 11 - Odmocniny NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Kvadratické rovnice - procvičování
Křížovka - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Násobení mnohočlenů SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace Autor Mgr. Lenka Závrská Anotace Prezentace PowerPoint je určena pro studenty druhých ročníků všech učebních oborů, je zaměřena na osvojení pojmu jednočlen, dvojčlen, mnohočlen. Výukový materiál slouží také k procvičení násobení mnohočlenů jednočlenem, dvojčlenem. Žáci si své vědomosti ověří samostatně na daných příkladech a následně zkontrolují správnost výpočtů. Očekávaný přínos Žák bude umět násobit mnohočleny jednočlenem, dvojčlenem a mnohočlenem. Tematická oblast Výrazy a jejich úpravy Téma Násobení mnohočlenů Předmět Matematika Ročník Druhý Obor vzdělávání Učební obory Stupeň a typ vzdělávání Střední odborné vzdělávání Název DUM Š21_S3_3_Násobení mnohočlenů Datum 30.6.2013 SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj

Násobení mnohočlenů Výraz vynásobíme jednočlenem, když tímto jednočlenem vynásobíme každý člen výrazu: (3x + 2y) · 2 = 6x + 4y 5x · (3x – 4y + 2) = 15x2 – 20xy + 10x 2ab2 · (3a + b – 1) = 6a2b2 + 3ab3 – 2ab2

Násobení mnohočlenů Součin dvou výrazů dostaneme tak, že každý člen jednoho výrazu vynásobíme členem výrazu druhého: (3x + 2y + 1) · (3x + 2) = 9x2 + 6xy + 3x + 6x + 4y + 2 = 9x2 + 6xy + 9x + 4y + 2 (ab + 3a – 2b) · (a – b) = a2b + 3a2 – 2ab – ab2 – 3ab + 2b2 = a2b + 3a2 – 5ab – ab2 + 2b2 5(x + y) · (2x - y) = (5x + 5y) · (2x – y) = 10x2 + 10xy – 5xy – 5y2 = 10x2 + 5xy – 5y2

Násobení mnohočlenů – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = (3x + 5y) · 2x = (4a + 2b) · (6b – 7a) = (x – 5y) · (5x + 3y) = (3x2 – 2y3) · (2x2 + 3y2) = (– 2 – 10x) · (6 + 20x – 5y) = – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = xy · (5x + 2y) · (6x – 2y + 5xy) =

Násobení mnohočlenů – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = (3x + 5y) · 2x = 6x2 + 10xy (4a + 2b) · (6b – 7a) = (x – 5y) · (5x + 3y) = (3x2 – 2y3) · (2x2 + 3y2) = (– 2 – 10x) · (6 + 20x – 5y) = – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = xy · (5x + 2y) · (6x – 2y + 5xy) =

Násobení mnohočlenů – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = (3x + 5y) · 2x = 6x2 + 10xy (4a + 2b) · (6b – 7a) = 24ab + 12b2 – 28a2 – 14ab = 10ab + 12b2 – 28a2 (x – 5y) · (5x + 3y) = (3x2 – 2y3) · (2x2 + 3y2) = (– 2 – 10x) · (6 + 20x – 5y) = – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = xy · (5x + 2y) · (6x – 2y + 5xy) =

Násobení mnohočlenů – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = (3x + 5y) · 2x = 6x2 + 10xy (4a + 2b) · (6b – 7a) = 24ab + 12b2 – 28a2 – 14ab = 10ab + 12b2 – 28a2 (x – 5y) · (5x + 3y) = 5x2 – 25xy + 3xy – 15y2 = 5x2 – 22xy – 15y2 (3x2 – 2y3) · (2x2 + 3y2) = (– 2 – 10x) · (6 + 20x – 5y) = – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = xy · (5x + 2y) · (6x – 2y + 5xy) =

Násobení mnohočlenů – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = (3x + 5y) · 2x = 6x2 + 10xy (4a + 2b) · (6b – 7a) = 24ab + 12b2 – 28a2 – 14ab = 10ab + 12b2 – 28a2 (x – 5y) · (5x + 3y) = 5x2 – 25xy + 3xy – 15y2 = 5x2 – 22xy – 15y2 (3x2 – 2y3) · (2x2 + 3y2) = 6x4 – 4y3x2 + 9x2y2 – 6y5 (– 2 – 10x) · (6 + 20x – 5y) = – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = xy · (5x + 2y) · (6x – 2y + 5xy) =

Násobení mnohočlenů – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = (3x + 5y) · 2x = 6x2 + 10xy (4a + 2b) · (6b – 7a) = 24ab + 12b2 – 28a2 – 14ab = 10ab + 12b2 – 28a2 (x – 5y) · (5x + 3y) = 5x2 – 25xy + 3xy – 15y2 = 5x2 – 22xy – 15y2 (3x2 – 2y3) · (2x2 + 3y2) = 6x4 – 4y3x2 + 9x2y2 – 6y5 (– 2 – 10x) · (6 + 20x – 5y) = – 12 – 60x – 40x – 200x2 + 10y + 50xy = – 12 – 100x – 200x2 + 10y + 50xy – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = xy · (5x + 2y) · (6x – 2y + 5xy) =

Násobení mnohočlenů (3x + 5y) · 2x = 6x2 + 10xy (4a + 2b) · (6b – 7a) = 24ab + 12b2 – 28a2 – 14ab = 10ab + 12b2 – 28a2 (x – 5y) · (5x + 3y) = 5x2 – 25xy + 3xy – 15y2 = 5x2 – 22xy – 15y2 (3x2 – 2y3) · (2x2 + 3y2) = 6x4 – 4y3x2 + 9x2y2 – 6y5 (– 2 – 10x) · (6 + 20x – 5y) = – 12 – 60x – 40x – 200x2 + 10y + 50xy = – 12 – 100x – 200x2 + 10y + 50xy – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = (– 5a – 2) · (2ba + 10 – 5a) = – 10a2b – 4ab – 50a – 20 + 25a2 + 10a = –10a2b – 4ab – 40a – 20 + 25a2 xy · (5x + 2y) · (6x – 2y + 5xy) =

Násobení mnohočlenů (3x + 5y) · 2x = 6x2 + 10xy (4a + 2b) · (6b – 7a) = 24ab + 12b2 – 28a2 – 14ab = 10ab + 12b2 – 28a2 (x – 5y) · (5x + 3y) = 5x2 – 25xy + 3xy – 15y2 = 5x2 – 22xy – 15y2 (3x2 – 2y3) · (2x2 + 3y2) = 6x4 – 4y3x2 + 9x2y2 – 6y5 (– 2 – 10x) · (6 + 20x – 5y) = – 12 – 60x - 40x - 200x2 + 10y + 50xy = – 12 – 100x – 200x2 + 10y + 50xy – (5a + 2) · (2ba + 10 – 5a) = (– 5a – 2) · (2ba + 10 – 5a) = – 10a2b – 4ab – 50a – 20 + 25a2 + 10a = – 10a2b – 4ab – 40a – 20 + 25a2 xy · (5x + 2y) · (6x – 2y + 5xy) = (5x2y + 2xy2) · (6x – 2y + 5xy) = = 30x3y + 12x2y2 – 10x2y2 – 4xy3 + 25x3y2 +10x2y3 = 30x3y + 2x2y2 – 4xy3 + 25x3y2 +10x2y3

Zdroje Literatura: CALDA, E. Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU. 1. vydání. Praha: Prometheus, 2002. 239 s. ISBN 80-7196-253-8 CALDA, E., PETRÁNEK O, ŘEPOVÁ J. Matematika pro střední odborné školy a studijní obory středních odborných učilišť. 6. vyd. Praha: Prometheus, 1996, 184 s. ISBN 80-719-6041-1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Závrská.