Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, oblast podpory 1.5 Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zvyšování klíčových aktivit Předmět, ročník:Anglický jazyk, 3. ročník Název sady vzdělávacích materiálů: Grammar Pre-intermediate Sada číslo:ICT-63 Pořadové číslo vzdělávacího materiálu: 04 Označení vzdělávacího materiálu: VY_32_INOVACE_ICT Téma vzdělávacího materiálu:Past continuous Druh učebního materiálu:Prezentace Autor:Mgr. Vlasta Galisová Anotace: Prezentace se věnuje minulému času průběhovému, jeho formě a užití. Metodické poznámky: Materiál je vhodný pro maturitní obory. Je možné jej použít i u oborů učebních. Datum vytvoření: Ověření ve výuce:
Past Continuous
Story I. It is 6 o´clock now. Paul is at home. He is watching television. At 4 o´clock he wasn’t at home. He was at the sports club. He was swimming in the pool. He wasn’t watching TV.
Conclusion
Story II. They started construction of the Eiffel tower in January In 1888 they were building the tower.
In May 1889 they finished the tower.
Continuous Form: Be careful! Always: Be + -ing Present: am/is/are + -ing Past: was/were + -ing
Positive I he she it was doing watching playing swimming living we you they were
Negative I he she it was not wasn’t doing watching playing swimming living we you they were not weren’t
Question Was I he she it doing watching playing swimming living Were we you they
Spelling come →coming write →writing dance →dancing run →running study →studying lie →lying agree →agreeing
Study examples What were you doing at yesterday? Were you working? It was raining, so we didn’t go out. Today she’s wearing a skirt, but yesterday she was wearing trousers. In 2001 we were living in Canada.
Literatura MURPHY, R. Essential Grammar in Use. 3. vyd. Cambridge: CUP, ISBN CLARKE, S. Macmillan English Grammar In Context Essential. 1. vyd. Oxford: Macmillan Publisher Ltd, ISBN
Task Answer the question. What were you doing at 6 p.m. yesterday? Write a few sentences.