Spisovatelé dětské literatury

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bůh je dobrý Pán, u něho svůj domov mám. On mě miluje, jako nikdo na světě. 1. Bez hranic je jeho láska, každý den ji potkávám. Hnedle.
Advertisements

Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Karel Hynek Mácha Básník, prozaik, dramatik
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.11 Anotace: Prezentace obsahuje stručný přehled literárních žánrů lyrických. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
Manželský pár hraje golf. Ona odpaluje a... míček letí až do statku ležícího hned u dráhy... kde rozbije jedno okno a prolítne dovnitř!
ICT 2 – 3 – 26 HV Karel Hašler Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. V prezentaci se nachází pracovní list a odkaz na poslechovou.
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
Ve stvoření nám Bůh ukazuje svou ruku, ve vykoupení nám dal své srdce.
VY_III/2_INOVACE_83_Jiří Žáček
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Spisovatelé dětské literatury
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou V. Hraběte…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
VY_III/2_INOVACE_89_Eduard Petiška
Christian Morgenstern Šibeniční písně
4. Šestistopým daktylem Cokoli zkoušel jsem napsat, pokaždé napsal jsem verš... Ovidius.
Název J. D. Salinger: Kdo chytá v žitě Předmět, ročník
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Rozhodnout se musíš SÁM!!!. Dej pozor, co si přeješ Ukázka.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 2. poloviny 20. století – Host do domu – Mikulášek Pavel Šupka
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20. století – Vítězslav Nezval 3 Pavel Šupka
Pár vtípků.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
ICT ČJ 5.ročník Význam slov I.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Svět plný dobrodružství, středověké hrady, města a vesnice, krajina plná skal, lesů potoků a řek. To je Naturalis. Celý příběh začíná v podhradí Naturalisu,
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
CHIASMUS Ondřej Mužík.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Vyvození a procvičení učiva
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.1.7 K.J.Erben Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_24 _Karel Jaromír Erben.
Život Tvorba Malý princ Rozbor Ukázka Otázky Shrnutí.
Nonsensová poezie Anglicky NONSENS = nesmysl Staví na bláznivých slovních spojeních, porušuje pravidla Nejdůležitější je uvolnit se a popustit uzdu fantazii!
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká próza a poezie 20. století ČÍSLO PROJEKTU:
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Václav Hrabě NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Jan Neruda - dílo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_03 Prokletí básníci
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_84
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
František Ladislav Čelakovský
Budík VY_32_Inovace_13VR-2 Autor : Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov.
Český jazyk 9. ročník Česká poezie 19. a 20. století.
Spisovatelé dětské literatury
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
Manželský pár hraje golf. Ona odpaluje a
Spisovatelé dětské literatury
Ach ty naše krásné ženy.
Transkript prezentace:

Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní znalosti s novými poznatky Mgr. Michaela Suchardová

„Kukačka má tmavomodrý hlas.“ Emanuel Frynta „Kukačka má tmavomodrý hlas.“

Ukázka z: Písničky bez muziky Óda na lelky Kromě paní učitelky celá třída chytá lelky, tlustý, tenký, malý, velký, sedí jako přišití, hledí něco chytiti. Už je lelků plná třída, okna, skříně, stůl i křída, nadarmo se nepovídá, že se dílo podaří, když se ruka k ruce přidá. Někdy se to podaří. Jenom paní učitelka, chudák nešťastná, div nelká, nechytila od pondělka ani jediného lelka, jí se totiž nelekne nikdo, ani lelek ne. zdroj Moucha Ač moucha kouše člověka, že kolikrát až otéká – člověk se nemstí na mouše a nikdy mouchu nekouše. A váží si nás celý svět, že dovedeme odpouštět.

2. zdroj Čtyři trychtýře Koupil jsem čtyři trychtýře – a je to k nevíře jak nahoře ty trychtýře jdou strašně do šíře. A dole zase naopak, jak se to zužuje! Těch peněz, co mě stál ten brak – a k čemu mi to je? A nejlepší až nakonec: On žádný nemá dno. Ach- koupit dneska dobrou věc je věru nesnadno.

Otázky k textu: Proč myslíš, že nazval svou sbírku básní Písničky bez muziky? Óda na lelky Co znamená výraz „chytat lelky“ ? Kolik slok má báseň? Proč použil starý tvar slova „chytiti“? Moucha O čem je báseň? Kolik veršů má celá báseň? Jak se v básni střídají rými? Čtyři trychtýře Podívej se na tvar básně, jak je napsaná, co ti připomíná? Nad čím si v závěru básně povzdechl? Proč, myslíš, že neznal trychtýř?

Použité zdroje: Sova.emdee.cz [online]. Praha : 2008 [cit. 2011-02-24]. Básničky Emanuela Frynty. Dostupné z WWW: <http://sova.emdee.cz/page22/page33/page33.html>. Lokalka.gsgpraha.cz [online]. 2005 [cit. 2011-02-24]. SNonsensMatejka3E. Dostupné z WWW: <http://lokalka.gsgpraha.cz/pdf/se/SNonsensMatejka3E.pdf>.