Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetická indukce
Advertisements

ELEKTROVÁNÍ PŘI VZÁJEMNÉM DOTYKU
Risk - elektrický proud
Elektřina.
Elektroskop. Jednotka elektrického náboje
Elektrický proud Podmínky používání prezentace
Elektrický proud.
Elektrostatika I Mgr. Andrea Cahelová Hlučín 2013.
Tato prezentace byla vytvořena
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název materiálu: ELEKTRICKÉ POLE – výklad učiva.
Schémat. značky Poznej fyzika Fyzik.
Stavba transformátoru Transformace proudu a napětí
33. Elektromagnetická indukce
Elektroskop. Jednotka elektrického náboje
MODEL ATOMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
TRANSFORMÁTOR.
ATOM (NUCLEUS) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
VEDENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU V PLYNECH
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
1. část Elektrické pole a elektrický náboj.
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MAGNETIZACE LÁTEK Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Elektrický proud (8. roč.)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Střídavý proud (9. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektrický obvod. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÝ PROUD.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektroskop a jednotka elektrického náboje Číslo DUM: III/2/FY/2/2/4 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická.
FYZIKÁLNÍ KUFR Vedení el. proudu v kapalinách a plynech (9. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Elektřina Interaktivní elektrický obvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Elektrické vlastnosti látek (6. ročník) Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí.
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÉM PROUDU Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Vedení elektrického proudu v polovodičích (9. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z.
Elektrický proud, elektrické napětí
MAGNETICKÉ POLE Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Sestavení elektrického obvodu a jeho součásti
ATOM (NUCLEUS) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_45_Hraj
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Co je to elektrický proud
Částicové složení látek
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Vedení elektrického proudu
PRAVIDLA BINGO Fyzikální veličiny
JAK LZE VYSVĚTLIT ELEKTROVÁNÍ TĚLES
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Transformátor zařízení, které zvyšuje nebo snižuje střídavé
Stavba atomu ATOM Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Fyzika 2.D 11.hodina 00:52:16.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ELEKTROMAGNETICKÁ INDUKCE.
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
TRANSFORMÁTOR.
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Fyzika 2.D 5. hodina.
Transkript prezentace:

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

MeteorologieEnergieElektřina Elektro- magnetismus Hrací pole

Meteorologie 1000 Troposféra je: Hrací pole a) Nejnižší vrstva atmosféry. b) Nejvyšší vrstva atmosféry. c) Nejřidší vrstva atmosféry.

Hrací pole Meteorologie 2000 Jak se nazývá speciální stupnice, která popisuje účinky větru v přírodě? a) Jouleova, b) Newtonova, c) Beaufortova.

Hrací pole a) přístroj k měření srážek, b) přístroj k měření tlaku vzduchu, c) přístroj k měření vlhkosti vzduchu. Meteorologie 3000 Ombrometr je:

Hrací pole Meteorologie 4000 Kumulonimbus je: a) řasová kupa, b) řasová sloha, c) bouřkový mrak.

Hrací pole Meteorologie 5000 Fronta je: a)Plocha, která ohraničuje vrstvu studeného vzduchuPlocha, která ohraničuje vrstvu studeného vzduchu od teplého vzduchu a naopak. b) Čára na mapě spojující místa s různým tlakem vzduchu. c) Čára na mapě spojující místa se stejným tlakem vzduchu.

Energie 1000 Jaká je značka výkonu? Hrací pole a) F b) P c) W

Hrací pole a) watt, b) newton, c) joule. Energie 2000 Hlavní jednotkou práce je:

Hrací pole Energie 3000 Rychlejším šplháním po stejně dlouhé tyči: a) zvětšíte výkon, b) nezměníte ani práci ani výkon, c) zvětšíte práci.

Hrací pole a) 667 kJ b) 21,6 MJ c) kJ Energie 4000 Elektromotor o výkonu 2 kW byl v provozu 3 h. Za tu dobu vykonal práci:

Hrací pole Energie 5000 Jak se změnil výkon chlapce při šplhání, když po tréninku dokázal po tyči vyšplhat do stejné výšky za poloviční čas? a) Výkon se zvětšil 4krát. b) Výkon se zvětšil o polovinu. c) Výkon se zvětšil 2krát.

Hrací pole Elektřina 1000 Nositelem kladného elektrického náboje je: a) elektron, b) proton, c) neutron.

Hrací pole Elektřina 2000 Když se zelektrovaná tyč přiblíží k zavěšené lehké kuličce, kulička je od tyče odpuzována. Znamená to, že: a) kulička není nabitá, b) kulička má opačný náboj než tyč, c) kulička i tyč mají stejný elektrický náboj.

Hrací pole a) usměrněný tok protonů pohybujících se v el. poli, b) usměrněný tok elektronů pohybujících se v el. poli, c) usměrněný tok neutronů pohybujících se v el. poli. Elektřina 3000 Elektrický proud v pevných látkách je:

Hrací pole Elektřina 4000 Na žárovce jsou údaje 230 V/100 W. Při zapojení na poloviční napětí se její příkon: a) nezmění, b) zmenší 4krát, c) zmenší 2krát.

Hrací pole Elektřina 5000 Mezi dvě svislé rovnoběžné desky opačně nabité vletí volným pádem kapka nesoucí kladný náboj. Při průletu mezi deskami se dráha kapky: a) zakřiví směrem ke kladné desce, b) nezmění, c) zakřiví směrem k záporné desce.

Hrací pole a)Tyčkou budeme pohybovat v dutině cívky připojenéTyčkou budeme pohybovat v dutině cívky připojené k citlivému ampérmetru. b) Tyčku na konci upevníme k niti a zavěsíme ji. c) Tyčku přiblížíme k nabitému elektroskopu. Elektromagnetismus 1000 Kterým pokusem se můžeme přesvědčit o tom, zda kovová tyčka je trvalým magnetem?

Hrací pole Elektromagnetismus 2000 Žák sestavil transformátor ze dvou cívek s nestejným počtem závitů. Tento transformátor by mohl být použit: a) jen pro transformaci dolů, b) jen pro transformaci nahoru, c) pro transformaci nahoru a dolů.

Hrací pole Elektromagnetismus 3000 Transformátor sestavený z cívek ze školní soupravy transformoval napětí z 12 V na 8 V. Jedna skupina žáků však zapojila transformátor obráceně. Sekundární napětí naměřila: a) 18 V b) 24 V c) 15 V

Hrací pole Elektromagnetismus 4000 Při laboratorní práci žáci sestavili transformátor tak, že navlékli cívky 100 z a 200 z na U jádro, jež neuzavřeli. Když k primární cívce připojili plochou baterii, naměřili nulové sekundární napětí. K transformaci nedošlo, protože: a) Jádro nebylo uzavřeno. b) Byly použity cívky s nevhodným počtem závitů. c) Byl použit nevhodný zdroj napětí.

Hrací pole Elektromagnetismus 5000 Ve vodní elektrárně pracuje turbogenerátor. Turbína má účinnost 80 %, alternátor 90 %. Jaký výkon je dáván do sítě, dopadne-li za 1 s na turbínu 700 kN vody z výšky 16 m? a) 8,06 MW b) 3,9 kW c) 1,25 MW