Kontingenční tabulky a grafy www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Advertisements

Jednotky informace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Sloupcová sazba a oddíly
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Nabídka karty Soubor Soubor. Nabídka karty Domů Domů práce se schránkou formátování písma zarovnávání formát čísel práce se styly práce s buňkami vyhledávání.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
Topologie počítačových sítí
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
Ukládání čísel v počítači 1
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Filtrování a řazení dat Autor: Jaroslav Kvapil.
PowerPoint – šablony, záhlaví
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Databáze v tabulkovém kalkulátoru
Jak pracuje počítač 2 Název školy
Typografická a estetická pravidla úpravy dokumentů
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Vlastnosti stránky a tisk
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor-hromadná korespondence Typ: DUM.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Užití vektorového součinu
Výpočet čisté mzdy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Elektronická pošta Název školy
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor - odstavec Typ: DUM - kombinovaný.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Jak pracuje počítač Název školy
Socioekonomická geografie - opakování
Základní informace o síti Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Převody mezi číselnými soustavami 1
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Únor.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Březen.
Internet – služby Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Úvod do počítačových sítí
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Únor.
Principy fungování sítě Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Vývoj administrativního členění čr
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Test číselné soustavy Název školy
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Jazyky světa Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nekonečná geometrická řada Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Masky Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
MS EXCEL Charakteristika
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_08 Informatika - MS Excel – MIN, MAX Autor: Pavlína.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 3. ročník oboru.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_18_Aplikační_programy TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Inf Příklady použití grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_02 Informatika - MS Excel – Nabídky karet Autor:
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-17.
Tabulkový procesor Základní informace o kontingenčních tabulkách a grafech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice
Inf Tabulkový procesor
KIV/ZD cvičení 6 Tomáš Potužák.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Informatika – Práce s grafy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Transkript prezentace:

Kontingenční tabulky a grafy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMKontingenční tabulky a grafy Označení DUMVY_32_INOVACE_16_2_03 AutorRNDr. Jana Úlehlová Datum Vzdělávací oblastInformatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací oborInformatika Tematický okruhZpracování a prezentace informací v tabulkovém editoru Ročník2. a 3. ročník gymnázia

V TABULKOVÉM KALKULÁTORU Kontingenční tabulky a grafy

Kontingenční tabulka Slouží k porovnání, sumarizaci a analýze dat v databázi Vychází z dat v databázové tabulce Je interaktivní tabulkou  Nabízí interaktivní prvky jako např. rozevírací nabídky a zatržítka  S jejich použitím se obsah kontingenční dá snadno měnit Z kontingenční tabulky lze sestavit kontingenční graf Kontingenční tabulka a kontingenční graf jsou mezi sebou provázané

Ukázka kontingenční tabulky V tabulce jsou rozbalovací prvky, jejich nastavení ovlivňuje obsah tabulky: Na obrázcích je výsledek nastavení filtrů pro STEJNOU kontingenční tabulku.

Postup vytvoření kontingenční tabulky Přesně formulujeme, co má být výsledkem analýzy dat kontingenční tabulkou Buňkový kurzor necháme v databázi Vložíme obecnou kontingenční tabulku Specifikujeme, která políčka z databáze použijeme a upřesníme jejich umístění v oblastech kontingenční tabulky Upravíme nastavení polí (název pole, souhrn dat, typ výpočtu, formát)

Úkol Otevřete si databázi v souboru Zaměstnanci Sestavte kontingenční tabulky, které odpoví na následující otázky KT vkládejte na samostatné listy Srovnejte si výsledky se vzory na dalším snímku Otázky: 1. Zjistěte počet pracovníků v jednotlivých městech 2. Pro každé zaměstnání vypočítejte průměrný, nejvyšší a nejnižší plat 3. Připravte přehlednou tabulku, která podle zvoleného města zobrazí všechna zaměstnání a příjmení pracovníků a ve druhém sloupci jejich plat (viz vzor)

Vzory 2. otázka3. otázka Srovnejte tyto vzory s vaším řešením 1. otázka

Kontingenční graf Kontingenční graf vložíme  Z existující kontingenční tabulky  Přímo Ke kontingenčnímu grafu musí vždy existovat i kontingenční tabulka Graf a tabulka spolupracují  Upřesňující filtr v grafu se promítne i v tabulce a naopak

Ukázka Na obrázcích je výsledek nastavení filtrů pro STEJNOU kontingenční tabulku a graf.

Úkol V databázi v souboru Zaměstnanci sestavte kontingenční grafy, které odpoví na následující otázky Ke každému grafu musí existovat i kontingenční tabulka Úkoly řešte na samostatné listy Upravte vaše grafy přesně podle vzorů Otázky: 1. Kolik zaměstnanců pracuje v jednotlivých městech 2. Porovnejte grafem náklady na výplaty v Praze, v Brně a ve Zlíně

Vzory grafů 1. otázka 2. otázka Srovnejte tyto vzory s vaším řešením

Závěrem Dojde-li ke změnám ve zdrojové datové tabulce, je nutno kontingenční tabulku i graf ručně aktualizovat Při sestavování kontingenčního grafu velmi pozorně sledujeme, dáváme-li správná pole do pole osy a do pole legendy Vzhled kontingenčního grafu upravujeme stejně jako graf obyčejný, podle situace volíme správný typ a podtyp grafu

Zdroje Roubal, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: Praktická učebnice. 1. vydání. Brno: Computer Press, a. s., s. ISBN Pecinovský, Josef. Excel vydání. Praha: Grada Publishing, spol. s r. o., s. ISBN