Sčítání desetinných čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY s celým exponentem
Advertisements

Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Sčítání a odčítání desetinných čísel
Desetinná čísla Sčítání
VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
52.1 Písemné sčítání v oboru přirozených čísel do
Algebra.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Úvod do Teorie množin.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Mocniny – druhá odmocnina – příklady – 1
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
7.
Dělení desetinných čísel
Sčítání lomených výrazů – 3
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Desetinná čísla Sčítání, odčítání.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
9..
14..
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají celá čísla. Speciální vzdělávací.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Sčítání desetinných čísel
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
* Násobení mnohočlenů Matematika – 8. ročník *
KIV/PRO Cvičení Násobení matic Najděte nejúčinnější způsob, jak vynásobit matice M 1, M 2,...,M n, kde matice M i má r i-1 řádek a r i.
Porovnávání desetinných čísel
Desetinná čísla – dělení
Zaokrouhlování desetinných čísel
Násobení desetinných čísel
Odčítání desetinných čísel
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
ČÍSELNÉ OBORY 13 Reálná čísla I MěSOŠ Klobouky u Brna.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Mocniny Výpočet obsahu čtverce Kolik má čtverec hvězdiček? Výpočet objemu.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLA KOLEM NÁS.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
Pravidla pro počítání s mocninami
Zaokrouhlování desetinných čísel
Jméno autora výukového materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní škola Čelákovice
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Písemné sčítání II..
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

Sčítání desetinných čísel * 16. 7. 1996 Sčítání desetinných čísel Matematika – 6. ročník *

Sčítání desetinných čísel Postup při sčítání desetinných čísel: 145,84 + 51,372 = 1. Zapíšeme čísla pod sebe tak, aby pod sebou byly číslice na stejných řádech a desetinné čárky. 1 4 5 , 8 4 5 1 , 3 7 2 2. Pokud mají čísla rozdílný počet číslic za desetinnou čárkou, můžeme za poslední číslici doplnit nulu (nuly), tak aby počet číslic byl stejný. 1 9 7 , 2 1 2 3. Sečteme čísla stejně jako čísla přirozená a pod desetinné čárky doplníme desetinnou čárku.

V obchodě: 1. Vypočítejte celkovou cenu nákupu. 2. Určete o kolik haléřů se cena změní po zaokrouhlení. 3. Vypočtěte kolik korun je nutno zaplatit u kasy.

Sčítání desetinných čísel 138,6 12,38 Vypočtěte: 54,7 9,572 1 9 3 , 3 2 1 , 9 5 2 138,6 + 54,7 = 193,3 72,42 21,317 62 62,73 + 79,6 = 142,33 9 3 , 7 3 7 6 2 62,73 3,38 + 42,45 = 45,83 0,647 79,6 1,538 12,38 + 9,572 = 21,952 1 4 2 , 3 3 2 , 1 8 5 0,647 + 1,538 = 2,185 4,7 + 21,729 = 26,429 3,38 4,7 42,45 21,729 72,42 + 21,317 62 = 93,737 62 4 5 , 8 3 2 6 , 4 2 9

Sčítání desetinných čísel Vypočtěte: 5,68 + 4,53 = 10,21 4,53 + 5,68 = 10,21 Při sčítání desetinných čísel lze sčítance zaměnit. tj. platí a + b = b + a (platí komutativní zákon)

Sčítání desetinných čísel Vypočtěte: 12,8 + (5,53 + 17,267) = 35,597 (12,8 + 5,53) + 17,267 = 35,597 (12,8 + 17,267) + 5,53 = 35,597 Při sčítání většího počtu desetinných čísel nezáleží na pořadí v němž čísla sčítáme. tj. platí a + (b + c) = (a + b) + c = (a + c) + b = … (platí asociativní zákon)

Sčítání desetinných čísel Vypočtěte zpaměti: 2,7 + 8,62 + 7,3 = (2,7 + 7,3) + 8,62 = 18,62 0,87 + 3,6 + 2,13 + 5,4 = (0,87 + 2,13) + (3,6 + 5,4) = 12 7,86 + 17,7 + 5,3 + 2,14 = 33 0,75 + 3,72 + 2,25 + 1,63 + 3,28 + 0,37 = 12 12,6 + 8,7 + 62,4 + 16,3 = 100 0,145 + 0,2 + 0,355 + 0,3 = 1

Sčítání desetinných čísel Vypočtěte: 23,7 + 18,62 + 37,356 = 79,676 2,736 + 8,62 + 17,038 7 = 28,394 7 0,813 + 0,6 + 0,13 + 0,925 67 = 2,468 67 457,860 654 + 179,768 65 = 637,629 304 100,75 + 67,725 764 + 70,7 = 239,175 764 57,647 + 82,7 + 48,434 56 + 11,218 44 = 200 4,545 + 2 + 3,74 + 7,777 = 18,062