S LON A JEHO NÁSTROJE. I zvířata používají nástroje, díky nímž si usnadňují svůj život v přírodě (šimpanz, orangutan, slon). Nástroj slona => větev stromu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VELCÍ PRIMÁTI VOLAJÍ O POMOC
Advertisements

Ptáci v okolí lidských sídel
Projektový den s prvky OSV
Koňská farma Vysoká, Chrastava u Liberce. Pobyt zaměřený na poznávání a ochranu přírody – stromů, květin, bylin, domácích a exotických zvířat, ošetřování.
Sadili jsme stromy Nejdříve to byl strom „POHÁDKOVNÍK“, který měl i své kmotry: PaedDr. Zdeňka Szpaka, člena Zastupitelstva Zlínského kraje Mgr. Milenu.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_539_Př8     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Primáti = nehetnatci (Primates)
OKAPI.
Tropický deštný les.
SLONI Michaela Pastoreková.
Nekupujme si jejich životy
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA.
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
PRVOUKA A VŠEOBECNÉ ZNALOSTI
TROPICKÝ LES - PRALES.
TROPY Život v pralese.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
LEVHART SKVRNITÝ.
Chobotnatci.
Jehličnany.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_477_Převody jednotek času AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
Chobotnatci (Proboscidea)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Primáti Kristýna Semecká 8.B
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Savci – řád: chobotnatci
Orangutani.
Pštros Něco málo o biologii.
Chobotnatci.
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
Volně žijící živočichové
Řád: PRIMÁTI.
Ochrana přírody Za předpokladu použití psacích potřeb a mapy České republiky.
Sloni.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
CHOBOTNATCI - největší suchozemští savci
Živočichové tropických deštných lesů (2)
Kultura u orangutanů Kristýna Vacková.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
CHOBOTNATCI Adéla Kohoutová 3.G.
PANDA VELKÁ Panda velká se svou černobíle zbarvenou srstí s charakteristickým vzorem je jedním z nejznámějších a zároveň nejvzácnějších a nejohroženějších.
PRIMÁTI OD ČEHO JE ODVOZEN NÁZEV SKUPINY PRIMÁTI? od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek ze všech skupin živočichů jsou vývojově nejpokročilejší.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
ZVÍŘÁTKA V ZIMĚ Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Savana velká stáda zvířat na travnatých pláních travnatý porost.
VLK OBECNÝ Tereza Mičkova 8.A. OBSAH Zařazení Jak vypadá ? (obecné informace) Rozdíly mezi psem a vlkem Zajímavostí Obrázky Zdroje.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_26_Opakování primáti
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná Lidské tělo
VEVERKA OBECNÁ.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Panda Červená Eva Brachtlova Třída: 5.B. Škola:Hluchák.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
PRIMÁTI od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_17_ lesní zvířata
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Chobotnatci a damani Martina Koubová 3.C.
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Zoologická zahrada U kasy najdete občerstvení (k za koupení je např. párek v rohlíku) Cena zoo: dítě (do 15ti let) 120kč dospělí 180kč vyrobili:
VY_32_INOVACE_E – Př4 – okolí lidských obydlí
Transkript prezentace:

S LON A JEHO NÁSTROJE

I zvířata používají nástroje, díky nímž si usnadňují svůj život v přírodě (šimpanz, orangutan, slon). Nástroj slona => větev stromu.

Slon je charakteristický svým chobotem. Chobot = kombinace nosu a horního rtu. Používá ho pro získání potravy, která je příliš vysoko. Uzvedne náklad o hmotnosti 1 tuny

Má velký mozek – 2x větší než lidský mozek. Proto nemají problém přijít na to, že větve stromu nemusejí sloužit pouze k potravě, ale mohou mít jiný účel => odhánění hmyzu. Dobře dostupná = roste v přírodě. Les nebo džungle => při chůzi slouží slonům také jako „likvidátor hmyzu“.

Colonel Haris pozoroval volně žijící slony, jak rozhánějí otravný hmyz. První záznam v roce Výzkum v Národním parku v Nagarhole v Indii – vědci pozorovali slony žijící ve volné přírodě => užívání větve stromu za účelem odehnat hmyz. U slona žijícího v zajetí se nesetkáme s odháněním hmyzu tímto způsobem.

Tento rituál je dán jejich vysoce vyvinutou CNS. Také orangutan, šimpanz