Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII. kulatý stůl DigiZone.cz Tereza Šimečková – Předsedkyně představenstva David Satranský – Ředitel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítače v běžném životě kolem
Advertisements

Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
REGULACE INTERNETU – ANO ČI NE? ÚNOR 2009 Stanislava Dobrovolná– Research Specialist Hana Friedlaenderová – Research and Insights Manager Petr Fridrich.
HARDWARE 1 STAVBA PC 6. ročník verze
Metropolitní síť. Co přináší metropolitní síť obcím  Pokrytí požadavků občanů na moderní technologie  Jistota dobrého rozhodnutí – možnost rozšíření.
Úvod do počítačových sítí Úvod. Úvod do počítačových sítí •Úvod, síťové protokoly, architektury,standardy •Fyzická úroveň •Linková úroveň •Lokální počítačové.
Praha,12.červen, 2008 Konference: DIGImedia 2008.
Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
HARDWAROVÉ POŽADAVKY NA MULTIMEDIÁLNÍ POČÍTAČ
* V dnešní době se používá především ve významu digitální technika * Co to vlastně je? * počítače, tablety * periferie počítačů * mobilní telefony * navigace.
DIGIMEDIA 2013 Nové horizonty rozhlasového vysílání Marcel Procházka České Radiokomunikace a.s. 13. června 2013.
Satelit – nadpozemské řešení digitalizace TV příjmu červen 2009.
Představení mydlink TM Co je mydlink Mobilní aplikace Proč mydlink Pro koho je mydlink určen Rodina produktů mydlink.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Elektrotechnika Přenosová technika
Simon, Štancl, Vajdl, Valenta.  Sunnysoft mControl je komplexní řešení pro kontrolu a správu firemních PDA zařízení. Jde o nový produkt na trhu přinášející.
TELEVIZE PUBLIC Prezentace televize, sledovanost, kontakty Květen 2010.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
Informatika - prezentace
Mobilní aplikace v bankovnictví Květen 2012 Hana Friedlaenderová – Insights and Research Manager Adam Štefánik – Research Analyst © Květen 2012, MEDIARESEARCH,
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Mobilní televize ve službách veřejného zájmu Jiří Hašek, Senior manažer řízení kategorie obsahu Jaroslav Chaloupka, Manažer kategorie zodpovědný za Televizi.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Měření sledovanosti Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Televizní vysílání v České republice
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Kam kráčí české bezdrátové sítě Sušice 2011 Marek Bako- vedoucí velkoobchodu Daniel Nalevajko- manažer rozvoje Jiří Vaja – vedoucí velkoobchodních služeb.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Infračervený přenos.
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – další vstup/výstupní zařízení Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Datum vytvoření:9.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Satelit = HDTV do každé domácnosti září Limity pro rozvoj HDTV Dostupnost signálu HDTV Vybavenost domácností televizory zobrazujícími HDTV Cenová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
KAM UTÍKAJÍ TV DIVÁCI Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
Televize 8. ročník.
Průzkum trhu.
Důležitost digitalizace Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Úvodní webinář pro ICT metodiky Mentoři: Ing. František Hůlka, Mgr. Miroslav Šucha.
Wifi, LAN a internet v elekt. drátech Počítačové sítě naší školy.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Jiné typy počítačů Číslo DUM: III/2/VT/2/1/19 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.
Divák musí vědět, kdy a proč by měl investovat do nové televize Marcel Procházka Ředitel regulace a strategie DVB-T2 Televizní digitalizace
Měření sledovanosti obrazovek připojených k internetu Tomáš Bičík INNOVATION DAY, 7. října 2015.
Inf Analogová a digitální televize. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RADIOPROJEKT © 03. února 2016 VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC Prezentace výsledků III. čtvrtletí IV. čtvrtletí 2015 VÝZKUM POSLECHOVOSTI.
Masová komunikace 2 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Odbor médií a audiovize MK ČR * audiovize/default.htm
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_05 TÉMA: VYNÁLEZY.
Media Forum 2000 ATO Měření sledovanosti TV v České republice a Peoplemetrový projekt Přistoupení TV 3 Jednatelka ATO Mgr Hana Svobodová Vedoucí peoplemetrového.
1 Televizní obraz Digitální záznam Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Strategie rozvoje zemského televizního vysílání 3. prosince 2015 Volební výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Martin Gebauer Generální.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
Informace k realizaci procesu přechodu na digitální vysílání
Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?
Webové portály LDS/MDS
Přínos přechodu na DVBT-T2 pro koncové uživatele
Počítače v běžném životě kolem
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Co říká česká veřejnost?
Informatika Internet.
Transkript prezentace:

Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII. kulatý stůl DigiZone.cz Tereza Šimečková – Předsedkyně představenstva David Satranský – Ředitel sekce elektronických měření © Duben 2010, MEDIARESEARCH, a. s.

© MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Obsah 1. Minulost a současnost ▫ Kontinuální výzkum v rámci měření sledovanosti televize ▫ Monitoring přechodu na DVB 2. Budoucnost ▫ Televize v roce 2020 – výsledky výzkumu internetové populace 2

Minulost a současnost Informace z měření sledovanosti Kontinuální výzkum, Monitoring přechodu DVB © Duben 2010, MEDIARESEARCH, a. s.

© MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Kontinuální výzkum pro TV měření  Informace o televizních domácnostech ▫ výzkum od roku 2001 (data za 9 let), ▫ od roku 2007 vzorek 10*900 respondentů ročně.  Hlavní cíl: ▫ určování a kontrola reprezentativity „peoplemetrového“ panelu (vzhledem k TV populaci 4+), ▫ zdroj adres pro rekrutaci účastníků panelu.  Zadavatel a majitel dat (v rámci PEM) - ATO ▫ Partner realizace Stem/Mark. 4

© MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Kontinuální výzkum - výstupy 5 Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Kontinuální výzkum , TV domácnosti 40,7 % 32,6 % 24,0 %22,7 % 3,2 % Možnosti příjmu TV v ČR Reakce na rozsáhlé vypínání ČT2 podzim 2008, „hrozící“ vypnutí Prahy

© MEDIARESEARCH, a.s., Monitoring přechodu na DVB - výstupy Srovnání typů příjmu Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Monitoring přechodu na digitální vysílání, Praha a Střední Čechy - 05/2009 Plzeňsko - 8-9/2009. ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Kontinuální výzkum , TV domácnosti.

© MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Kontinuální výzkum 7 … je zdrojem širokého spektra informací: Zákl. popis domácnosti+socioekonomické informace.Časový snímek všední den+víkend jednotliví členové. Sledovanost TV (vlastnictví, doba, příjem TV signálu, poskytovatel, příjem jednotlivých stanic). Další TV technika (vlastnictví, užívání).Vlastnictví počítače, internet, sledovanost TV počítač. Znalost pojmu DVB, poslechovost rozhlasu, sledování TV mimo domov.

© MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Kontinuální výzkum - výstupy 8 Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Kontinuální výzkum , TV domácnosti Vlastnosti TV techniky

© MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Monitoring přechodu na DVB - výstupy 9 Srovnání vybavenosti TV Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Monitoring přechodu na digitální vysílání, Praha a Střední Čechy - 05/2009 Plzeňsko - 8-9/2009. ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Kontinuální výzkum , TV domácnosti.

Budoucnost Televize v roce 2020 Co vlastně divák požaduje od svého televizoru? výzkum, březen 2010 © Duben 2010, MEDIARESEARCH, a. s.

© MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Výzkum: Představy o TV v roce Zdroj: netpanel MEDIARESEARCH, březen 2010 Internetová populace 15+, N=994

© MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Výzkum: Představy o TV v roce … další kategorie:  Kvalitní a zábavný obsah, hry  Větší výběr TV kanálů (regionálních i celosvětových)  Vysílání bez reklam nebo možnost je přeskočit  Silný a kvalitní signál vysílání  Nastavitelné automatické zapnutí/vypnutí/přepnutí/blokace pořadů  Energeticky úspornější  TV bez kabelů  Možnost sledovat více programů najednou i s rozdělením zvuku (PIP)  Přenos vůní a pachů. … další kategorie:  Kvalitní a zábavný obsah, hry  Větší výběr TV kanálů (regionálních i celosvětových)  Vysílání bez reklam nebo možnost je přeskočit  Silný a kvalitní signál vysílání  Nastavitelné automatické zapnutí/vypnutí/přepnutí/blokace pořadů  Energeticky úspornější  TV bez kabelů  Možnost sledovat více programů najednou i s rozdělením zvuku (PIP)  Přenos vůní a pachů. Zdroj: netpanel MEDIARESEARCH, březen 2010 Internetová populace 15+, N=994

© MEDIARESEARCH, a.s., 2010 „... připojení na internet, dotyková obrazovka, prostorové zobrazování, možnosti si hned vše objednat, záznam veškerých pořadů a možnost si je kdykoli pustit, vlastní tvoření televizního programu, ovládání hlasem” „… hlasové povely, 3D obraz, větší rozlišení než Full HD 1080, v televizi bude počítač - (internet, surfování, hraní her), zvuk 5.1 v základu, velká vnitřní paměť“ Výzkum: Výroky respondentů 13 „… HD, filmové kanály 3D, prostorový zvuk, integrované přehrávače, radiopřijímač. Větší velikost, menší energetickou náročnost, absolutně bezdrátový příjem signálu. dálkové ovládání snadno nahratelné pomocí aplikace např. do mobilního telefonu. připojení k internetu, půjčovna filmů on-line. A podá mi studený pivo :-)“ „… přímé propojení s internetem a zobrazení obsahu internetu v TV, propojení s domácí sítí počítačů, zabudované webkamery pro internetovou telefonii, možnost volby záběru kamery při vysílání tzv. živých programů, filtrování kanálů dle žánru, zabudovaný HDD pro záznam pořadů, časovače pro nahrávání“ „…kromě stávající funkce by měla umět nahradit počítač, měly by se přes televizi ovládat domácí elektrické spotřebiče (nastavení, zapnutí a pod.)“ „…kvalitní příjem signálu, kvalitní zvuk a obraz,kdykoliv možnost vyvolání odvysílaných pořadů dle individuální potřeby případně možnost reakce na odvysílané jednotlivé pořady s vlivem na pořady následující“ „… jako multimediální prostředek se zpětnou vazbou - tj. program 'on demand', komunikace s elektronickými obchody a poskytovateli služeb vč. napojení na web“ „Líbilo by se mě, kdyby šla ovládat hlasem. A také kdybych se mohl podílet na výběru filmů, např. hlasováním, co bych chtěl v TV vidět.“ Televize v roce 2020

© MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Výzkum: Závěry a možné trendy 14 Přání organizovat si vlastní TV čas a mít možnost přizpůsobit si výběr dle svých možností. Možnost nastavení vlastní sestavy pořadů, výběr jazyka vysílání, titulků, možnost přeskočit reklamy. Funkce archivu pořadů a půjčovny v TV. Představa TV jako multimediálního zařízení: internet, harddisk, funkce počítače, vestavěné přehrávače, možnost ovládání ostatní elektroniky v domácnosti (interkom, …). Zobrazování ve 3D. Zapojení alternativních způsobů ovládání - hlasem, dotykem a případně i pohybem. Možnost automatického zapnutí, vypnutí, přepnutí či blokace pořadů. Představa TV bez kabelů a s nízkou spotřebou energie. Zobrazování ve 3D. Zapojení alternativních způsobů ovládání - hlasem, dotykem a případně i pohybem. Možnost automatického zapnutí, vypnutí, přepnutí či blokace pořadů. Představa TV bez kabelů a s nízkou spotřebou energie. Zkvalitnění stávajících funkcí televizoru: posílení signálu příjmu, technické vylepšení obrazu a zvuku. Možnost sledovat více programů najednou (PIP) s rozdělením zvuku přes sluchátka.  3 typy respondentů:  neumí odpovědět (26%),  nechtějí žádné změny (15%),  nějaký typ změny či vylepšení uvedli (59%).  Většina uvedených funkcionalit již existuje (ve světě i ČR), ale nejsou masově rozšířené nebo o nich lidé nemají povědomí. Multifunkčnost Nové technologie Časová flexibilita Vylepšení stávajícího Kvalitnější zpravodajství, s možností výběru regionu. Rychlejší a neomezený přístup k různým regionálním i celosvětovým TV stanicím. Obsah vysílání Televize v roce 2020

Děkujeme za pozornost. MEDIARESEARCH, a. s., Českobratrská 1, Praha 3 tel.: MEDIARESEARCH, a. s., Českobratrská 1, Praha 3 tel.:

© MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Monitoring přechodu na DVB-T 16  Posílení informací o populaci v regionech s významnými změnami ve vysílání TV (přechod na DVB). Od 2008 realizováno pro ATO  Realizace vlny výzkumu - sběr před a/nebo po vypnutí ATV, metoda F2F + CATI, výběr reprezentativní pro daný region, realizace – STEM/MARK Cíle a metodika Obsah, cíle výzkumu (kromě sociodemografie): Zjištění aktuální vybavenosti TV technikouZjištění typu příjmu TV vysílání (Satelit, DVBT…)Povědomí o změnách (přechod na DVB) informov., přínosReakce domácností na změny ve způsobu šíření TV signáluPočítač, přístup na internet, příjem TV stanic a jiné…

© MEDIARESEARCH, a.s., DVBT (MUX 1, 2), dostupnost signálu (stav 2010/04) Vysílací síť 1 (Multipex 1) ČT1, ČT2, ČT24,ČT4 Stanice českého rozhlasu Vysílací síť 2 (Multipex 2) NOVA, Prima, BARRANDOV, NOVA CINEMA, Prima COOL Zdroj: Monitoring přechodu na DVB-T

© MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Cílová skupina, technika a terénní sběr 18  Výzkum byl realizován technikou jednotného dotazníku prostřednictvím internetového sběru. Výzkum probíhal jako jednorázový uzavřený sběr dat.  Terénní sběr probíhal v době od 19. do 23. března 2010 na webovém rozhraní MEDIARESEARCH, a.s. po ové výzvě oddělení Komunikace a správy panelu.  Respondenti jsou součástí netpanelu společnosti MEDIARESEARCH, a.s. Rekrutace do netpanelu probíhá kombinací několika metod s cílem vyloučit falešné identity respondentů. Těmito metodami jsou: F2F rekrutační rozhovor tazatele s respondentem a banner/pop-up dotazník na internetu v kombinaci s telefonickým ověřením vyplněných údajů, které položením stejných otázek jednoznačně vyloučí falešné identity respondentů.  Netpanel byl založen roku 2006, je kontinuálně obměňován a rozšiřován, jeho socio-demografické údaje jsou minimálně 1x ročně aktualizovány. Aktuální počet respondentů v net-panelu je přibližně osob.  Instrukce respondentům byly předány prostřednictvím pokynů k výzkumu umístěných v u a na webu netpanelu. Respondenti měli k dispozici taktéž bezplatnou zelenou linku pro zodpovězení jejich dotazů k výzkumu.  Systém automatické kontroly průběžně vyhodnocuje správnost vyplňování dotazníků a zajišťuje první stupeň čištění dat. Elektronická forma dotazníku umožňuje kontrolovat automaticky výraznou část vazeb mezi jednotlivými otázkami.  Čištění dat zahrnuje procedury na vyplnění řady proměnných dotazníku a mnohé další kontrolní postupy vyvinuté a standardizované naší agenturou. Průzkum: Televize v roce 2020

© MEDIARESEARCH, a.s., 2010 Výzkum: Představy o TV v roce 2020  Čtvrtina respondentů na otázku neuměla odpovědět.  15 % dotazovaných je spokojeno se stávajícími funkcemi televize.  Nejčastěji žádanou technickou funkcí je: ▫ možnost připojení na internet, ▫ zobrazování ve 3D, ▫ využití televize jako univerzálního multimediálního centra. 19 Shrnutí