Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Kovy Chemie 8. třída.
Kovy Mgr. Helena Roubalová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s vlastnostmi a využitím stříbra,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky se společnými vlastnostmi kovů a.
Metody oddělování složek směsí
CHEMICKÝ KUFR Téma: Prvky
Kovy Fe, Al, Cu, Pb, Zn, Ag, Au.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Opakování vlastností oxidů Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Opakovací.
Ch_096_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kovy-Slitiny
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Elektrický proud (8. roč.)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektrolýza Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Václav Opatrný. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
CHEMICKÝ KUFR Chemické prvky
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Opakování kovy a nekovy Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace:Opakovací.
VÝZNAMNÉ KOVY. ŽELEZO Výskyt: v přírodě v různých sloučeninách – železné rudy součást krevního barviva hemoglobinu v lidském organismu Vlastnosti: stříbrolesklý,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
ELEKTRICKÝ PROUD, JEHO ÚČINKY TEPELNÉ SPOTŘEBIČE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
FYZIKÁLNÍ KUFR Vedení el. proudu v kapalinách a plynech (9. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
RISK Chemie 9 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Aromatické uhlovodíky
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
SMĚSI HRA.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_93
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Uváděj písmenem typ směsi
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Orofacionální cvičení III.
Transkript prezentace:

Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, 570 01 Litomyšl Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Riskuj - Látky Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: 28.11.2011, 9.roč. Stručná anotace: opakovací hra typu Riskuj, sloužící k zopakování vlastností látek.

Látky, oddělování látek, měď, hliník, zinek, cín, Opakování Látky, oddělování látek, měď, hliník, zinek, cín, olovo, zlato a stříbro 10.1 učebnice str. 3-18

Návod k použití Tento materiál slouží k opakování ve skupinkách. Vytvoříme 4 – 5 skupinek po 4 - 5 dětech.(Je to dáno počtem otázek a množstvím času, který máme k dispozici.) Každý člen skupinky by měl vybírat otázku alespoň jednou. Když si vybere otázku, vyučující nejprve klikne na číslo - číslo zmizí. Je to proto, aby bylo jasné, že daná otázka už je vyčerpaná. Pak dlouze klikne znovu na tlačítko do jeho horní části a drží klávesu myši tak dlouho, dokud se tlačítko na obrazovce nezmáčkne. Objeví se otázka. Po zodpovězení žákem klikne vyučující pro kontrolu kamkoliv pod otázku - objeví se správná odpověď. Pro návrat na stránku s tlačítky klikněte na ikonu domečku. Po vyčerpání otázek sečtěte body jednotlivých družstev. Družstvo s největším počtem bodů vítězí.

Vyber políčko 1000 2000 3000 4000 5000 LÁTKY ODĚLOVÁNÍ LÁTEK 1000 2000 3000 4000 5000 MĚĎ A HLINÍK 1000 2000 3000 4000 5000 ZINEK,OLOVO,CÍN 3000 4000 5000 1000 2000 ZLATO A STŘÍBRO 1000 2000 3000 4000 5000

Látky (1000) Rozdělení látek Pevné, kapalné, plynné

Látky (2000) Je plyn stlačitelný ? Ano

Je kapalina stlačitelná ? Látky (3000) Je kapalina stlačitelná ? Ne

Látky (4000) Pevné látky mohou vytvářet krystaly. Jak se tento proces nazývá? Krystalizace

Látky(5000) Když chci zbavit vodu vodního kamene, který postup oddělování látek zvolím ? Destilaci

Jak se nazývají 2 smíchané látky, jejichž složky rozeznám okem? Oddělování látek (1000) Jak se nazývají 2 smíchané látky, jejichž složky rozeznám okem? Směs

Dvě smíchané látky, které nerozeznám okem Oddělování látek(2000) Co je roztok ? Dvě smíchané látky, které nerozeznám okem

Oddělování látek (3000) Co se nejčastěji používá jako filtr? Papír

Destilace Oddělování látek (4000) Jak se nazývá oddělování látek na základě jiných teplot varu? Destilace

Jaký postup oddělování se používá při výrobě alkoholu např.slivovice Oddělování látek (5000) Jaký postup oddělování se používá při výrobě alkoholu např.slivovice Destilace

Měď a hliník (1000) Barva mědi ? Červenohnědá

Vodí měď elektrický proud ? Měď a hliník (2000) Vodí měď elektrický proud ? Ano

Měď a hliník (3000) Vodí hliník elektrický proud? Ano

Měď a hliník (4000) Co je těžší, měď nebo železo? Měď

Hliník je lehký. Při výrobě jakých strojů se této vlastnosti využívá ? Měď a hliník (5000) Hliník je lehký. Při výrobě jakých strojů se této vlastnosti využívá ? Letadlo

Kbelíky a ploty (povrchová úprava železa) Zinek,olovo a cín (1000) Na co se používá zinek ? Kbelíky a ploty (povrchová úprava železa)

Zinek,olovo a cín(2000) Na co se používá cín ? Pájení,cínoví vojáčci

Zinek,olovo a cín(3000) Kde najdu olovo v autě ? Akumulátor-baterie

Když smíchám cín a měď, jaká vznikne slitina? Zinek,olovo a cín (4000) Když smíchám cín a měď, jaká vznikne slitina? Bronz

Když smíchám zinek a měď, jaká vznikne slitina? Zinek,olovo a cín (5000) Když smíchám zinek a měď, jaká vznikne slitina? Mosaz

Vodí zlato elektrický proud? Zlato a stříbro (1000) Vodí zlato elektrický proud? Ano

Vede stříbro elektrický proud? Zlato a stříbro(2000) Vede stříbro elektrický proud? Ano

Kde se, kromě šperků, využívá zlato? Zlato a stříbro(3000) Kde se, kromě šperků, využívá zlato? Elektronika

Co je těžší, zlato nebo železo? Zlato a stříbro(4000) Co je těžší, zlato nebo železo? Zlato

Co je tvrdší, zlato nebo ocel? Zlato a stříbro (5000) Co je tvrdší, zlato nebo ocel? Ocel

Autorem materiálu je Zdeněk Fikejs Vyhotoveno a upraveno podle prezentace Davida Máneka. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.