Vysoká škola báňská-Technická universita Ostrava Fakulta hornicko-geologická Institut ekonomiky a systémů řízení Diplomová práce GIS Vliv dopravní dostupnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Advertisements

BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
Vypracoval: Ptáček Ondřej H2KNE1, L Digitální topografické mapy (Zabaged, DMÚ, internetové portály)
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Vývoj registru sčítacích obvodů České republiky jako GIS řešení.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Autor: Michal Boroň Vedoucí diplomové práce: doc. Dr. Ing. Jiří Horák
Územní analýza situace na trhu práce v Novém Jičíně Vedoucí práce: Dr. J. Horák Vypracovala: M. Glacová Diplomová práce vznikla ve spolupráci s ÚP a MěÚ.
Barbora Kušová Obor: Geoinformatika HGF, VŠB-TU Ostrava 2002/2003
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Vývoj dopravní obslužnosti v ČR ve vybraném období
Roman Hynčica Skupina: G562
Analýza dostupnosti území v okrese Bruntál
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY
Informační systém cykloturistických stezek těšínska Bakalářská práce Zpracovatel: Pilchová Gražyna Vedoucí práce: Doc. Ing. Petr Rapant, CSc.
Zkušenosti se ZABAGED 1 Zlínský kraj RNDr. Ivo Skrášek, GIS.
Aplikace GIS 2 Tematické vizualizace - základy. Tematická vizualizace Zobrazíme geografické objekty, jevy tak, aby vynikla vlastnost, kterou chceme zkoumat.
Vedoucí projektu: Doc. Ing. Petr Rapant CSc. G 562 Petr Svoboda
Vytvoření 3D modelu vybrané výletní trasy po turistických zajímavostech Moravskoslezského kraje zpracovává : Petr Vavroš Vedoucí projektu : Mgr. Ivana.
Informační systém domů a bytů Havířova Prezentace Bakalářské práce Řešitel:Igor IVAN Vedoucí projektu: doc. Dr. Ing. Jiří Horák.
Autor: Kateřina Konečná Vedoucí: Ing. Igor Ivan, Ph.D.
Analýza rozmístění prodejen a služeb na vybraném území
Nástroje pro prostorovou analýzu srážek v GIS
Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing. Jiří Horák
Geografický informační systém jako nástroj pro plánování údržby veřejného osvětlení Zpracovatel projektu: Jiří Kostelníček Vedoucí.
Data silniční sítě v GIS HZS
Dostupnost objektů cestovního ruchu k síti cyklistických tras (na příkladu Olomouckého kraje v prostředí GeoMedií) Milan JINDÁČEK Vedoucí bakalářské práce:
Diplomová práce Dopravní dostupnost zaměstnavatelů v okrese Jeseník ve vztahu k demografickým ukazatelům Vedoucí práce: Dr.Ing. Bronislava Horáková Zpracovatel:
Diplomová práce Autor: Ondřej Renner
Využití registru sčítacích obvodů ČSÚ pro lokalizaci subjektů na úřadech práce Vedoucí projektu: doc.Dr.Ing. Jiří Horák Konzultant projektu: Ing. Libor.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
1 Mapy s dopravními informacemi pro WAP Bc. Aleš Daněk – G269 Vedoucí projektu Ing. Jan Růžička Ph.D. Zadavatel firma CAD programy – Ing. Jan Vlčinský.
Diplomová práce Diplomová práce Diplomová práce
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Digitální mapa vojenského opevnění moravskoslezského kraje
Analýza dojížďky studentů na VŠB – TU Ostrava
Prostorová databáze lázní v České republice
Návrh metodiky pro tvorbu spádových obvodů školských zařízení s využitím geoinformační podpory Zpracovala: Lucie Tomášová Vedoucí diplomové práce: Ing.
Mgr. Michal LOUTHAN Katedra geoinformatiky, UP Olomouc
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Bezbariérovost občanské vybavenosti centra města Ostravy Ing. Jakub ŠVRČEK Ing. Marek MIHOLA katedra Městského inženýrství FAST VŠB TU OSTRAVA GIS Ostrava.
Název projektu: Ostrava a okolí Zpracovatel projektu : Michal Popiolek Vedoucí projektu : Dr. Ing. Jiří Horák Odborný konzultant :Ing. Aleš Poláček Analýza.
GIS prostoru haldy a.s. NH Ostrava
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
Tvorba informačního systému cyklotras Královéhradeckého kraje Zadavatel: Krajský úřad Královéhradeckého kraje Vypracovala: Alice Joštová, G562 Vedoucí.
GISáček 2004 Jiří Caudr Internetové řešení evakuačního plánu města Olomouce evakuační plán Vedoucí práce: Doc. RNDr. Vít Voženílek, CSc.
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
ZEMĚMĚŘICKÝ ÚŘAD Státní mapové dílo Petr Dvořáček Plzeň
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Geografické informační systémy Doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Kategorizace databází POI pro oblast dopravy
Geografické informační systémy
Rozvoj GIS na Karlovarském kraji
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Územně analytické podklady
Systémové řešení – Motivace a vzdělávání pedagogů aktivita Společně na trhu práce CZ /0.0/0.0/16_034/
Transkript prezentace:

Vysoká škola báňská-Technická universita Ostrava Fakulta hornicko-geologická Institut ekonomiky a systémů řízení Diplomová práce GIS Vliv dopravní dostupnosti území na ukazatele nezaměstnanosti v okrese Nový Jičín Autor: Jánošík Petr VŠB-TU Ostrava 2000

o Příprava silniční sítě o Lokalizace vybraných firem dle databáze ÚP v Novém Jičíně o Implementace dopravního modelu pro okres NJ podle zkušeností Okresního úřadu Kutná Hora (pravidelná autobusová doprava) Úkoly

o Posouzení vlivu dopravní obslužnosti území na ukazatele nezaměstnanosti o Klasifikace území z hlediska možnosti dojíždění do zaměstnání k velkým zaměstnavatelům s využitím individuální dopravy. Úkoly

o Klasifikace území z hlediska možnosti dojíždění do zaměstnání k velkým zaměstnavatelům s využitím veřejné dopravy Úkoly

Použitelné datové zdroje o DMÚ 200 o DMÚ 25 o Data z úřadu práce Nový Jičín o Data z ČSAD Ostrava o Data z RIS

Příprava silniční sítě Vrstva silniční sítě je součástí digitálního modelu území v měřítku 1: (DMÚ 25). 1/3

DMÚ 25 - Struktura datové sítě Vodstvo Komunikace Potrubní, energetické a telekomunikační trasy Rostlinný a půdní kryt Sídla, průmyslové a jiné topografické objekty Hranice a ohrady Terénní reliéf Obsah topografické mapy je rozdělen do sedmi logických vrstev:

Výběry prvků podle logických podmínek (využití číselníku kom.tuc, který vypovídá o dopravním využití linie) Tabulka kom.tuc je součástí katalogu topografických objektů (KTO) a její struktura je popsána v přehledu atributů objektů podle vrstev. Příprava silniční sítě 2/3

Katalog topografických objektů - KOMUNIKACE 3/3 Příprava silniční sítě

SILNIČNÍ SÍŤ OKRESU NOVÝ JIČÍN

Vrstva firem Firmy byly digitalizovány na okresním úřadu v Novém Jičíně. Seznam firem byl poskytnut Úřadem práce NJ (monitoring firem). Vrstva byla pořízena digitalizací nad vrstvou obcí a měst ze sady dat zvané ZABAGED 2 v progra- movém prostředí MapInfa a následně převedena do prostředí ArcView. 1/2

Celkový počet zmapovaných firem –úrovní lokalizace na budovy –na střed ulice - 21 –na úrovní obce - 6. Při digitalizaci byly po dohodě s vedoucím diplomové práce mapovány pouze firmy nad 8 zaměstnanců. Vrstva firem 2/2

VÝZNAMNÉ FIRMY OKRESU NOVÝ JIČÍN

Vrstva včetně struktury atributů byla přebrána z práce M. Gáby - Analýza regionální dostupnosti vybraných zdravotnických zařízení v prostředí GIS Následně byla transformována ze souřadného systému dříve používaného magistrátem města Ostravy do systému S-JTSK. Vrstva zastávek

Implementace dopravního modelu pro okres NJ o Aplikace byla převzata ze závěrečné práce PGS GIS – “Využití GIS při analýze dopravní obsluž- nosti na okrese Kutná Hora”, jejíž autorem je RnDr. Štěpán Kafka. o Využita byla funkce dopravní obslužnosti pro výpočet obslužnosti okresu Nový Jičín.

Datový model dopravní obslužnosti LINKY CLINKY LINKA POPIS DOPR JRAD LINKA SPOJ TC TKM CZAST CAS CASD LSP ZASTAVKY CISLO NAZEV NAZEVW TRAT TYP DRUH PRESTUP SPOJE LINKA SPOJE DNY OMEZ POZN LSP JEDE OMEZENI ZNAK DNY VYZNAM POPIS VRSTVA ZASTÁVEK Typy vazeb: JOIN LINK

Analýza dopravní obslužnosti území okresu Nový Jičín o vytvoření 750 m kruhové zóny kolem všech mapovaných firem o vybrání všech zastávek v daných zónách o vytvoření časových intervalů pro dojíždění o vypočtení obslužnosti vybraných zastávek o zjištění území ze kterého se uchazeč o zaměstnání nemůže dostat alespoň do jedné z mapovaných firem

o nejlepší dostupnost okresu - v čase 7:00 – 7:50 hodin s jedním přestupem. Nejsou obslouženy pouze 3 obce a 15 částí obcí. o nejhorší obslužnost okresu - v čase 6:00 – 6:50 hodin bez možnosti přestupu. nedostupné obce nebo části obcí: obce - Bravantice, Vrchy, Bílov, části obcí - Požaha, Přemyšov, Dolejší Kunčice Jílovec, Petřvaldík, Kopaná a Trojanovice. Výsledky analýzy

Analýza dopravní obslužnosti obcí s kritickými ukazateli nezaměstnanosti zjištění obslužnosti obcí s kritickými ukazateli nezaměstnanosti (Luboměř, Heřmanice, Heřmánky a Sedlnice) zjištění obslužnosti u těchto obcí v dané časové intervaly : 5:00 - 5:50, 15: :00 6:00 - 6:50, 16: :00 7:00 - 7:50, 17: :00

Obslužnost obce Luboměř 1. část

Obslužnost obce Luboměř 2. část

OBSLUŽNOST OBCE LUBOMĚŘ V ČASE 7:00 - 7:50

OBSLUŽNOST OBCE LUBOMĚŘ V ČASE 17: :00

Analýzy obslužnosti území pro individuální dopravu o ohodnocení silniční sítě rychlostními limity o rozdělení okresu na čtyři spádové oblasti s centry Nový Jičín, Bílovec, Odry, Kopřivnice o zjištění závislosti ukazatelů nezaměstnanosti na zvětšující se vzdáleností od center spádových oblastí o posouzení vlivu dopravní obslužnosti na ukazatele nezaměstnanosti

OKRES NOVÝ JIČÍN S JEDNOTLIVÝMI PÁSMY DOJEZDU OKRES NOVÝ JIČÍN S JEDNOTLIVÝMI PÁSMY DOJEZDU

Průměrná hodnota ukazatele “matky” v jednotlivých časových pásmech

Průměrná míra nezaměstnanosti v jednotlivých časových pásmech

Závěr Cílem této diplomové práce bylo zjistit vliv dopravní obslužnosti území na ukazatele nezaměstnanosti v okrese Nový Jičín Všeobecně bylo zjištěno, že kde je vysoká nezamě- stnanost, je také špatná obslužnost veřejnou autobusovou dopravou.

Závěr Bylo potvrzeno, že sledování dopravní obslužnosti může poskytnout cenné informace při řešení problematiky trhu práce a výsledky práce mohou být využity i pro provozovatele veřejné dopravy.

Nutno vzít v úvahu různá omezení : využití pouze autobusové dopravy a ne dopravy železniční, počet lokalizovaných firem, použití firem s počtem zaměstnanců větším než 8 dopravní omezení Upozornění