Písemka - uhlík Skupina A VY_32_INOVACE_G3 - 07

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nekovy DOPORUČENÁ STRÁNKA:
Advertisements

Opakování učiva o nerostech I. část
Chemické prvky-nekovy č.1
Nekovy – Uhlík C VY_32_INOVACE_G3 - 18
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Uhlík
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Uhlík.
Chemické prvky - nekovy
IV. S K U P I N A.  Císař Sicilský Germány Snadno Pobil  Co Si, Gertrůdo, Snědla: Plumbum?  Cudná Simona Gertrudu Snadno Pobuřovala.
Uhlík Nekov 4 valenční elektrony Výskyt:
Významné nekovy 1 Chemie VY_32_INOVACE_225, 12. sada, CH ANOTACE
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Uhlík Richard Horký. Uhlík základní stavební kámen všech organických sloučenin základ světové energetiky- fosilní paliva asi 10 miliónů sloučenin.
Významné oxidy Oxid uhličitý- CO2: -vzniká dokonalým spalováním,
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,
PRVKY.
Zdravotnický asistent, první ročník Nepřechodné nekovy Uhlík Autor: Mgr. Veronika Novosadová Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 1. ročník /
Uhlík Mgr. Helena Roubalová
Řešení otázek na železo
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
PRVKY Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Písemka lineární uhlovodíky
Mineralogický systém Prvky
Třídění podle chemického složení
CZ.1.07/1.1.10/
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Vypracovala: Mgr. Eva Ratiborská ZŠ Trávník, Přerov.
Systematická mineralogie Prvky 2
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Krajina a životní prostředí
Škola:. Základní škola Kladruby
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid siřičitý a dusičitý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Seznámení.
Chemické vlastnosti nerostů
Evropa: Hospodářství a průmysl
Uhlík, síra, fosfor.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
UHLÍK Mgr. Jitka Vojáčková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Prvky nekovové Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , říjen.
Kateřina Hendrychová, 9.A
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
Prvky vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová Mineralogie.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Uhlík. Výskyt V přírodě ve dvou formách: 1.) diamant 2.) tuha (grafit)
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_07_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: UHLÍ Anotace:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák NEKOVY pevné a POLOKOVY uhlík síra křemík fosfor Si S As arsen C P Přiřaď.
NEKOVY UHLÍK, SÍRA, FOSFOR chemie 8. ročník UHLÍK základní stavební kámen všech organických sloučenin (tzn. všech živých organismů) základem uhlí, zemního.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Minerály – přehled Použité zdroje a materiály.
CHEMIE 8., 9. ročník ZŠ BENEŠOV, JIRÁSKOVA 888 Významné nekovy, polokovy Mgr. Jitka Říhová.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o uhlíku a jeho oxidech. Klíčová slova:
Uhlík C Carboneum Chemický prvek, který je základním stavebním kamenem
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Základy organické chemie
Autor: Stejskalová Hana
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.14_UHLÍK Název: Uhlík.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr.DANUŠE LEBDUŠKOVÁ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Uhlí.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
Nekovy Halogeny VII. A skupina vlastnosti: tvoří anionty
Transkript prezentace:

Písemka - uhlík Skupina A VY_32_INOVACE_G3 - 07 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

1) Kolik modifikací má uhlík? Vyjmenuj je. 3 formy – grafit(tuha), diamant, fullereny

2) Jaké rozdílné vlastnosti má na rozdíl od kovů? Nevedou el.proud ani teplo.

3) Charakterizuj grafit Má vrstevnatou strukturu, proto se dá snadno otírat.

4)Jaký jiný název má grafit? Tuha.

Tužky, elektrody, žáruvzdorné kelímky. 5) Použití grafitu Tužky, elektrody, žáruvzdorné kelímky.

6) Charakterizuj fullereny Vypadají jako saze, mají kulovitou strukturu (fotbalový míč). Nejznámější C60.

7) Použití fullerenů Vytvářejí se z nich nanotrubičky, použ. se k výrobě tranzistorů, moderních tkanin a odolných materiálů F1.

8) Který je nejtvrdší přírodní nerost? Diamant.

Antracit, černé uhlí, hnědé uhlí. 9) Jaké znáš 3 druhy uhlí? Antracit, černé uhlí, hnědé uhlí.

10) Který prvek obsažený v uhlí nejvíce znečišťuje ovzduší při spalování uhlí? Síra.

Skupina B

1) Který druh uhlí je nejkvalitnější - obsahuje největší množství uhlíku? Antracit.

2) Který prvek obsažený v uhlí nejvíce znečišťuje ovzduší při spalování uhlí? Síra - se spaluje na oxid siřičitý, ten při dešti způsobuje kyselé deště.

3) Kolik modifikací má uhlík? Vyjmenuj je. 3 formy – grafit(tuha), diamant, fullereny

4) Charakterizuj diamant Nejtvrdší známý nerost, bezbarvý nebo namodralý.

5) Použití přírodního diamantu Klenotnictví.

6) Použití průmyslového diamantu Vrtáky, brusný materiál.

Speciálně vybroušený diamant, obsahuje 57 brusných plošek. 7) Co je to briliant? Speciálně vybroušený diamant, obsahuje 57 brusných plošek.

8) Charakterizuj fullereny Vypadají jako saze, mají kulovitou strukturu (fotbalový míč). Nejznámější C60.

9) Použití fullerenů Vytvářejí se z nich nanotrubičky, použ. se k výrobě tranzistorů, moderních tkanin a odolných materiálů F1.

10) Který je nejtvrdší přírodní nerost? Diamant.