Odčítání desetinných čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY s celým exponentem
Advertisements

Sčítání a odčítání desetinných čísel
Desetinná čísla Sčítání
VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
Matematika Násobení 10, 100, 1000.
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Mocniny – druhá odmocnina – příklady – 1
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Počítáme s celými čísly
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Dělení desetinných čísel
Násobení a dělení desetinných čísel
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Desetinná čísla Sčítání, odčítání.
15..
DESETINNÁ ČÍSLA Porovnávání.
9..
14..
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Sčítání desetinných čísel
Násobení mnohočlenů.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Porovnávání desetinných čísel
Desetinná čísla – dělení
Zaokrouhlování desetinných čísel
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobení desetinných čísel
Sčítání desetinných čísel
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako při odčítání přirozených čísel, viz zápis 4.
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
Při násobení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u násobeného čísla o jedno místo doprava (číslo se zvětší) ,26 = ,
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
ČÍSELNÉ OBORY 13 Reálná čísla I MěSOŠ Klobouky u Brna.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Početní operace v oboru přirozených čísel
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Převeď zlomky do základního tvaru:
ČÍSLA KOLEM NÁS.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Zaokrouhlování desetinných čísel
Jméno autora výukového materiálu
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE, MATEMATIKA, ČÍSLO A PROMĚNNÁ PRAVIDLA.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
Odmocniny Mgr. Jiřina Sirková.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

Odčítání desetinných čísel * 16. 7. 1996 Odčítání desetinných čísel Matematika – 6. ročník *

Odčítání desetinných čísel Postup při odčítání desetinných čísel: 145,84 - 51,372 = 1. Zapíšeme čísla pod sebe tak, aby pod sebou byly číslice na stejných řádech a desetinné čárky. 1 4 5 , 8 4 - 5 1 , 3 7 2 2. Pokud mají čísla rozdílný počet číslic za desetinnou čárkou, můžeme za poslední číslici doplnit nulu (nuly), tak aby počet číslic byl stejný. 9 4 , 4 6 8 3. Odečteme čísla stejně jako čísla přirozená a pod desetinné čárky doplníme desetinnou čárku.

V obchodě: 1. Vypočítejte jakou částku bychom dostali při platbě pětisetkorunou, pokud by se platba prováděla s přesností na haléře. 2. Vypočtěte kolik korun bychom ve skutečnosti dostali. 1) 500 – 277,31 = 222,69 2) 500 – 277 = 223

Odčítání desetinných čísel Vypočtěte zpaměti: 6,7 – 5,8 = 0,9 0,063 - 0,039 = 0,024 7,37 - 5,3 = 2,07 0,007 4 - 0,002 = 0,005 4 3,5 - 1,32 = 2,18 0,8 - 0,065 = 0,735

Odčítání desetinných čísel 138,6 12,38 Vypočtěte: 54,7 - 9,572 - 8 3 , 9 2 , 8 8 138,6 - 54,7 = 83,9 72,42 - 21,317 62 362,73 - 79,6 = 283,13 5 1 , 1 2 3 8 362,73 103,38 - 42,45 = 60,93 1,647 - 79,6 - 1,538 12,38 - 9,572 = 2,808 2 8 3 , 1 3 , 1 9 1,647 - 1,538 = 0,109 44,7 - 21,729 = 22,971 103,38 44,7 42,45 - 21,729 72,42 - 21,317 62 = 51,102 38 - 6 , 9 3 2 2 , 9 7 1

Odčítání desetinných čísel Vypočtěte: 112,8 - (65,53 + 17,267) = 30,003 112,8 + 65,53 - 17,267 = 161,063 112,8 + 17,267 - 65,53 = 64,537 112,8 - (65,53 - 17,267) = 64,537 112,8 - 65,53 - 17,267 = 30,003 Pokud je ve výrazu závorka, počítáme nejprve ji, pokud je výraz bez závorky počítáme postupně zleva doprava.

Odčítání desetinných čísel Vypočtěte: 23,7 - 18,62 + 37,356 = 42,436 22,736 + (8,62 - 7,038 7) = 24,317 3 (0,813 + 0,6) – (0,13 + 0,925 67) = 0,357 33 457,860 654 - 179,768 65 = 278,092 004 200,75 - 67,725 764 - 70,7 = 62,324 236 57,647 + 82,7 – (48,434 56 + 11,218 44) = 80,694 4,545 – (7 - 3,74) + 7,777 = 9,062