Mgr. Ladislava Paterová Znaky dělitelnosti třemi a devíti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
Advertisements

Dělitelnost 2, 3, 4, 5, 6, 10 Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Znaky dělitelnosti (10, 5, 2, 3, 9, 6, 4).
Dělitelnost přirozených čísel
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Znaky dělitelnosti Autor: Mgr. Ludmila.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Rozšiřování a krácení zlomků
Dělitelnost přirozených čísel
DĚLITELNOST přiroz. čísel ZNAKY DĚLITELNOSTI
Znaky dělitelnosti pěti, deseti a dvěma Mgr. Ladislava Paterová.
VY_42_INOVACE_383_DĚLITELNOST Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_09 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
AUTOR: Martina Dostálová
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_170
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitalizace výuky Příjemce
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
Znaky dělitelnosti – teorie
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Znaky dělitelnosti 4 Číslo je dělitelné čtyřmi, právě když je čtyřmi dělitelné jeho poslední dvojčíslí. Např.: Číslo 3936 je dělitelné čtyřmi, protože.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_253.
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
DĚLITELNOST Ročník: 6. Předmět: Matematika Autor: Mgr. Dana Kalousková ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M Klíčová slova: znaky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Opakování z 8.ročníku Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh Dělitelnost přirozených čísel.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Technická dokumentace Mechanik elektronik 1. ročník OB21-OP-EL-TD-VAŠ-M Opakování.
Výukový materiál pro 8.ročník
Kombinatorika. Základní pojmy. Pravidla pro práci se skupinou:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Elektronická učebnice - II
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Neguj výroky. Urči jejich pravdivostní hodnotu
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Bc. Naďa Prejzová VY_32_Inovace_ Dělení 9
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
DESETINNÁ ČÍSLA.
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM
Matematická gramotnost Znaky dělitelnosti
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Kritéria dělitelnosti
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Matematický rychlokvíz 3
Matematický rychlokvíz 3
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Dělitelnost přirozených čísel
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Dělitelnost 2 Znaky dělitelnosti dvěma Příklady
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Početní výkony s celými čísly: násobení
Matematika – přirozená čísla
Opakování 2. písemná práce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Dělitelnost - test 6. třída.
Početní výkony s celými čísly: dělení
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Mgr. Ladislava Paterová Znaky dělitelnosti třemi a devíti

Zopakujme si 1. č íslo je d ě litelné deseti, jestliže má na míst ě jednotek nulu. 2. č íslo je d ě litelné p ě ti, jestliže má na míst ě jednotek nulu nebo p ě tku. 3. č íslo je d ě litelné dv ě ma, jestliže je sudé.

Vypíšeme si násobky čísla 3 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21, 24, 27, 30, 33, 36, 39, 42, 45, atd. A te ď ješt ě jiná č ísla, která jsou d ě litelná t ř emi 333, 63, 132, 954, A te ď ješt ě jiná č ísla, která nejsou d ě litelná t ř emi 334, 53, 133, 955, P ř ijdeš na to, co mají tato č ísla spole č ného? Ješt ě chvíli p ř emýšlej ! Nevzdávej to!!!

Tak já vám tedy pomohu P ř irozené č íslo je d ě litelné t ř emi, pokud jeho ciferný sou č et je d ě litelný t ř emi. Ov ěř si to: 333, 63, 132, 954, = = = 6 atd. A te ď druhá ř ada č ísel z p ř edchozí stránky 334, 53, 133, 955, = 10 Je deset d ě litelné t ř emi? Ne, není. Ov ěř i ostatní č ísla v ř ad ě ( pracuj do sešitu ) Takže – kdy je č íslo d ě litelné t ř emi? Č íslo je d ě litelné t ř emi, pokud jeho ciferný sou č et je d ě litelný t ř emi.

Vypíšeme si násobky čísla 9 9, 18, 27, 36, 45, 54, 63, 72, 81, 90, 99, atd. A te ď ješt ě jiná č ísla, která jsou d ě litelná devíti 333, 63, , 882, A te ď ješt ě jiná č ísla, která nejsou d ě litelná devíti 334, 73, , 883, Už je to leh č í? Ov ěř si to po č ítáním do sešitu nap ř.: 3+3+3= 9, č íslo 9 je d ě litelné 3 Takže – kdy je č íslo d ě litelné devíti? Č íslo je d ě litelné devíti, pokud jeho ciferný sou č et je d ě litelný devíti.

A zopakování na konec Č íslo je d ě litelné t ř emi, pokud jeho ciferný sou č et je d ě litelný t ř emi. Č íslo je d ě litelné devíti, pokud jeho ciferný sou č et je d ě litelný devíti.