Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnet a jeho užití - test
Advertisements

Měření času – jednotky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Magnetické pole cívky s proudem
Elektromagnetické záření 1. část
Měření délky LC.
Jednotky délky. Délková měřidla
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Teplotní roztažnost pevných látek
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měření délky.
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
Hmotnost těles Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření hmotnosti tělesa
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
Fyzika 6. ročník Rozměry těles, délka Anotace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Převody jednotek délky
Linda Jelínková Gabriela Štěrbová
Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_145_dráha-seznámení s fyz. veličinou Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše,
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Magnetické pole Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření času Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Magnetické indukční čáry
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_43_DÉLKA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-001 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - DÉLKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKA Měření délky. Vypracoval: Lukáš Karlík. P OROVNÁVÁNÍ Dříve lidé měřili pomocí porovnávání na větší a menší. Toto měření bylo však velmi nepřesné.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.1.
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Rozměry těles, délka.
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
Autor: Andrea Kolářová
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
MĚŘENÍ DÉLKY.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Zopakujeme si jednotky délky, které už znáš.
Převody jednotek délky
Převody jednotek délky
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Transkript prezentace:

Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 2012, listopad

Měření délky. Jednotky délky.

Rozměry těles, případně vzdálenosti mezi tělesy, určuje základní fyzikální veličina - délka. Značíme d.

První jednotky délky Délka – jedna z prvních veličin, kterou lidstvo potřebovalo měřit První odvozování bylo z rozměrů lidského těla stopa – asi 30 cm palec – asi 2,5 cm loket (vídeňský) – asi 0,75 m krok (stará česká jednotka) 1 krok = přibližně 60 cm) sáh, píď,….

Základní jednotka délky je metr, značka m. 1 metr je určen vzdáleností, kterou světlo urazí za určitou dobu ve vakuu.

Jednotka metr původně odvozena z rozměrů Země – 18. st. na základě měření byla zhotovena platinoiridiová tyč, kde byla vzdálenost vyznačena ryskami – uložena v Paříži v současnosti – odvození pomocí rychlosti světla

Díly a násobky: mm, cm, dm, km Vztahy mezi jednotkami délky: 1 dm = 0,1 m 1 cm = 0,01 m 1 mm = 0,001 m 1 km = 1000 m

DÉLKOVÁ MĚŘIDLA Pravítko

Krejčovský metr Skládací metr (truhlářský)

Svinovací měřidla, pásmo

Posuvné měřidlo

Mikrometrické měřidlo

Zápis Pro běžná měření délky se používá pravítko, posuvné měřidlo, mikrometr, skládací metr, krejčovský metr, pásmo.

Digitální měřidla – jsou vybavena číslicovým zobrazením měřené délky.

Doplň: 3,5 km = ..... m = ..... dm = ..... cm 210 cm = ..... mm =..... m = ..... km 40 dm = ..... m = ..... cm = ..... mm 5,6 m = ..... cm = ..... mm = ..... km 0,07 km = ….. m = ..... dm = ..... cm

Zkontroluj: 3,5 km = 3 500 m = 35 000dm = 350 000 cm 210 cm = 2 100 mm = 2,1 m = 0,002 1 km 40 dm = 4 m = 400 cm = 4 000 mm 5,6 m = 560 cm = 5 600 mm = 0,005 6 km 0,07 km = 70 m = 700 dm = 7 000 cm

Použité zdroje KOLÁŘOVÁ, Růžena a BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 6. ročník základní školy. Dotisk 2. vydání. Nakladatelství Prometheus, spol. s r. o., Praha 4, 2006 . Učebnice pro základní školy. ISBN 80-7196-146-5. Zdroj obrázků: vlastní tvorba.